המילון של לינקדאין

המילון של לינקדאין

ניתוח מילולי של הפרופילים של משתמשי לינקדאין מראה שאנחנו טובעים בקלישאות שאיבדו את משמעותן

שיתוף
גיוס ברשתות החברתיות

גיוס ברשתות החברתיות

 זה מוכר לנו מעולם השיווק: מילים שהשימוש בהן נעשה כה נפוץ ושחוק, הפכו בסופו של דבר נטולות משמעות. כל המבצעים מפנקים, כל המוצרים ייחודיים, כל השירותים בלעדיים וכל החברות חורתות את האיכות על דגלן ושמות להן למטרה להמשיך להתקדם. זה קורה גם בתחום הגיוס וחיפוש העבודה, או לפחות בשפה הלינקדאינית.

לינקדאין, הרשת החברתית של מחפשי העבודה ומפתחי הקריירה, מאפשרת למשתמשים בה להציג את תחומי ההתמחות ואת הכישורים שלהם באופן שירשים את המעסיקים או את הלקוחות העתידיים. זאת, על כל פנים, המטרה. אם מתבוננים בתוכן של לינקדאין במבט אחר, מגלים ש"השפה התאגידית" השתלטה כליל על אוצר המילים של המשתמשים. האשמה בכך שקרה לרשת מה שקרה לשפת השיווק אינה של לינקדאין. המילים והקלישאות הנפוצות כל כך במסמכי קורות החיים פשוט הגיעו גם לשם.

ג'ן האלי לאקוולדט מ-PayScale אומרת שהבעיה הגדולה של קורות החיים והפרופילים בלינקדאין היא עניין של תקשורת לקויה. התקשורת יכולה להשתבש במקומות רבים: חלוקה של הטקסט, שגיאות הקלדה שלא תוקנו, שימוש במילות פעולה שיתארו מה עשיתם בתפקידים קודמים ועוד. אולי כדי לא להקשות על עצמם, אנשים נוטים לדחוס אל קורות החיים שלהם כמה שיותר מילות מפתח, buzzwords.

כדיל להימנע מהטעויות האלה, בפרסומים מטעם לינקדאין עצמה מציעים לעשות את ההפך: "האם אי פעם הייתם מכנים את עצמכם 'חסרי אחריות' או 'חסרי סבלנות'? אחת הדרכים המהירות ביותר להחליט אם לבחור או לא לבחור מילה שעשויה לתאר את המותג המקצועי שלכם היא לחשוב על המילה בעלת המשמעות ההפוכה. במקרה של 'יעיל' (effective), המילה ההפוכה היא 'חסר יעילות' (ineffective), מה שגורם לתיאור 'יעיל' להיות סתמי. הפרופיל שלכם הוא שיכול להראות שאתם אחראים ויעילים מבלי שתצטרכו לכלול בו מילים שחוקות.

אז מהן המילים שאיבדו ממשמעותן? עשר המילים שהיו הנפוצות ביותר בלינקדאין ב-2013 הן:

  1. אחראי
  2. אסטרטגי
  3. יצירתי
  4. יעיל
  5. סבלני
  6. מומחה
  7. ארגוני
  8. מונע על ידי…
  9. חדשני
  10. אנליטי

המילים הנפוצות, ממש כמו אופנה, נוטות להתחלף. כמה מילים שהיו שכיחות ב-2012 פינו את מקומן לאחרות. אלה המילים שנזנחו מעט:

    • נסייני (experimental)
    • חדור מוטיבציה
    • רב-לאומי
    • בעל מומחיות ב…

ב-2013 החליפו אותן "אסטרטגי", "סבלני", "מומחה", "ארגוני, "מונע על ידי", ו"חדשני" מהרשימה הקודמת. התיאורים "אחראי", "יעיל", "יצירתי" ו"אנליטי" המשיכו למשול בכיפה גם ב-2012 וגם ב-2013.

הניתוח של המילון הלינקדאיני מראה גם שקלישאות הם עניין של גיאוגרפיה. הנה כמה דוגמאות:

  • המילה בר-קיימא (sustainable) הייתה בעשירייה הראשונה רק בהולנד.
  • המילה נלהב (enthusiastic) כיכבה רק בעשירייה הפותחת של בריטניה.
  • התיאור בעל תשוקה (passionate) היה בעשיריות המובילות רק בארצות ה-Down Under אוסטרליה וניו-זילנד.
  • המילה סבלני (patient) נכנסה לעשר המובילות בארצות הברית בלבד, אבל צריך לזכור שמחצית הפרופילים בלינקדאין הם של משתמשים מארצות הברית.

גם אם אתם מגייסים עובדים ומנסחים מודעות דרושים וגם אם אתם מחפשים עבודה, אתם ללא ספק רוצים להטעין את הטקסטים שלכם במשמעות שתבדל אותם מכל האחרים. כדי להשיג זאת כדאי להימנע מקלישאות ולהיות יצירתיים יותר. חברו בין מילים לנתונים משמעותיים, השתמשו במילות פעולה שיתארו דברים שעשיתם ואתם עדיין עושים והציגו המלצות ממשתמשים, עובדים או מעסיקים אחרים. 

בכנס הגיוס השנתי נרחיב על השימוש בלינקדאין וברשתות חברתיות אחרות, ככלים יעילים לגיוס עובדים חדשים. לחצו כאן לפרטים והרשמה 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה