האם גישת האחריות התאגידית טובה לעסק שלך?

האם גישת האחריות התאגידית טובה לעסק שלך?

מחקר בריטי חדש מגלה כי ככל שחברות יעברו לגישת אחריות תאגידית כך ייטב עמן בעתיד והם יוכלו ליהנות מתוכניות ארוכות טווח שישפרו את אופן העבודה

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

גישת האחריות התאגידית הינה גישה הולכת וגדלה בקרב הרבה חברות גדולות בארץ ובחו"ל כפי שסיפרו לכם כאן עו"ד איריס ורדי ועו"ד שלי גורפינקל במאמר שפרסמו השתיים בפורטל HRus (אחריות תאגידית). הרעיון העומד מאחורי גישת האחריות התאגידית, הינו כי ניתן לעשות עסקים טובים ולהרוויח כסף ביושרה, תוך כדי דאגה לעובדים, לספקים, לבעלי המניות, לקוחות החברה, התאגיד בה היא פועלת ואפילו לאיכות הסביבה.

במאמר שהתפרסם לאחרונה באתר "working knowledge"  של בית הספר לעסקים של הרווארד, מדווחות תוצאות מחקר שערכו ג'ורג' סיירפים ולואניס לואנו מבית הספר לעסקים בלונדון. השניים מספרים כי גישת האחריות התאגידית לא רק עוזרת לחברה שמסביב לעסק, אלא גם לעסק עצמו.

הנקודות המעניינות ביותר שעולות מהמחקר שערכו השניים מגלות כי ככל שהחברה מפעילה גישת אחריות תאגידית רחבה יותר כך יהיו מולן פחות מגבלות הון בעתיד. בנוסף, טוענים השניים כי כניסה רחבה של החברה לגישת האחריות התאגידית לא רק שהופכת את החברה לטובה יותר, אלא גורמת למשקיעים להתערב בחיי היום יום של החברה ובכך "שופכת" ערך נוסף לחברה בטווח הארוך.

בהמשך המחקר אף נכתב כי בעקבות הכניסה של חברה זו או אחרת לגישת האחריות התאגידית מאפשרת למנהלי המחלקות לייצר תוכניות ארוכות טווח אשר מייעלות את אופן העבודה של כל באי המשרד.

לקראת סוף המחקר שלהם קובעים  סירפיים ולואנו כי חברות אשר נוקטות בגישת האחריות התאגידית נוטות לדווח הרבה יותר על מעשיהם ומכאן שהן יותר פתוחות כלפי המשקיעים שלהן, דבר שיכול להוביל לכך שיותר משקיעים ירצו להיכנס לחברה בעתיד.

מתוצאות המחקר ניתן לראות תמונה ברורה לכך ששימוש בגישה של אחריות תאגידית אכן תורמת לעסק במספר רמות. מעבר לכך, כניסת חברות וארגונים והחלת השימוש של גישת האחריות התאגידית מכילה בתוכה תרומות רבות נוספות ליכולת של הארגון להימנע מסכנות שונות ומפחיתה את הסיכוי להנחלת סדרי עבודה שגויים והמשך עבודה על "טעויות עסקיות", כמו גם עקירת "טעויות ניהוליות", ביזבוז משאבים וזמן ומגבירה את הקשר עם קהילות שונות מחוץ לארגון.

בהתחשב בכל היתרונות שעסק / ארגון יכולים להפיק מהנחלת הגישה של אחריות תאגידית עולה השאלה למה אין יותר ארגונים שעושים בגישה זו שימוש ולמה המחוקק צריך בכלל להתארב בקידום של נושא חשוב זה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה