מגייסים את דור המחר בעזרת טאמבלר

מגייסים את דור המחר בעזרת טאמבלר

בית ההוצאה לאור פינגווין החליט לגייס אנשים יצירתיים בדרכים יצירתיות ונעזר בפלטפורמה החברתית טאמבלר

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

בעצם זה הגיוני מאוד: אם רוצים למצוא אנשים יצירתיים ולגייס אותם, צריך לעשות את זה בדרכים יצירתיות. הדבר נכון שבעתיים כאשר ליבת הארגון המדובר היא יצירתיות. החשיבה הזאת לא תמיד מלווה מחלקות משאבי אנוש ומגייסים וחבל…

חשיבה מקורית נוספת שמלווה את המיזם היא לבחור אנשים על פי העתיד שלהם (כלומר הפוטנציאל) ולא על בסיס העבר שלהם (כלומר הניסיון), וגם זו חשיבה שאינה נפוצה בקרב משאבי האנוש בימינו. כל זה מתובל בגישה שאומרת שהחברה צריכה לטפח את האנשים שלה.

בית ההוצאה לאור הבריטי Penguin Random House נעזר במיקרו-בלוגינג ובפלטפורמה של הרשת החברתית ,Tumblr כדי לגייס כישרונות במכירות בתחילת דרכם. הארגון שואף להגיע אל מה שהוא מגדיר marketeers of tomorrow בעזרת תכנית שנקרת ,The Scheme אותה יצר הארגון אד-הוק. התכנית מתרחקת מקורות החיים המסורתיים לטובת גישה יצירתית יותר, כשהיא למעשה פתוחה לכולם ומעריכה את המועמדים על בסיס הפוטנציאל שלהם במקום על בסיס הניסיון שלהם.

ניל מוריסון, מנהל משאבי אנוש בקבוצת Penguin Random House בבריטניה אמר בריאיון לאתר משאבי אנוש – HR magazine שהאתגר בתכנית החדשה הוא לרתום אנשים שייתכן שאינם מחפשים באופן פעיל קריירה בתחום ההוצאה לאור ושאולי אין להם היסטוריית תעסוקתית אונליין.

"אנחנו צריכים לחשוב מחדש על הגישה שלנו לגיוס כדי לוודא שאנו נראים במרחב שבו האנשים האלה כבר נמצאים," אמר מוריסון. "אנחנו משתמשים בטאמבלר – כוורת של מוחות צעירים ויצירתיים – כי אנחנו מגייסים על בסיס פוטנציאל במקום על בסיס ניסיון, ועובדים על שיתופי פעולה עם ארגונים כמו Ideas Foundation כדי להפיץ הידיעה בקרב אנשים צעירים.

אז מה הסיפור שלהם?
כיצד זה נעשה בפועל? המועמדים צריכים לענות על שבע שאלות ואז הם מתבקשים להשלים אתגר יצירתי דרך ראיונות וידיאו. בית ההוצאה לאור בוחר 13 מועמדים שישתתפו בתכנית בתשלום (למשך 13 חודשים) 2015. במהלך התכנית, המשתתפים ישובצו לשני תפקידי שיווק ובכל אחד מהם הם יעבדו למשך שישה חודשים.

תוך ארבע שעות מאז שהושקה התכנית, the Scheme, 2,700 אנשים ביקרו בדף הטאמבלר שלה. טום וולדון, מנכ"ל Penguin Random House בבריטניה, אמר: "כדי לחבר את הסופרים שלנו עם הקהל הרחב ביותר שאפשר, אנו ממוקדים בדיבור ישיר יותר ומלא משמעות יותר עם הקוראים בדרכים חדשות נועזות ומרגשות. "אנחנו רוצים למצוא ולטפח את הכישרונות היצירתיים הטובים ביותר שיעזרו לנו לחבר קוראים לסיפורים, רעיונות וכתיבה שיש לה משמעות."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה