דנה יצהרי, HPE: "חלק מתפקידנו ברווחה לגרום לחיי היומיום של העובדים...

דנה יצהרי, HPE: "חלק מתפקידנו ברווחה לגרום לחיי היומיום של העובדים להיות צבעוניים ומשמחים"

לדברי דנה יצהרי מנהלת הרווחה ב- Software HPE ישראל, החברה עוסקת בפיתוח תוכנה ולכן העובדים נמצאים רוב היום מול המסך

שיתוף

 "התפקיד שלי הוא להיות כמו צייר שמגיע עם פלטת צבעים ולשזור בחיים שלהם נקודות צבע עם חיוך גדול." היא מציינת

דנה יצהרי היתה בין המרצות המובילות בכנס הרווחה השנתי של HRus שהתקיים ב-19 ביולי 2016 בכפר המכביה. להלן רשימת הכנסים הבאים של HRus.

את עבודתה במחלקת הרווחה של HPE (לשעבר HP), החלה יצהרי לפני 8 שנים, לאחר שעסקה לפני כן במשך לא מעט שנים בהפקת אירועים עסקיים בחברה מצליחה והבינה כי הייעוד שלה בחיים הוא לשמח עובדים ולהעשיר את חייהם בדרכים יצירתיות וחדשניות.

"הגעתי ל- HPE ביהוד לפני 8 שנים וגיליתי לשמחתי שיש אחוז גבוה של נשים בחברה – 31% נשים שזה נתון מדהים מבחינתי בענף ההייטק, ממוצע של עובד אצלנו הוא 5 שנים – מבחינתי זה אומר הכל, כנראה טוב אצלנו. החברה שלנו מעסיקה כיום 1,300 עובדים הנמצאים כולם ביהוד."

מהם הדברים שמייחדים אתכם ב- HPE?

"כבר 8 שנים שיש לנו בחברה את ה- CLUB שלנו, מועדון העובדים של HPE המשמש בין השאר כחנות קטנה ומדליקה המאפשרת לעובדים לקנות כמעט כל דבר שעולה על דעתם. בתפיסה שלנו אנחנו נדאג לעובד לכל דבר שהוא צריך בלי שייאלץ לצאת מהמשרד באמצע יום העבודה – האישה התקשרה שהילד מוזמן אחה"צ ליום הולדת, יש לעובד יום נישואים – אנחנו כאן. החל מגאדג'ים, תכשיטים, שוקולד, משחקים לילדים, מתנות לבית ועוד. חשוב להדגיש שהמוצרים נמכרים בשיטת קונסיגנציה, והחברה לא מרוויחה מכך דבר.

את החנות מנהלת יעל המקסימה שעובדת בין השעות 10:00-17:00 , תמיד קשובה לעובדים לכל רעיון או התייעצות, תמיד עם שוקולד על השולחן לכל עובד שמגיע לביקור או סתם להתפנק במשהו מתוק.

פעילויות והטבות נוספות הניתנות לעובדים במסגרת המועדון: השאלת מנויים משפחתיים למוזיאונים שונים ללא עלות, כרטיסים מוזלים להופעות ואטרקציות, תווי קניה, ושוברי מתנה. בנוסף, במסגרת השירותים המוצעים לעובדים שלנו מגיע למשרדים פעם בשבוע מעצב שיער ופעמיים בשבוע קוסמטיקאית.

בכל יום חמישי מתקיים "יריד סופשבוע" – גם הוא מתוך רצון לתת לעובד את כל מה שהוא צריך אצלנו במשרדים בלי לצאת החוצה. נמכרים פרחים, פירות, גבינות, חלבה ועוד, והספקים משתנים בכל פעם.

אחד הדברים שאנחנו מאד מתגאים בהם הוא כל תחום הספורט בחברה, כבר שנים שיש לנו חדר כושר הפתוח פעמיים ביום – בוקר וערב המשמש את העובדים תחת השם GYM Club. בנוסף יש בכל יום 2 חוגים משתנים (דוגמת פילאטיס, עיצוב, יוגה, ספינינג בחדר ספינינג מיוחד), לרשות העובדים חדר סקווש בו הם יכולים לשחק במהלך היום לפי הרשמה מראש.

יש לנו 3 נבחרות המשתתפות בליגה למקומות עבודה: אופניים, כדורסל וריצה. ואחת לשבוע העובדים נפגשים לשחק כדורגל במגרש המושכר עבורם.

לפני 4 שנים הקמנו חדר אופניים כחלק מהטרנד הירוק והבריא ע"מ לאפשר לעובדים שמגיעים עם אופנים לאחסן את האופניים במקום מיועד לכך, הוספנו לוקר לכל עובד ומתקני כביסה ליבוש הבגדים.

היות ורוב האוכלוסייה שלנו הם בעלי משפחות עלה צורך גם מעובדים ללא ילדים ליצור עבורם פעילויות ייחודיות, לכן לפני שנתיים הקמנו מיני מותג בשם "NIGHT CLUB". בוקר אחד צבענו את כל החברה בפתקי POST IT צהובים שעליהם הוטבעו סלוגנים שונים, דוגמת: "הכינו את הבייבי סיטר", "ללא ילדים", "YOUR TIME OUT" ועוד. 

משם יצאנו לפעילות הראשונה – הזמנו את העובדים לבירה אחה"צ במועדון ה – GRAY הסמוך למשרדים ואירחנו את אמירם טובים, בפעילות אחרת הזמנו את חנוך דאום אלינו לגג לערב חוויתי, סגרנו הקרנת בכורה פרטית לסרט "מלחמת הכוכבים", ערכנו סדנת צילום בסמארטפון ועוד ועוד. בפעילות האחרונה ממש לפני שבוע ערכנו הקרנה של משחקי הגמר ובה איפשרנו לעובדים להגיע עם חברים – כמובן שהבירות זרמו ועוד הרבה פינוקים מסביב."

מה המוטו המנחה את מחלקת הרווחה ב- HPE?

"התפיסה שלנו ברווחה היא להעניק חוויה ייחודית לכל העובדים ואף לעשות התאמה למגוון האוכלוסיות השונות. חשוב לנו להתחדש כל הזמן, לגעת בעובד בכל דרך אפשרית, אנחנו בוחרים בספקים מיוחדים, שלאו כל השוק עובד איתם על מנת לספק לעובדים משהו אחר ושונה משאר החברות.

חשוב לנו להפתיע את העובדים שלנו ולא תמיד בתאריכים הרגילים שעל לוח השנה – לדוגמה, במעבר בין שעון חורף לקיץ בנינו פרויקט מיוחד עם חברה הוויאנס ובו אפשרנו לכל עובד לבחור כפכף לפי צבע ומידה .

לרגל תחילת שנת הלימודים בנינו מארז צבעוני לעטיפת הכריכים לילדים, עם מדבקות ומערכת שעות משפחתית ודאגנו לחלק לכל העובדים על השולחנות.

ביום המשפחה אפשרנו לכל עובד ליצור מארז גלויות מעוצבות חתומות בשם המשפחה או בשם הפרטי במידה והוא רווק, בחג אחר כל עובד יכל לבחור שלט לבית שלו או לחדר ילדים בהתאמה אישית עם הטקסט שיבחר

ביום העצמאות ניסינו לחבר את העובדים לארץ ישראל ובנינו כתב חידה יחד עם דן חמיצר. העובדים התחלקו לקבוצות וקיבלו כתב חידה עם תכנים של ארץ ישראל ותכנים של HPE. במשך שבועיים קיבלו רמזים ובסיום נערך טקס במשרדי החברה עם חמיצר ו – 10 הקבוצות שעלו לגמר.

היינו מהחלוצים בשוק שהביאו את טרנד "מסיבת הרחוב במשרדי החברה" בחג פורים והשנה התקיימה לה בפעם השנייה מסיבת ריקודים סוערת עם תחפושות והכל באמצע יום העבודה בניצוחו של ברי סחרוב."

מה בנושא הנגיעה במשפחות העובדים?

"מאוד חשוב לנו לגעת בעובדים ובבני משפחותיהם. בבוקר יום ההולדת שלו מקבל כל עובד מייל אישי ושמי לבחירת מתנה. כל בן/בת זוג של עובד, אשר חוגגים יום הולדת מקבל גלויה שמית שלו עם מזל טוב מחברת HPE. כל ילד/ה של עובד/ת שחוגג יום הולדת מגיל 1-13 מקבל מתנה הנשלחת בדואר הביתה ,
כל הרעיון של מתנות ילדים התחיל לפני כ- 6 שנים ממשהו ממש קטן של אחת הקבוצות אצלנו, האופרציה ללא ספק לא פשוטה כלל אך הפידבקים שמגיעים מהילדים מדהימים בכל פעם מחדש. כמובן שאנו דואגים למתנות לידה, חתונה, מתנות לילדי עובדים שעולים לכתה א', בר/ת מצווה, סיום 12 שנות לימוד וכמובן בחגים.

אנחנו מאוד משקיעים באירוע המשפחה שלנו. בכל שנה מתקיים אירוע והאתגר הוא עצום היות והקהל אותו קהל וגם מספר המקומות שיכול לאכלס 3000 איש מאוד מוגבלים, יחד עם זאת אנחנו תמיד דואגים להעביר את העובדים שלנו חוויה חד פעמית שהם לא יוכלו לעבור אם ירכשו כרטיס באופן פרטי לאחד המקומות האלה.

באחת הפעמים צבענו ועיצבנו את את הספארי כולו תחת הקונספט FUNTAZOO, חילקנו את האזור לפי מתחמי גיל, כבר בכניסה לאירוע חילקנו לכל משפחה לרכב דיסק הנפתח בברכה מהמנכ"ל וליווה אותם בשירי חיות בכל זמן הנסיעה ברכב, בכל מתחם הותאמו הפעילויות , הקייטרינג והחוויות לפי הנושא. בסיום האירוע כדי לעשות קלוזר נכון חלקנו למשפחות ערכה לקישוט הסוכה המעוצבת בסגנון הספארי.

בשנה שעברה ערכנו את האירוע בסופרלנד, תחת השם – SUPER HERO LAND . האירועים מאוד מעוצבים החל משלב ההזמנה, כל עובד שקיבל הזמנה קיבל ערכה של מסיכות לפנים, הילדים גזרו את המסכות, הצטלמו איתם ודאגנו להעלות לפייסבוק של החברה במהלך יום האירוע. הסופרלנד עוצב לפי מתחמים של גיבורי על ונתן מענה לכל שכבות הגילאי השונות. הירידה לפרטים מתבטאת אצלנו בעטיפות הקרטיבים שחייבים להיות ממותגים בקונספט האירוע, בחדרי השירותים שם אנחנו דואגים תמיד למגבונים ממותגים, קרם הגנה, חיתולים ועוד.

גם בכנסים מקצועיים חשוב לנו שהעובדים יעברו חוויה אחרת מעוד כנס שגרתי. לפני כמה חודשים ערכנו כנס מקצועי לכלל הארגון תחת הקונספט we are r&d
בביתן 1 בגני התערוכה, במקום להציג את המוצרים שלנו על הבמה יצרנו במתחם קבלת הפנים טוטם עצום בו המוצרים הוצגו בדרך קצת שונה מהרגיל, כל מתחם הותאם לפי המוצרים ושילבנו בו פעילויות שונות: משחקי מחשב, קרוסלה מסתובבת, ציור על קיר גרפיטי ועוד.
שילבנו הרצאה של רועי סדן, מופע של ליאור סושרד ועוד."

מהן סודות ההצלחה של מחלקת רווחה מצוינת?

"אני ברמה האישית בן אדם של אנשים. חשוב לי להיות מחוברת לעובדים, להקשיב, לשמוע ויחד עם זאת להיות בקשר רציף מול ההנהלה ולייצג את ערכי הארגון .
אני מאמינה בללכת אחרי הדברים שאתה מאמין בהם ויחד עם זאת תמיד לחפש את הדבר האחר, השונה, היצירתי, החדשני. להשתדל תמיד להיות המוביל בתחום.
אחד הדברים שתמיד מנחים אותי הוא לזכור שבסופו של דבר כולנו בני אדם, כאשר ספק עושה עבודה טובה – תפרגנו לו, תמליצו עליו, תשתפו אחרים בחוויה שלכם.  כנ"ל לגבי קולגות שלי – אני חברה בלא מעט פורומים קטנים ומצומצמים ואנחנו נפגשים אחת לרבעון – משתפות וחולקות רעיונות, ספקים ועוד. זה חשוב מאד מבחינתי.
גם כיום אחרי 8 שנים אני עדין מתרגשת מכל אירוע שאני עושה ובעיקר תמיד תמיד מאמינה שלעבוד מהבטן והנשמה זו הדרך הכי נכונה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה