האומנים והחוקרים מאושרים מאוד בחלקם

האומנים והחוקרים מאושרים מאוד בחלקם

סקר שבדק את מידת הסיפוק והמיצוי האישי מהעוסקים במקצועות השונים, קבע כי העוסקים באומנויות ובמחקר חשים סיפוק מכסימלי ממקצועם, אולם התגמול הכספי הוא עדיין הפרמטר החשוב ביותר כשבאים לבחון תפקיד חדש

שיתוף

להיות אומן או חוקר הם מקצועות שמשמחים מאוד את העוסקים בהם, כך עולה מסקר שפורסם לאחרונה בספרד.

על פי הסקר, שנערך על ידי הסניף הספרדי של חברת ההשמה השוויצרית אדקו ודגם 1,800 עובדים, 100% מהעוסקים באומנויות ובמחקר טענו שהם חשים סיפוק ומיצוי אישי מעבודתם. במקום השני והמפתיע במקצת, נמצאים העוסקים בחינוך והוראה, אשר כ-95% העידו על סיפוק מעבודתם, אם כי יש לציין שתוצאה זו כוללת  את כלל העוסקים בחינוך, גננות, מורים ומרצים באוניברסיטה. למקום הרביעי הגיעו בעלי הון ומשקיעים ש-94% מהם העידו על סיפוק מעבודתם, כנראה בהתאם לתנודות בבורסה באותו יום.

[adrotate banner="27"] בקצה השני, של המתוסכלים מעיסוקם לא היו הפתעות: בקבוצה זו מוצאים עבודות פיסיות קשות, מתישות ולא מתוגמלות כגון פועלי בניין, עובדי ניקיון ותברואה וכן עבודות עם קהל אינטנסיביות ותובעניות במיוחד, כמו מלצר וטלמרקטינג.

הנסקרים נשאלו גם איזה מקצוע לדעתם עשוי לספק שימחה וסיפוק לעוסקים בו, והתשובות שוב הזניקו לראש את האומנויות עם כ-26% שהיו רוצים את הכישרון והמזל לבחור בתחום, מעט מעל כדורגלן מקצועי ש-24% מהנשאלים היו רוצים להפוך לכאלה. למקום השלישי עם 14% של שואפים להצטרף למקצוע, הגיעו דווקא פקידי הממשל.

כסף לא קונה אושר? לא בספרד. מהסקר עולה כי בעלי הכנסות הגבוהות יותר מראים יותר סימני אושר באופן משמעותי מאשר בעלי ההכנסות הנמוכות. כמו כן, כאשר הנשאלים התבקשו לבחון את הפרמטרים החשובים ביותר בבואם לבחון תפקיד חדש, 28% ציינו תגמול כספי גבוה, 20% ציינו סיפוק מהעבודה וכ-14% ציינו שעות עבודה גמישות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה