הדרכה פיננסית תוביל להצלחה פיננסית של הארגון

הדרכה פיננסית תוביל להצלחה פיננסית של הארגון

מהי הדרכה פיננסית לעובדים? מדוע כל כך חשוב שהארגון ישקיע בהדרכות פיננסיות דווקא לעובדים הלא פיננסיים?

שיתוף
הדרכות פיננסיות של עובדים

אם חשבתם שהדרכה טכנולוגית לעובד הטכנולוגית זה מה שיזניק את הארגון הטכנולוגי קדימה, לא טעיתם בגדול. ההכשרה הטכנולוגית אכן נחוצה אבל יש עוד סוג של הדרכה שנחוצה לא פחות לעובד הטכנולוגי ו/או לכל עובד אחר בארגון, כדי להבטיח את הצלחתו וזו ההדרכה הפיננסית הרחבה.

המגמה הבולטת ביותר בשוק היא הדרכה מקצועית מכוונת תפקיד עם דגש על פיתוח וחדשנות, בעיקר חדשנות טכנולוגית. ארגונים כבר הבינו שכדי שהארגון יוכל להוביל, העובדים צריכים להיות מעודכנים בחדשות מקצועיות והם צריכים שיהיו בידיהם הידע והכלים החדשניים ביותר.

ואומנם ידע מקצועי הוא כלי להצלחת העובד והצלחת העובד תוביל בסופו של דבר להצלחת הארגון, בארגונים רבים עדיין לא הבינו את ההלימה בין ידע כלכלי של העובדים (בכל אחד מהתפקידים) לבין הצלחת הארגון.

הדרכה פיננסית המעניקה לעובדים (אשר אינם מאיישים משרות פיננסיות או אינם מגיעים מרקע פיננסי), היא קריטית לא פחות מהדרכה מקצועית שכן עובדים טובים, עובדי ליבה, טאלנטים ואפילו מנהלים בכירים, עושים טעויות קריטיות בהיבט של חישוב כלכלי או אי לקיחת הפקטור הכלכלי בשיקולים מקצועיים. בארגון של ימינו, כל עובד, החל מנציג מכירות, דרך רכז גיוס ועד למנהל פרסום, חייב שתהיה לו הבנה פיננסית מעבר לידע ולניסיון המקצועי הקונקרטי. היכולת לקבל החלטות נכונות, לחשב נכון עלויות, קופה קטנה, עלות גיוס, עלות קמפיין והתשואה המיוחלת, חישוב סיכונים מול סיכויים בכל פרויקט חדש ועוד, כל מהלך מקצועי של עובד, מהבכיר ועד הזוטר ביותר, קשור איכשהו לתקציב החברה ויש לו השלכות מינוריות עד קריטיות.

אשר על כן, על רקע האקלים הכלכלי הקשה בו מתפקד המשק, חשוב לשלב הדרכות כלכליות לעובדי החברה כדי לוודא שיש בידי כולם את הידע, הכלים, היכולות ובעיקר – המחויבות, לשקול כל מהלך בראי הפיננסי.

הדרכה פיננסי לציבור העובדים והמנהלים לא צריכה לבוא במקום הדרכה מקצועית וגם לא על חשבון הדרכה 'רכה' שבאה להבטיח לארגון שכל העובדים יכירו את הערכים החשובים המרכיבים את התרבות הארגונית ויתרגלו את הכישורים הנדרשים. הדרכה פיננסית צריכה להתקיים בארגון באופן שוטף, לא כמשימה חד פעמית אלא מתוך שאיפה להפוך את כלל ציבור העובדים לבעלי הבנה פיננסית רחבה, שאותה הם יוכלו לשלב בעבודה היום יומית.

כמו כלכלת בית, תחום הנהנה מביקוש והיצע בשנים האחרונות, גם השכלה פיננסית לעובדים שלא מהתחום הפיננסי, זמינה היום יותר מתמיד בכמה פלטפורמות. החל ממבחר קורסים מתוקשרים באינטרנט, דרך קורסים פרונטליים, סדנאות ומנטורים. יש אפילו אפשרות שחברי ההנהלה (סמנכ"ל כספים לדוגמה) ייקח על אחריותו להוביל את מערך ההדרכה הפיננסית לציבור העובדים תוך שהוא שם את הדגש על הדרכה פיננסית מותאמת לענף, לשלב במחזור החיים של הארגון ולאתגרים הקונקרטיים שאיתם הארגון מתמודד. יש שפע של מסגרות שעומדות לרשות הארגון העומד לקראת מהלך זה.

לא משנה באיזה מודל תבחרו, כל עוד הוא מתאים לארגון שלכם מבחינת מספר העובדים, זמן פנוי, תקציב ושאר שיקולים הקשורים במשאבים ולוגיסטיקה, כאשר אתם בוחנים מסגרות להדרכה פיננסית לעובדים (הדרכה שנעשית בתוך הארגון או מחוצה לה), חשוב שהדרכה זו תכלול את התחומים הבאים:

  • ניהול אסטרטגיה כלכלית: ניהול מסמכים ותצהירים.
  • ניהול תקציב שנתי.
  • הכרת המודל הכלכלי של הארגון והבנת תזרים הכסף (הכנסות, הוצאות, רווחים, קריאת מאזנים וכיו"ב).
  • הכרת מודלים להבראה ותוכניות חיסכון קצרות וארוכות טווח.

אם בוחנים הצלחת הדרכה על פי ה- ROI אזי שהדרכה פיננסית היא אחד המהלכים החשובים ביותר המניבים תוצאות מידיות בעלות משמעות ולכן זה מהלך שמוכיח את עצמו כל עוד הוא נעשה בצורה נכונה קרי:

  • ההדרכה הפיננסית לא מתבצעת כמשימה חד פעמית או ניסיון אלא היא חלק ממערך ההדרכה שוטף.
  • הדרכה פיננסית של כלל ציבור העובדים בארגון היא חלק מהתרבות הארגונית.
    הארגון לא רק נותן לעובדים הוותיקים כמו גם העובדים החדשים ידע וכלים, הוא דורש מכולם ללא יוצא מן הכלל לקחת את הידע והכלים הללו ולעשות בהם שימוש יום יומי בדרך הנכונה ביותר לטובת הארגון.
  • העובדים הלוקחים חלק בהדרכות פיננסיות נהנים מתמיכת הארגון, קרי גמישות מצד המנהלים, תמיכה מקצועית והוכרה על ההשקעה שנדרשת מהעובד (להיחשף למידע חדש, ללמוד, להבין ולהתמצא בתחום חדש לחלוטין).

ניתן ללמוד עוד על הדרכות עובדים שמעבר להדרכה מקצועית ועל נושאי הדרכה ארגונית נוספים בכנס ההדרכה השנתי.

למידע נוסף ורישום לכנס ההדרכה השנתי – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה