שיתוף

נושאים בתחום משאבי אנוש כמו שימור כישרונות, טיפסו במיקומם בסדרי העדיפויות של מנכ"לים זו השנה השנייה ברציפות, והם נמצאים רק מעט מאחורי נושאים הקשורים לטכנולוגיה, כמו דיגיטליזציה של הארגון ואבטחת סייבר, ובאופן משמעותי בסדר עדיפות גבוה יותר מנושאים פיננסיים כמו רווחיות ותזרים מזומנים, כך עולה מסקר חדש שערכה חברת מחקרי השוק הבינלאומית גרטנר אינק. (Gartner, Inc).

הסקר, שהשתתפו בו מנכ"לים ומנהלים בכירים בחברות (סמנכ"לים) במדינות רבות בכל העולם, חשף ​​שינויים משמעותיים באופן החשיבה של הנהלות בכירות על נושא העובדים, כמו גם על נושאים כמו מטרות הארגון, בעיות כוח אדם, אינפלציה ונושאים נוספים.

הסקר בחן, בין השאר, את נכונותם של מנכ"לים לשלב טכנולוגיות חדשות בחברות שלהם.

מהסקר עולה, כי כ-12 אחוזים מהמנכ"לים רואים בטכנולוגיית ה-Metaverse כבלתי ישימה בחברות שלהם, כ-51% מהמנכ"לים השיבו כי מאוד לא סביר שטכנולוגית ה- Metaverseתהיה בעתיד הקרוב טכנולוגיית מפתח להתפתחות עסקי החברה שלהם, ורק כ-37% מהמנכ"לים שהשתתפו בסקר מאמינים כי יש סבירות גבוהה שה- Metaverseתהיה טכנולוגית מפתח להתפתחות העסקים שלהם.

בנושא אימוץ הטכנולוגיות בארגונים אומר מארק רסקינו, סגן נשיא מחקר מובהק בגרטנר, כי היו בעבר מנכ"לים שאימצו רעיונות טכנולוגיים חדשניים, אולי קצת יותר מדי בהתלהבות.

"אבל", לדבריו, "במקרה של metaverse, ספק אם אלה מביניהם שחושבים שזוהי טכנולוגיית מפתח עבור העסק שלהם, אכן בטוחים בכך".

עם פרסום תוצאות הסקר אמר רסקינו כי "שנת 2022 היא השנה שבה נקודות המבט של המנכ"לים השתנו באמת".

לדבריו, "המגיפה העלתה בהדרגה אל פני השטח, כמה מגמות חברתיות עמוקות, כמו רצון לשנות את אופן העבודה, כמו גם את שבריריותן של שרשראות אספקה ​​גלובליות למרחקים ארוכים.

"במקביל, השאיפה העסקית הדיגיטלית של המנכ"לים ממשיכה לעלות ללא הפוגה, בעקבות המגיפה והמשברים הקשורים אליה".

מהסקר עולה, כי בינה מלאכותית היא כעת הטכנולוגיה החדשה המשפיעה ביותר על מנכ"לים זו השנה השלישית ברציפות.

החוקרים מסיקים, כי מנהלי משאבי אנוש חייבים כעת לעזור לארגונים שלהם להעריך מחדש, וברוב המקרים, לעצב מחדש, את הצעת הערך שלהם לעובדים.

זה כולל הכרה בחוויות עובד שליליות ותוכניות שמיועדות לשפר את חווית העובדים. עוד מסיקים החוקרים, כי מעסיקים צריכים לסגל הבנה אותנטית של העובדים שלהם, לרבות זיהוי תחומי העניין של העובדים מעבר לאלה הקשורים לעבודתם הנוכחית וצרכי הרווחה ההוליסטיים שלהם.

מהסקר עולה עוד, כי המעבר לדיגיטל וגם המסחר האלקטרוני, נמצאים במקום השני והרביעי בהתאמה אצל מנכ"לי החברות, מבחינת דירוגם כטכנולוגיות חדשות, שהמנכ"לים חושבים שעל הארגון שלהם לאמץ, למרות ששניהם יחסית כבר אינם נחשבים לטכנולוגיות חדשות.

ולמרות זאת, טוען אקינו, מדובר בטכנולוגיות שנתפסות על ידי המנכ"לים כחדשניות ולכן ככאלה שגורמות שינוי מהותי בארגון שלהם.

מהסקר עולה, כי בנוגע לפרודוקטיביות ויעילות, אצל רוב המנכ"לים הן לא נמצאות אפילו ב-10 המקומות הראשונים מבחינת סדרי העדיפויות השנה.

מהסקר עולה, כי כ-62% מהמנכ"לים רואים באינפלציה הכללית בעיה מתמשכת או ארוכת טווח והתגובה העיקרית של כ-51% מהמשיבים לסקר היא העלאת מחירים. רק כ-22% השיבו כי הגברת הפיריון והיעילות היא התשובה לאינפלציה.

הסקר השנתי של מנכ"לים ומנהלים עסקיים בכירים של גרטנר ל-2022 נערך במחצית השנייה של שנת 2021, בקרב יותר מ-400 מנכ"לים ומנהלים עסקיים בכירים אחרים בצפון אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה פאסיפיק, בתעשיות שונות, בהכנסות ובגדלים שונים של חברות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה