כיצד אגדות ילדים מלמדות אותנו להיות מגייסים טובים יותר?

כיצד אגדות ילדים מלמדות אותנו להיות מגייסים טובים יותר?

בואו לגלות אילו תכונות טמונות בגיבורי הילדות, שלנו שיכולות להפוך אותנו למגייסים טובים יותר

שיתוף

אומץ, נחישות, חוצפה, יציאה מאזור הנוחות שלנו והרבה הרבה אמונה בסוף הטוב. זה רק חלק ממה שאנחנו יכולים ללמוד מהדמויות האהובות על הילדים שלנו ועל הילדים שבנו.

אלברט איינשטיין אמר שאם אנחנו רוצים שהילדים שלנו יהיו חכמים, עלינו לספר להם אגדות ילדים. אם אנחנו רוצים שהילדים שלנו יהיו ממש חכמים, עלינו לספר להם יותר אגדות ילדים.

הספרות המקצועית של מנהלי הגיוס כוללת חומר אקדמי, מבוסס מחקרים ותזות של אנשי מקצוע משכמם ומעלה. הספרייה שלנו (הממשית או הווירטואלית) עמוסה בספרים על איך לנהל שיחה, איך לקרוא שפת גוף, מה מותר ומה אסור לשאול בראויות עבודה ועוד. לכאורה, לא נראה שחסר דבר על המדף. אבל אלברט איינשטיין טוען אחרת. והוא היה איש חכם אז אולי כדי להקדיש מחשה לעניין.

אז אם אתם שואלים את עצמכם איך סינדרלה, שלגייה או כיפה אדומה יהפכו אתכם למגייסים טובים יותר, הנה כמה טיעונים חכמים, מאתר משאבי אנוש
The Undercover Recruiter:

בת הים הקטנה מלמדת אותנו שלפעמים כדי להגיע למה שבאמת רוצים צריך לצאת מהקומפורט-זון שלנו. לגמרי:
אריאל, בת הים הקטנה יצאה מאזור הנוחות שלה לחלוטין כדי להשיג את מבוקשה. גם אנחנו כמגייסים צריכים לזכור שלפעמים, כדי להשיג את הטאלנט האחד והיחיד, לא מספיק להתנהל בתחום הנוחות שלנו, בשגרה ההרגלית הקבועה שלנו. אנחנו צריכים לעשות שינוי, שינוי מהותי, להיות מוכנים לחשיפה ולסיכון שכרוך ביציאה מאזור הנוחות שלנו – כדי להשיג את מבוקשנו.

הנסיך והצפרדע זוהי אגדה שמלמדת אותנו על חשיבותה של סבלנות ואמונה. בסוף הדרך, אחרי כל ההתנסויות השליליות, נמצא את מבוקשנו:
זו קלישאה אבל היא נכונה. צריך לנשק הרבה צפרדעים כדי להגיע לנסיך. מנהלי גיוס מתייאשים באמצע ולפעמים ממש לקראת הסוף… אבל החוכמה היא להבין שלנשק צפרדעים (ובמקרה שלנו זה להיפגש עם טיפוסים בלתי נסבלים או לא להיפגש איתם כי הם הבריזו מהריאיון או מרכז הערכה, ולא טרחו להודיע!..). אבל זו דרך ארוכה ומייגעת שמובילה בסופו של דבר אל הנסיך בכבודו ובעצמו.

פינוקיו מלמד אותנו את חשיבותה של הכנות בכל מחיר, גם כשהאמת נראית כל כך לא לטובתנו:
כמגייסים אנחנו נוטים להיות אנשי מכירות, אנשי שיווק אגרסיביים. הזמן לא פועל לטובתנו והאמת, איך להגיד זאת בעדינות, לא נראית כל כך טוב. סביבת העבודה לא אידיאלית. המנהל המקצועי הוא לא חביב הציבור. המשכורת היא לא משהו… ואין לכם סוכריות מפתות. אתם ממש רוצים להצליח ולפעמים נראה ששקר קטן, אבל ממש קטן, אולי אפילו לבן…. אז זהו, שמי שמשקר צומח לו אף ארוך! בעידן התקשורת הדיגיטלית והרשתות החברתיות, מי שמשקר – צומח לו אף ארוך ברשת וזה חמור יותר.

היצמדו לאמת. לאמת שלכם ולאמת האובייקטיבית. היו כנים ושקופים עם המועמדים שלכם ועם עצמכם. רק כך תוכלו לגייס את האנשים שבאמת רוצים או מוכנים לעבוד איתכם לאורך זמן.

ג'ק ואפון הפלא מלמד אותנו שכדי להגיע רחוק עלינו לטפס לגבהים:
ג'ק מלמד אותנו שכדי לראות מה יש שם (בשוק, בענף, אצל המתחרים, בחו"ל…) צריך לטפס גבוה. בלי פחד גבהים. בלי לחשוש מפריצת גבולות. מי שרוצה לראות מה יש "שם" ורוצה להשיג את ידו על מה שנמצא "שם", צריך ללכת על זה בצעדי ענק – הלאה, קדימה ולמעלה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה