גיל הפרישה לנשים יישאר 62 עד שנת 2017

גיל הפרישה לנשים יישאר 62 עד שנת 2017

בתום דיון סוער אישרה אתמול (ד') ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, את הצעת החוק להשאיר את גיל הפרישה לנשים לגיל 62 עד 2017

שיתוף
גיל הפרישה לנשים יישאר 62
גיל הפרישה לנשים יישאר 62

בתום דיון סוער שהתקיים אתמול (ד') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אושרה פה אחד הצעת החוק, לפיה גיל הפרישה של נשים יישאר 62 למשך חמש השנים האות, עד שנת 2017, וזכויות העמיתים בקרנות הוותיקות לא ייפגעו. החל משנת 2017 יעלה בהדרגה גיל פרישת הנשים ל-64 (אלא אם כן יתקבלו בכנסת החלטות שונות בנדון). הצעת החוק צפויה לקבל את אישור המליאה בשבוע הבא.

ח"כ חיים כץ (ליכוד) יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, אמר: "נציגי משרד האוצר הודיעו לי הבוקר כי הם חוזרים בהם מההסכמות שהושגו בימים האחרונים, והציעו לי לקדם את הצעת החוק המקורית שלי ושל חברי כנסת נוספים, לפיה גיל הפרישה של נשים יישאר 62 ללא העלאה. אולם התברר לי כי אז תהיה פגיעה מידית בזכויות העמיתים של הקרנות הוותיקות. זה לא מקובל עלי. כשם שאני עומד במילתי, כך גם על האוצר לעמוד במילתו. לאוצר אין מנדט מוסרי לחזור בו מההסכמות. הנתונים האקטוארים עליהם מסתמך האוצר בטיעוניו כוללים הנחות יסוד שגויות. אם בעוד זמן מה יציג לי האוצר חישובים מעודכנים המצביעים על צורך בהקדמה או דחייה של התקופה בה לא יעלה גיל הפרישה, וזאת לצורך הימנעות מפגיעה בזכויות העמיתים, אניח הצעת חוק מתוקנת".

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד): "המהלכים של האוצר מנותקים לחלוטין ממצוקתם של הנשים בשוק התעסוקה".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "האוצר פועל בשיטת 'מצליח', ושוכח שהוא אמור לפעול לטובת אזרחי מדינת ישראל".

ח"כ כץ סיכם את המהלך כהצלחה לעת עתה ואמר: "הקפאת המצב לחמש שנים יצרה מצב שבו מנענו פגיעה במחוסרות תעסוקה ולא פחות חשוב – מנענו שחיקה בקצבאות הגמלאים. יצא שכולם הרוויחו וזה טוב".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה