גיוסים בצד הקפאת צמיחה: מה צופנת 2012 בענף ההיי-טק?

גיוסים בצד הקפאת צמיחה: מה צופנת 2012 בענף ההיי-טק?

במדגם, שבוצע בחברת ההשמה אתוסיה, נמצא שבכ-70% מהחברות נערכים (תודעתית) לקיפאון תעסוקתי

שיתוף

סקר חדש הבוחן את שוק התעסוקה בתעשיות ההייטק, הביומד והקלינטק ב-2012 מעלה מגמות מנוגדות. בחברות הענף מעריכים כי 2012 תאופיין בהאטה ובצמצום, אך במקביל, מצבת כוח האדם עשויה דווקא להתרחב.

במדגם, שבוצע באמצעות מחלקת המחקר של חברת ההשמה אתוסיה, השתתפו מנהלים ואנשי משאבי אנוש מ-546 חברות המעסיקות יחדיו יותר מ-35 אלף עובדים, מתחומי התוכנה, האינטרנט, התקשורת, הביוטק והקלינטק, הפרמצבטיקה והמכשור הרפואי.

מחד, עולה מהנתונים כי ב-70% מחברות ההיי-טק וב-71% מחברות הביומד סבורים כי שוק התעסוקה לא ייהנה מצמיחה במהלך שנה זו. מאידך, כאשר נשאלו הנסקרים על הגיוסים הצפויים בחברות המעסיקות אותם, עלה ש-42% מחברות ההייטק ו-33% מחברות הביומד צופות גיוס עובדים חדשים ב-2012.

כ-75% מהחברות הצפויות לגייס השנה עובדים, מדווחות שירחיבו את מצבת כוח האדם שלהן בכ-5%, אלא שכמחצית מסך העובדים החדשים יגויסו לצורך טיוב משרות קיימות ולא לתפקידים חדשים.

אשר לפיטורי עובדים, ההערכה בתחום ההייטק מדברת על 3% מסך מצבת כוח האדם, ואילו בביומד מטפס הנתון ל-5%.

ממצא מעניין נוסף מצביע על 48% מחברות ההייטק שאינן מתכוונות להעלות את רמות השכר במהלך 2012. 13% אף דיווחו על כוונה להפחית את שכר העובדים או חלקם במהלך השנה הנוכחית. קרוב לשליש מחברות ההייטק דיווחו כי בכוונתן להעלות שכר, אולם רובן יסתפקו בהעלאה של עד 5%.

בתחום הביומד מגמת השכר חד כיוונית עוד יותר, כאשר 62% מחברות הביומד דיווחו כי אין בכוונתן להעלות את השכר במרוצת 2012, 8% יפחיתו השכר ו-18% בלבד צפויות להעלותו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה