חמישה צעדים פשוטים להגברת האנרגיה בקרב העובדים

חמישה צעדים פשוטים להגברת האנרגיה בקרב העובדים

רק אמצע היום וכבר העובדים מנומנמים? הנה כמה שיטות פשוטות שימריצו אותם ואינן כרוכות בעוד קפה ועוגייה

שיתוף
נמנום בעבודה

העובדים מרגישים מנומנמים, הראש כמעט צונח על המקלדת, ובשארית כוחותיהם הם מזדחלים לעבר המטבחון ומכינים לעצמם עוד קפה- הכוס השלישית מאז הבוקר. קפה הוא דרך מצוינת להתעורר, אך אם העובדים מרוקנים מאנרגיה, הוא לא יחזיר להם אותה. ייתכן שהלאות הזאת היא תוצאה של שחיקה, שינה בלתי מספקת, טרדות בחיים האישיים או אלף ואחת סיבות אפשריות אחרות. אם מדובר במצב כרוני, הדרך הטובה ביותר לפתור אותו היא לאתר את מקור הבעיה. אך כשמדובר בחוסר אנרגיה נקודתי, ייתכן שהסיבה היא שמרוב עומס העובדים חשים בהיעדר זמן לעצמם.

"זמן לעצמי" חייב להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה על מנת לחוש בתוצאותיו. הוא יכול להסתכם בכמה דקות שבהן העובד עוזב לרגע את המשימות ונותן למחשבות להתארגן מחדש. באתר Work Happy Now! מציעים חמש דרכים להעלאת האנרגיה שיספיקו לכל היום, אותן ניתן ליישם במשך "הזמן לעצמי" הקצר שהעובד מקציב לעצמו.

  1. יומן הכרת תודה – ניתן להציע לעובד לנהל יומן הכרת תודה המאפשר להתמקד בחוויות החיוביות בחייו. זאת על ידי שרבוט שלוש חוויות חיוביות שקרו לו בסופו של כל יום, לאו דווקא דרמטיות כמו קידום. גם שיחה משעשעת בפינת הקפה או משוב חיובי מלקוח יכולים להיכנס ליומן.

  2. פעילות גופנית – מצאו דרך לגרום לעובדים להניע את הגוף במהלך יום העבודה, גם אם אין בנמצא חדר כושר מאובזר. הדבר יסייע לתחושת הרעננות והערנות שלהם לאורך זמן. כך לדוגמה ניתן להקצות מקום לפעילות גופנית קבוצתית לפני ארוחת הצהרים, לעודד את העובדים להשתמש במדרגות במקום במעלית, לבצע מתיחות מדי בוקר ולפתוח קבוצת ג'וגינג לעובדים הגרים בסמוך למקום העבודה.

  3. הירגעות אקטיבית – בתחילת יום העבודה רצוי לעודד את העובדים לתרגל טכניקה מדיטטיבית המאפשרת להתחבר אל המחשבות ולבחון כיצד הן מעלות או מפחיתות את רמת האנרגיה שלהם. ניתן אף מספר פעמים בשבוע לקיים מדיטציה כוללת בת 20 דקות, לאחר העברת הדרכה קבוצתית. טכניקת התמקדות בנשימה עשויה להיות יעילה עבור העובדים גם לפני שהם ניגשים למשימה חשובה או מצגת.

  4. עזרה לזולת (לעשות מישהו אחר מאושר) – עודדו את העובדים לפעילות תרומה לזולת, לאו דווקא במסגרת התנדבותית רצינית, אלא על בסיס יומיומי במקום העבודה. כלומר, להציע עזרה לאדם אחר לפחות אחת ליום. זאת למשל על ידי הצעת עצה מקצועית או ממש לעזור בפועל. עזרה לאחר גורמת לו להרגיש טוב, ולנו במקביל לחוש יותר אנרגטיים. לא רק שהכרת התודה של מקבל העזרה תשמח את העובדים, גם היציאה לרגע מתוך גבולות העצמי תסייע להם לאוורר את הרגשות וללמוד לקחת דברים בפרופורציות.

  5. עודדו תמיכה הדדית (תנו למישהו אחר לעשות אתכם מאושרים) – אנחנו לא חיים לבד בעולם הזה, אלא נמצאים כאן כדי לעזור ולתמוך זה בזה. עודדו את העובדים לבקש עזרה זה מזה כמה פעמים בשבוע. הדבר יתרום להיכרות עם עובדים נוספים בחברה או אף לקבלת טיפ מעשי. מדהים לגלות עד כמה אנשים יכולים להיות נדיבים וטובים אם רק נותנים להם את ההזדמנות להוכיח זאת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה