בית הדין האזורי לעבודה בת"א: "פעולות הנהלת 'הוט' חרגו מכל פרופורציה"

בית הדין האזורי לעבודה בת"א: "פעולות הנהלת 'הוט' חרגו מכל פרופורציה"

השופטת הדס יהלום: מעשי חברת הוט הם בגדר התערבות בזכות להתארגנות של עובדיה

שיתוף
חברת הוט - בית הדין האזורי לעבודה

ביקורת קשה הושמעה הבוקר בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כלפי התנהלות הנהלת חברת "הוט" מול עובדיה, שהתאגדו בהסתדרות לפני כמה חודשים והכריזו על סכסוך עבודה.

השופטת הדס יהלום קבעה כי הצעדים בהן נקטה הוט, שכללו זימון עובדים שהשתתפו בהפגנה מול משרדי החברה לשימועים, וביחוד זימונם באותו יום עצמו, "חרגו מכל פרופורציה". השופטות הוסיפה כי "חיפזון בזימון השימוע ובהסקת מסקנות מהיום להיום, מעיד על אמירה שהיא מעבר לזימון לשימוע".

השופטת התייחסה גם לפעולות נוספות של הוט ובכלל זה החתמת עובדים על התחייבות להגיע לעבודה, וקבעה כי מדובר בהתערבות הנהלת החברה בזכות להתארגנות של עובדיה "עד כדי הטלת סנקציה על העובדים המאורגנים ועל כל מי שחושב להצטרף אליהם".
 
בהקשר לטענות נוספות של עובדי החברה, הנוגעות לזימונו של ראש ועד העובדים למספר זימונים, השופטת ציינה כי זו הייתה הפעם הראשונה שעובד זומן על רקע זה ולכן "לא ניתן לנתק את מועד עריכת השימוע מהעובדה שהעובד הוא מראשי ועד הפעולה".

השופטת יהלום הורתה להנהלת הוט לחדול מכל פעילות שיש בה משום איום על חברי ועד העובדים וכן על כלל עובדי החברה. בנוגע להכרה ביציגות הסתדרות, השופטת קבעה כי בית הדין ידון בנושא במועד אחר.

"אנו נמשיך את המאבק בהוט עד שההנהלה תכיר ביציגות העובדים", אמר אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה