גמישות בעבודה: לא רק אצל מעסיקים, גם אצל המועמדים

גמישות בעבודה: לא רק אצל מעסיקים, גם אצל המועמדים

על אף שגמישות היא תכונה שלרוב המועמדים למשרות מחפשים אצל המעסיקים והארגון, גם המעסיקים מחפשים אחר תכונה זו אצל המועמדים

שיתוף
טל דבי. צילום: ניר קידר

טל דבי. צילום: ניר קידר

גמישות בעבודה היא מאפיין הכרחי כיום עבור עובדים ומעסיקים כאחד. כוח עבודה משתנה, שינויים בטכנולוגיה ותנודות בשוק, הן רק כמה מהסיבות הרבות לכך שגמישות היא הנורמה החדשה בארגונים.

ישנם יתרונות רבים המושגים באמצעות גישה גמישה – הן לעובדים והן עבור המעסיקים.

עובד גמיש הוא עובד ששעות העבודה שלו שונות משעות העבודה המסורתיות והמוסכמות בחוזה. הוא יודע שלעתים צריך לעבוד שעות נוספות או להשלים משימות לאחר שעות העבודה, בהתאם לצורך, והוא לא יפיל את העיפרון בשעה 17:00. הוא פתוח לקבלת משימות שאינן מוגדרות במסגרת התפקיד שלו, ולסייע לעובדים אחרים ומחלקות נוספות, בהתאם לכישוריו.

יתרונות הגמישות רבים ומגוונים עבור העובדים, החל מהרחבת ההזדמנויות המקצועיות ואפשרויות הקידום בחברה, דרך האפשרות לאמץ וליהנות מטכנולוגיה חדשה ומתקדמת ועד ליכולת להסתגל לשינויים בדינמיקה הארגונית, הנחוצה מאוד כיום.

להיות גמיש מאפשר לעובד להגיב טוב יותר לשינויים. הדינמיקה המשתנה של מקום העבודה פירושה שעליך להתאים אל השינויים ולהגיב אליהם במהירות. ההתנגדות לשינוי, לעומת הגמישות, יכולה להוביל לסטרס, לתסכול ולעמידה מאחור. גמישות מאפשרת לך להסתגל למצבים קשים או מאתגרים בקלות רבה יותר.

"בעולם הדינמי והמשתנה של היום, הגמישות והיכולת להסתגל לשינויים היא תכונה נדרשת וחיונית אצל מועמדים לעבודה". אומרת טל דבי, מנהלת משאבי אנוש בחברת Energy Team.

"כיום העובד נדרש להסתגל בקלות לשינויים ארגוניים. היות וכיום עולם התעסוקה מאוד דינמי וישנם שינויים רבים, נדרשת גמישות מחשבתית וסתגלנות. לאדם המגיע עם קיבעון מחשבתי יהיה קשה להסתגל במהירות לשינויים ותהליכים רבים הקורים בעולם התעסוקה בעידן של היום".

ממה נובעת הגמישות אצל העובד?

"הגמישות לא רק נובעת רק מהפן של יצירתיות, אלא דווקא כסוג של הסכמה – לשינויים ולתחלופות גבוהות של עובדים ודרגים שונים בארגון, ובעיקר היכולת להתמודד עם חוסר הוודאות הנובעת משינויים תכופים. הגמישות וההסתגלות יעזרו לעובד לעבור את השינויים בצורה בטוחה וקלה יותר, עם אפשרות גבוהה להמשיך את סדר היום הרגיל. יתרה על כן, כל שינוי יכול להיות הזדמנות לקחת חלק משמעותי, להוביל ולהתקדם בארגון".

מה מעסיקים מחפשים אצל עובדים גמישים?

"מנהלים מחפשים עובדים שגמישים עם התנאים והדרישות, ולא עובדים נוקשים שמציבים תנאים בעצמם ולא מוכנים לזוז מהם. השתדלו לסגל לעצמכם יכולת להיות קלילים וזורמים, להיות קשובים לצרכים ולהיות מערכתיים בביצוע המשימות ללא התנגדויות".

כיצד המראיין בוחן את מידת הגמישות של המועמד?

"כדי לבחון את מידת הגמישות שלכם, המראיין יכול לשאול אתכם כיצד הרגשתם כאשר הייתם צריכים לעבור מחלקה, כיצד התמודדתם עם שינוי בסיטואציה חדשה ובאיזה אופן הסתגלתם למצב חדש או לשינוי מהותי שחל בחברה הקודמת בה עבדתם.

המראיין בוחן אם המועמד מסוגל לחשוב ולפעול בגמישות בתגובה לתוצאות בלתי צפויות? כדי לשגשג בסביבה מאוד בלתי צפוי, חברות זקוקות לעובדים שהם מאסטרים של גמישות.

מנהלי משאבי אנוש חייבים לבדוק את היכולת של עובדים חדשים לאתגר את החשיבה הקונבנציונלית שלהם, לבוא עם הצעות המספקות ערך חדש לחלוטין, להתנסות בדרכים שונות להשגת המטרות שלהם , להגיב במהירות לנסיבות המשתנות, לאלתר פתרונות חדשים, ולשנות את התוכניות שלהם בהתאם לצורך".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה