בין האוניברסיטה לארגון חייבת להתקיים הדרכה

בין האוניברסיטה לארגון חייבת להתקיים הדרכה

יוזמה חדשה בארה"ב - מנהלי משאבי אנוש מעבירים הדרכות לבוגרי האוניברסיטאות.

שיתוף
הדרכת עובדים מהאקדמיה

זה קורה כל שנה. כמו שעון. סטודנטים צעירים, משכילים, מלאי מוטיבציה ורצון טוב להשתלב בשוק העבודה ולהצליח מקבלים את התארים שלהם (ראשון ואף שני) ויוצאים לחפש עבודה. חלקם סיימו תארים קשים, בפקולטות יוקרתיות. חלקם אף סיימו בהצטיינות או בהצטיינות יתרה. אז מה הבעיה?

פרט לעובדה שבוגרי האוניברסיטאות חסרים את הניסיון המקצועי הקונקרטי גם אם הם סיימו מסלול לימודי ייעודי שמכשיר אותם לתפקיד, הבוגרים הצעירים חסרים את היכולות והכישורים להשיג לעצמם עבודה.

מנהלי משאבי אנוש בארה"ב נתקלו במהלך השנים האחרונות בקשיים סדרתיים של מועמדים שזה עתה יצאו מהאקדמיה עם תואר מרשים בידיים. החל מאיחורים לראיון עבודה, הופעה מרושלת, התעסקות בטלפון הסלולרי תוך כדי ריאיון ועד לתופעה המוכרת שנקראת 'הורים במוערבות יתר', שבה ההורים של המועמדים מנסים לסייע לבניהם/בנותיהם להתקבל לעבודה והם יוצרים קשר עם צוות משאבי אנוש במטרה לשכנע שהבן או הבת שלהם יהיו עובדים מצטיינים. ישנם הורים שאף לוקחים חלק במשא ומתן על שכר והטבות וחלקם אף נשארים מעורבים גם לאחר שבנם/ביתם מתקבל/ת לעבודה.

האיגוד האמריקאי למדיניות משאבי אנוש בוושינגטון החליט לפתוח ביוזמה חדשה במטרה לסייע הן לבוגרים הצעירים השואפים לחדור לשוק העבודה והן למנהלי הגיוס. לשם כך הושק אתר חדש שמאחוריו עומדים אנשי האיגוד לצד מנהלי גיוס מחברות מובילות בענפים שונים במשק. לאתר קוראים Job I Pedia והוא מתיימר להיות האינציקלופדיה של מחפשי העבודה אשר סיימו זה עתה תואר אקדמי והם חסרי ניסיון תעסוקתי וחסרי ידע וכלים הנחוצים להשתלב בשוק העבודה התובעני.

האתר מספק מידע רלוונטי עבור הבוגרים הצעירים תוך שהוא מתייחס לכל שלב במחזור חייו של בוגר אוניברסיטה, החל מניסוח קורות חיים והפצתם בערוצים הרלוונטיים ועד לניהול ריאיון עבודה, ניהול משא ומתן, וכל מה שצריך לדעת על שכר, זכויות סוציאליות ועוד.

ממאמר שפורסם לאחרונה באתר משאבי אנוש HR Online עולה כי בוגרי אוניברסיטה חסרי ניסיון מאבדים הזדמנויות לטובת עובדים צעירים שצברו ניסיון וגם אם מדובר על ניסיון מינימלי בשוק העבודה.

מנהלי משאבי אנוש וחברי האיגוד מנצלים את האתר החדש כדי להציע הן לסטודנטים והן למנהלי משאבי אנוש להגדיל את הסיכויים של שני הצדדים להתחיל לעבוד יחד כמה שיותר מהר בצורה שתענה על הדרישות והצרכים של כל צד.

למנהלי משאבי אנוש מומלץ להקים מערך אוריינטציה ו/או הדרכה (פנים או חוץ ארגונית) שהיא ייעודית לבוגרי אוניברסיטה חסרי ניסיון. בצורה זו, בכל פעם שמגיע בוגר אקדמיה צעיר וחסר ניסיון לארגון, מעבר לכך שהוא משתלב בעבודה השוטפת, הוא מקבל הדרכה מקצועית המתאימה לו בשל מעמדו המיוחד.

לבוגרי האוניברסיטאות מומלץ להיכנס לאתר כמה שיותר מהר ולהתחיל ללמוד על שוק העבודה ואיך חודרים אליו בצורה אפקטיבית. כמו כן, היות שבוגרי אקדמיה רבים מפסידים משרות לעובדים צעירים בעלי ניסיון קונקרטי, הדרך היחידה לצבור יתרון היא דרך ערך מוסף (מקצועי). לכן חשוב לצעירים לשלב קורסים פרקטיים יישומיים עם דגש על תחום לימודים מוכוון שוק.

אם מסגרת הלימודים האקדמית איננה מאפשרת זאת, מומלץ לסטודנטים לשלב קורסים והכשרות מקצועיות מחוץ לאקדמיה – תוך כדי הלימודים (לקראת סיום התואר כמובן כדי להבטיח שהקורס הנלמד הוא אכן הרלוונטי ביותר). רק אם הסטודנטים יתחילו ללכת לכנסים, השתלמויות וימי עיון או קורסים מקצועיים שאליהם נשלחים העובדים בתחום – הם יוכלו כמעט להשתוות לעובדים עם ניסיון וכך להגדיל את הסיכוי שלהם להשתלב בשוק העבודה.


מנהלי משאבי אנוש הרוצים ללמוד עוד על נושא הדרכת עובדים חדשים מתחום האקדמיה והדרכת עובדים חסרי ניסיון באופן כללי מוזמנים להשתתף בכנס ההדרכה השנתי בו ישתפו ארגונים שונים מניסיונם בתחום.

לפרטים נוספים ורישום לכנס ההדרכה השנתי – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה