5 דרכים להרגיע את המוח בזמן העבודה

5 דרכים להרגיע את המוח בזמן העבודה

יש 200 מיילים חדשים בתיבת הדואר שלך, המכנסיים החדשים שלבשת לעבודה ספוגי קפה מריצת המסדרון ושיחת הוועידה הבאה מתחילה בדיוק בעוד חמש דקות. במילים אחרות המוח שלך קודח וצריך להרגיע אותו

שיתוף
בכי במקום העבודה

ישנם דרכים רבות ופשוטות להורדת הלחץ ולהרגעת המוח בזמן העבודה, להלן כמה מהן:

המאכלים הנכונים לזמן העבודה

מיני מאכלים ושתיה מסוימים עושים עבודה מצוינת בהרגעת המוח והגוף. תה ירוק למשל מכיל את חומצת האמינו 'תיאנין' הידועה כמרגיעה וכדאי לשתות אותו בזמן העבודה להפגת המתח. כמה קוביות שוקולד יסייעו אף הן בהרגעת המתח – שוקולד מווסת את רמות הורמון הקורטיזול המייצר סטרס. גם מסטיקים עושים את אותה הפעולה. בדבש ישנה תרכובת מיוחדת הנלחמת בדיכאון וחרדה, וכנ"ל באומגה 3 המצוי בדגים שמנים. במנגו ישנם ויטמינים המסייעים לזיכרון והוא ידוע כמרגיע.

כשרמות הסוכר יורדות אנחנו עייפים ומתקשים להתמודד עם המשך יום העבודה הארוך. לכן חשוב להחזיק במשרד חטיפי אנרגיה ופירות שנוכל לאכול בעת ירידת הסוכר וכשהעייפות גוברת.

נשימות בזמן העבודה

אין צורך בנופש בהרים כדי לקבל כמה דקות של שלווה, כל מה שנדרש לשם כך היא מדיטציה. יישנן ראיות לכך כי שני תרגילי מדיטציה מהירים ושקטים ליום יכולים להקל משמעותית במקרי לחץ ודיכאון. מצא מקום נוח ושקט במשרד שלך, סגור את הדלת ותרגל מדיטציה. תוכל לחוש מהר מאוד כיצד תחושת הלחץ מתערפלת ונמוגה.

הרפיה היא דרך יעילה נוספת להרגעת המוח בזמן העבודה. לרובנו יש כסאות מתכווננים במשרד שניתן לכוונם למצב של כמעט שכיבה. הורד את משענת הכסא ככל האפשר, הישען אחורה, הנח לגופך להישמט ועצום את עיניך למספר דקות, עד שתרגיש כי המתח יורד.

נשימות איטיות מסייעות בהורדת לחץ הדם וקצב לב מהיר. שיטת יוגה מערבית מתרגלת נשימה בכל פעם דרך נחיר אחד, כדי לשלוט בקצב הכנסת והוצאת האוויר והקלה על החרדה. היא פועלת בצורה דומה לדיקור סיני לצורך איזון הגוף והנפש.

לספור עד 10

זוכרים את כל הפעמים בהם נתבקשנו לספור עד עשר על מנת להירגע? מסתבר שהשיטה הזו עובדת באמת. ברגעי מצוקה ומתח כשהעומס מציף אותך, עצום את עיניך וספור עד 10 לאט תוך נשימה עמוקה ואיטית. כשאתה מגיע ל- 10 בצע שוב את התהליך בצורה הפוכה – כעת ספור חזרה מ- 10 ל-0. אל תשכח לנשום תוך כדי לאט ולעומק כל הזמן.

הליכה

פעילות אירובית מווסת באופן מידיי את רמות הסרוטונין במוח, שנספגות ביתר מהירות ברגעי מתח וחרדה. כאשר הסרוטונין נספג מהר מידיי, לא נותר מספיק סרוטונין נע במוח ואנו נכנסים לפאניקה. דרך מצוינת ומוכחת לוויסות מהיר של רמות הסרוטונין, היא פעילות אירובית נמרצת. אם אתה חש שהמתח והחרדה מכניעים אותך, צא מהמשרד ובצע פעילות אינטנסיבית כגון ריצה מהירה של מספר דקות או הליכה מהירה מאוד לזמן ממושך יותר. ככל שהפעילות תהיה מאומצת יותר, כך תפחת מידת החרדה.

שיחות

הרשה לעצמך להיעזר באדם אחר כשאתה חש בלחץ. שיחת טלפון עם חבר קרוב או בן משפחה בה תוכל לספר על הגורמים המלחיצים אותך, עשויה להקל עליך מאוד. אפילו אם לאותו אדם אין עצות פורצות דרך עצם העובדה שאתה משוחח על הגורמים המלחיצים, כבר מקטינה את העוצמה שלהם באמצעות התרגום שלהם למילים. במקרים שהמתח חזק משמעותית, אפשר להיוועץ עם איש מקצוע – פסיכולוג או פסיכיאטר שיוכל לספק כלים נוספים יעילים יותר להתמודדות עם המצב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה