דבר איתי בפקס

דבר איתי בפקס

לא בטוח שהטכנולוגיה עשתה את החיים שלנו קלים יותר, אבל היא ללא ספק חסכה מאמץ רב שהיה בעבר הלא רחוק חלק בלתי נפרד משגרת העבודה שלנו

שיתוף

בעידן בו הטכנולוגיה מקיפה אותנו בכל רגע נתון במקום העבודה, מדהים להתבונן על האופן שבו התנהלנו בעבר. אוסף של מוצרים שהיום נראים מגוחכים להפליא נחשבו בעבר לפאר קדמת הטכנולוגיה. לא רחוק היום בו גם המילה האחרונה מעולם הגאדג'טים הנוכחי תצטרף לרשימת השיירים חסרי התועלת מהעבר.

דיוויד ואן רוי (David Van Rooy), מנהל בכיר לפיתוח מנהיגות גלובלי ב-Walmart, חוזר בטור שפרסם ב-Inc. אל מוצרים נוסטלגיים מהעבר;

שקפים. אתם חושבים שמצגות פאוור פוינט הן מיושנות? בואו לא נשכח שבעבר מצגות היו עשויות מערמת שקפים שדרשו מקרן בגודל חצי מקרר, והעברת המצגת היתה כרוכה בהרבה מעבר ללחיצת כפתור. 

מכשירי פקס. מישהו עדיין זוכר איך לשלוח פקס? אם עניתם שכן – כנראה שאתם ישראלים. הרשויות עדיין מתעקשות להמשיך לעשות שימוש במכשיר המיושן הזה, ומי שאין לו פקסימיליה נדרש לכתת את רגליו לסניף הדואר הקרוב. אבל ביתר המדינות המערביות אין זה כך, וכיום ניתן לשלוח דואר אלקטרוני בלחיצת כפתור או להעלות מסמכים ל"ענן".

טכנולוגיה Photo by KROMKRATHOG
גם זה יעבור

כרטיסי ביקור. גם אותם עדיין אפשר למצוא בכל מיני עסקים, רבים כמגנטים לעיטור המקרר. בעידן הסמארטפונים אין צורך לזכור מספרי טלפון או לחפש כרטיסי ביקור, הכל במרחק נגיעה.

חייגן אינטרנט. מי זוכר שפעם היה צריך לחייג לאינטרנט, להמתין, ושוב להמתין, ואז לראות איך כל דף ודף אינטרנט עולה לו לאטו – קודם הטקסט, לאחר מכן התמונות, וביום של מזל – גם איזה סרטון או פרסומת הצליחו להיטען לאחר המתנה ארוכה. כיום דף שלא נטען בתוך מאית השנייה ננטש ברגע.

שיחות טלפון בינלאומיות איטיות. ואם בעיכובים עסקינן, זוכרים את התקופה בה הקול הגיע בדיליי אל עברו השני של הקו בשיחה בינלאומית? היה קשה לדעת האם האדם שמעבר לקו שותק, או שהדברים שאמרנו עדיין בדרך אליו. אגב, כיום ניתן למצוא שרידים לתופעה בשידורי הערוץ הראשון, בזמן ראיון עם כתב חוץ.

בלי דוא"ל. באמת לא היה פעם דואר אלקטרוני, או שמדובר בסתם שמועות?

חישובים. בעידן הטרום-אקסל החישובים נעשו באמצעות העט, הנייר ובעיקר המוח. כיום שלושתם אינם נחוצים לצורך חישובים מורכבים ביותר בתוך זמן קצר.

קבלת המשכורת במזומן. כיום הכסף מופיע בחשבון הבנק ביום קבוע. כבר לא צריך לצאת מוקדם מהעבודה כדי להיות ראשון בתור לצורך קבלת המשכורת במזומן מהבנק.

המטלפן אינו מזוהה. תרבות הסינונים טרייה למדי, מהסיבה הפשוטה שעד לפני שני עשורים כלל לא ניתן היה לדעת מי נמצא מעברו השני של הקו.

לא היה כפתור Delete. טיפקס, שנתפש בזמנו כהמצאה מרגשת, הוא כיום לא יותר משמה של להקה ישראלית ותיקה. העברת פסקאות שלמות ממקום למקום היו בעבר משימה מתישה, וכיום שכתוב מסמכים הוא עניין של מה בכך.

דיסק 'פלופי'. לא רק שנפח הזיכרון שלו היה זעיר, תמיד כינן בנו החשש שיום יבוא והוא ייהרס, וכך חודשים של עבודה ירדו לטמיון.

מעטפות תוך-משרדיות. רגע, מישהו באמת השתמש בהן אי פעם?

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה