ההצגה עשוייה לא להימשך – משבר בתיאטרון הבימה

ההצגה עשוייה לא להימשך – משבר בתיאטרון הבימה

ועד עובדי הבימה מאשים את הנהלת התיאטרון בהפרת הסכם השכר ובאי העברת כספי פנסיה וגמל. מנכ"לית תיאטרון הבימה אודליה פרידמן: הם לא בדקו את הפרטים לעומקם

שיתוף
בית הדין לעבודה הבימה

המשבר בתיאטרון הבימה פרץ שוב. ועד העובדים מאשים את הנהלת התיאטרון בהפרת ההסכם שנחתם רק לפני שבועיים. על פי ההסכם אמורה הייתה הנהלת 'הבימה' להסדיר את תשלום כל החובות המגיעות לקרנות ההשתלמות, קרנות הפנסיה וביטוי העובדים.

בא כוח העובדים, עו"ד ד"ר מורן סבוראי, ציינה במכתב ששלחה להנהלת הבימה כי "הימנעות מהעברת התשלום משכר העובדים לקרנות ולקופות יורד לשורש יחסי העבודה ומביא לפגיעה קשה, חמורה ובלתי מידתית בזכויות היסוד של העובדים".

עוד ציינה עו"ד סבוראי כי "ניכויי שכר שנעשו לעובדים, המיועדים להבטחת זכויותיהם הסוציאליות של העובדים ומוחזקים על ידי הנהלת התיאטרון מבלי להעבירם לקרנות ולקופות הפנסיה, מהווים גם עבירה פלילית שסנקציה בצידה". לדבריה, "הנהלת התיאטרון פעלה להסדרת אחרון הריפודים בבניין החדש… ומפקירה את העובדים לתנאי העסקה מחפירים העומדים בניגוד להוראות החוק. העובדים מופקרים לתנאי העסקה מחפירים המזכירים את הנהוג במדינות עולם שלישי".

עו"ד סבוראי מסרה ל-HRus  כי עובדי הבימה ראו בתיאטרון את ביתם השני והיו מוכנים לספוג דברים רבים, אלא שעתה הדברים הגיעו לקיצוניות. לדבריה, הנהלת התאטרון לא העבירה במשך 10 חודשים תשלומים לקרנות פנסיה ולקרנות גמל ובמקרה שיתרחש אירוע ביטוחי – נכון להיום העובדים אינם מבוטחים. זאת ועוד- הנהלת התאטרון מנכה את הסכומים המיועדים לקרנות אלו משכר העובדים אך לא מעבירה אותם לקרנות- מה שנחשב לעברה פלילית על פי החוק.

עו"ד סבוראי ציינה כי ב-18 בספטמבר חתמה מנכ"לית התיאטרון על הסכם עבודה קיבוצי, במסגרתו יוסדרו תשלומי החובות. ואולם לא זו בלבד שנושא זה לא הוסדר, אלא אף איש לא טרח ליידע את העובדים על כך.

מנכ"לית תיאטרון הבימה אודליה פרידמן, מסרה בתגובה כי "חבל שעורכי הדין לא בדקו את הפרטים לעומקם לפני שהוציאו את המכתב אלינו ולתקשורת" עוד הוסיפה מנכ"לית התיאטרון כי, "אם היו טורחים לבדוק אתנו, הם היו נוכחים לגלות שהתיאטרון הגיע בשבועיים האחרונים להסדרים עם קרנות ההשתלמות והפנסיה לכיסוי מלא של החובות".
 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה