האם נשים מדור המילניום הן פלח שוק לא מנוצל?

האם נשים מדור המילניום הן פלח שוק לא מנוצל?

עם עבודה בשכר טוב, תפקידים בכירים ואורח חיים טוב יותר, נשים הן כוח פיננסי שמתעורר לחיים במאה ה- 21

שיתוף
העסקת נשים

העסקת נשים

שוק הפרסום כיום מתמקד מאוד בבני דור המילניום (אנשים שנולדו לאחר 1980), לא קשה לראות מדוע מותגים מתחרים על תשומת הלב של הדור הזה. על פי הנתונים העדכניים ביותר של מפקד האוכלוסין בארה"ב, האמריקנים בגילאי18-34 מייצגים כמעט 23.5% מהאוכלוסייה, מה שהופך אותם לנתח הדמוגרפיה הגדול ביותר בארה"ב.

עם זאת, מותגים רבים ש"רודפים" אחרי הדור החדש של הצרכנים לעתים קרובות שוכחים אמת אחת פשוטה: לא כל בני דור המילניום הם גברים.

למרות זאת, חלק גדול מהפניות לצרכנים כיום נוטה להיות מבוסס "אחי" או "גבר" ונוטה לשכוח את הנשים.

מאמר זה אינו עוסק בהתנהגות צרכנית, אלא ממחיש את הנקודה כי נשים בנות דור המילניום, למרות היותן חזקות מבחינה כלכלית, עצמאיות, ובעלת כוח החלטה יותר מאי פעם, בכל זאת אינן מקבלות יחס הולם בשוק המכירות והשיווק.

מחקר שנערך לאחרונה על מערכת היחסים בין נשים למותגים מגלה, כי הנשים הצרכניות כיום דורשים רמות גבוהות של מעורבות מצד המותגים. זה בדיוק המקום שבו מותגים מתעלמים מפוטנציאל שוק של מיליארדי דולרים והזדמנויות הכנסה פוטנציאליות.

כיצד על מותגים ומשווקים להשפיע על קבוצה זו שלא נוצלה? איך הם יכולים להתחבר לאישה מדור המילניום?

חשוב להבין כי "מילניום" היא לא קבוצה אחת

הטעות הגדולה ביותר שמשווקים עושים היא, טיפול במילניום כקבוצה אחת. נשים מקבוצות גיל שונות עשויות ליפול תחת הקטגוריה של מילניום – מתלמידות תיכון ועד נשים באמצע שנות ה -30 לחייהם, כל הנשים הללו שייכות לקבוצת המילניום. ומטבע הדברים, צריך לשווק להם בדרכים שונות המתאימות לכל קבוצת גיל.

לעורר את האשה מדור המילניום

ככלל, בני דור המילניום רוצים לקשר את עצמם עם מה מגמות. האשה, בת דור המילניום רוצה לחיות בהשראת המותגים אותם היא בוחרת. היא מחפשת מעורבות עם תמונות מותג חיוביות שתהדהד דרכה, ותגרום לה להרגיש טוב לגבי התמיכה בהם. מסרים שיווקיים חלולים אינם עובדים אצלה – מותגים המעוניינים למשוך את תשומת הלב האישה "המילנית" צריכים לערוך את מסעות הפרסום שלהם עם מסרים מעוררי השראה.

היא מעריכה מותגים אשר הופכים אותה ל"גיבורה"

על פי הממצאים האחרונים, 67% מהנשים מעריכות מותגים שמייצרים את הגיבור .כשמדובר במשיכת נשים בנות דור המילניום, מותגים שמדברים על עצמם לא יעברו. המותגים צריכים להפוך את האשה הרוכשת אותם לגיבורה.

מיגור סטריאוטיפים

נשים חודרות יותר ויותר למקומות שנחשבים באופן מסורתי ל"עולם הגברי ". יותר נשים עושות תארים מתקדמים, ומנתבות את דרכן לתפקידים בכירים בחברות, בעלות עסקים, ומפרנסות את משפחותיהן. מותגים צריכים לשבור את התבנית של הגבר הקרייריסט, ולהציב נשים בתפקידים החדשים האלה. לדוגמה, פרסומת של מגבוני נייר, יכולה להצטלם כשאשה עם ילדים צריכה מגבון כדי לנקות את הילד – מדוע שלא לצלם פרסומת כזו של אשה שזקוקה למגבון כיוון שנשפך עלי הקפה בשולחן משרדה?!

המפרסמים צריכים להפסיק עם הסטריאוטיפים, כדי לפנות לנשים בנות דור המילניום..

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה