חלון הזדמנות נדיר לדאוג לביטוחי בריאות מטיבים לעובדים

חלון הזדמנות נדיר לדאוג לביטוחי בריאות מטיבים לעובדים

ראיון עם גיל ורדי, "מר בריאות", מחלוצי הביטוח הרפואי בישראל לקראת הרצאתו בכנס משאבי אנוש

שיתוף
גיל ורדי

גיל ורדי

גיל ורדי, מייסד ומנכ"ל החברה לביטוחי בריאות "גיל ורדי סוכנות לביטוח בע"מ", נבחר לשאת הרצאה בכנס בריאות עובדים וסביבת עבודה שיתקיים ב-15 בדצמבר. ורדי, שנחשב לחלוץ בתחום ביטוחי הבריאות בישראל, נחשב לאורים ותומים בתחום ביטוחי הבריאות, בזכות העובדה שבמשך 30 שנים החברה שלו הינה היחידה שמתמחה בביטוחי בריאות והיא בעלת הידע והניסיון שאין כיום לאף חברה מתחרה.

סוכנות גיל ורדי מטפלת ב-50 עד 60 תביעות ביטוח רפואי ביום, משמע, החברה מטפלת במעל 10,000 תביעות בשנה.

הסוכנות מעניקה כיום כיסוי רפואי לכ-100,000 מבוטחים בחברות שונות וביניהן: אלישרא, התזמורת הפילהרמונית בישראל, פריגו, מכון וייצמן, PayPal ישראל, ebay ישראל ועוד.

ורדי יחשוף בהרצאתו את הידע והניסיון שנצברו בחברה במשך 30 שנות עבודה, וכן יסביר מדוע כדאי כיום לפנות לתחום הביטוח הרפואי הקיבוצי, ובהקדם.

מה ההבדל בין גיל ורדי לבין כל סוכנות ביטוח אחרת המציעה לארגונים חבילות ביטוח הכוללות כיסוי רפואי?

גיל ורדי: אנחנו הסוכנות הראשונה והיחידה בארץ שעוסקת אך ורק בביטוחי בריאות. ההתמקדות וההתמקצעות הזו מעניקה לנו יתרון של שנים רבות ושעות עבודה מרובות שאין באף חברה אחרת. טיפלנו במקרים רבים ומורכבים, כאלה שבהם היה צורך בניתוחים מיוחדים בארץ או בחו"ל, תרופות וטיפולים שלא נמנים בסל הבריאות. יש לנו את המומחיות הזו לדעת מהם הצרכים הפרטניים של ארגונים ושל העובדים שלהם ואנחנו יודעים לנסח פוליסה בהתאם.

לאחר כל כך הרבה שנים בתחום, אנחנו אולי לא רופאים אבל אנחנו יודעים בדיוק מהן האפשרויות העומדות בפני כל מבוטח בכל סיטואציה, היכן הוא יוכל לקבל את הטיפול, הניתוח, ההשתלה או התרופה, אצל איזה מומחה ובאיזה תהליך מדובר. הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו לא רק יודעים לייעץ לו, אלא גם להשיג לו את המימון הדרוש.

עם איזה חברות ביטוח אתם עובדים?

אנחנו עובדים עם כל חברות הביטוח בארץ. אנחנו עובדים עם חברות גדולות כמו הראל, מגדל, מנורה, הפניקס וכיו"ב. אך חשוב לי לציין שאנחנו לא עובדים עבור אף חברת ביטוח. הלקוח שלנו הוא הארגון והמבוטח. אנחנו לא מתחייבים לחברת הביטוח, המחויבות שלנו היא ללקוח ואנחנו עובדים מול חברות הביטוח בצורה שקופה. אין לנו אינטרס למכור מוצר זה או אחר של חברת ביטוח, אלא אנחנו בוחרים מתוך סל המוצרים רק את מה שטוב ונכון למבוטחים.

העבודה מול חברות הביטוח נעשית בצורה שקופה ומתוך מקום של כוח קנייה, כוח מסחרי וכן מעמדה מאוד ברורה וחד משמעית – הלקוח שלנו הוא תמיד המבוטח.

מה כולל ביטוח בריאות קבוצתי ומה הערך המוסף של שירות זה לארגונים במשק הישראלי?

ביטוח בריאות קבוצתי הוא שירות ביטוח שמאפשר לנו להציע לארגון חבילת ביטוח בריאות למקרים מיוחדים שבהם עובד או מי מבני משפחתו נדרש לטיפול רפואי שלא ניתן לקבלו בארץ או שאינו נכלל בסל הבריאות. עם הארגון אנו בעצם בונים פוליסה מיוחדת, כך שכאשר עובד נזקק לטיפול רפואי – יש כיסוי להוצאה. 

בעידן הפייסבוק כולנו כבר מכירים את המקרים בהם עובד או בן משפחתו נזקק לניתוח או או להשתלה והקופה הציבורית אינה נותנת כיסוי. אז העובד מתחיל לגייס כספים מחברים ומשפחה. כאשר הארגון דואג לעובדים שלו לביטוח בריאות קבוצתי, אף אחד לא צריך להגיע למצב שבו הוא צריך לגייס תרומות בעצמו. כדי למנוע מקרים כאלה בהמצאנו את הקונספט של ביטוח בריאות קבוצתי.

אתה יכול להציג דוגמה שבה הביטוח הבריאותי הקבוצתי נתן מענה שהיה בגדר life changing experience?

יצא לנו לטפל בעובדת שילדה תינוק פג, והוא אושפז בשל מצבו הבריאותי הרגיש. התינוק סבל מתופעה של התרחבות כלי הדם מתחת לרשתית וזה הוביל לאובדן הראיה. אני אישית נסעתי לבית החולים שניידר ולמדתי על המחלה הזו וגיליתי שניתן לטפל בה בארה"ב. התינוק הוטס לארצות הברית לטיפול אצל מומחה בתחום.

המקרה הזה הוא רק אחד מיני רבים. אנחנו נתקלים כל יום בעשרות תביעות בריאות ומתוך ניסיון של עשרות אלפי תביעות, יש לנו את הידע והמומחיות הזו שמאפשרת לנו לנסח פוליסת ביטוח שתיתן מענה לכל מקרה של מחלה, תוחלת החיים, שרידות לחיים.

אנחנו יודעים באילו בתי חולים בחו"ל אפשר לבצע השתלות או ניתוחים נדירים, אילו תרופות מהוות תחליף לתרופות שלא ניתן להשיג בארץ או שאינן נכללות בסל הבריאות. אנחנו יודעים היכן ניתן לקבל תרופות וטיפולים שהם רק בשלבי ניסוי קליני.

מה שמאפשר לנו לתת לעובדים בארגונים את השירות הטוב ביותר הוא שילוב של ידע מקצועי נרחב, הכולל מומחיות במערכת הבריאות בארץ ובמערכות בריאות בחו"ל, היכולת לקחת את הידע הזה ולתרגם אותו לפוליסות ביטוח מדויקות המאפשרות מענה למקרים מסובכים וכמובן – היכולת שלנו ליצר פתרון באמצעות מימון.

מה לדעתך נותן לכם את היתרון היחסי המשמעותי?

אנחנו חברה שמרנית שבה העובדים אינם מתחלפים בכל כמה שנים. לכן, לא רק שהחברה עוסקת בתחום של ביטוחי בריאות במשך שלושה עשורים, מדובר באנשים שנשארים אתנו במערכת ומלווים את הלקוחות שלנו במשך שנים תוך למידת הזדמנויות חדשות, מקרים חדשים, רפורמות… הידע של העובדים שלנו לא מתפזר, הוא נשאר במערכת מהווה את בסיס הנתון המקצועי המקיף ביותר בארץ.

העובדה שאנחנו מתמקדים אך ורק בביטוחי בריאות פרטיים וקבוצתיים מאפשרת לנו את המיקוד והמומחיות הזו ובסופו של דבר זה מה שהופך את המחויבות הזו לסמל המסחרי שלנו.

ציינת בתחילת הראיון כי אנחנו נמצאים בתקופה שהיא "חלון הזדמנויות נדיר" עבור מנהלי משאבי אנוש ומנהלי רווחה הרוצים להבטיח את עתיד העובדים. באיזה חלון הזדמנויות מדובר?

בסביבות החודשים מאי-יוני 2015 תיכנס לתוקפה רפורמה חדשה שתפגע בביטוח הרפואי הפרטי. מטרת משרד הבריאות היא לחזק את שירותי הבריאות הציבוריים, שבפני עצמו הוא דבר טוב, אך זה נעשה תוך ניסיון לפגוע בביטוח הפרטי. לכן אנחנו קוראים לארגונים שעדיין לא הצטרפו לשירותי הביטוח הרפואי הפרטי והקבוצתי לעשות זאת היום, כדי שהם יוכלו להבטיח לעובדים שלהם ביטוחים רפואיים מיטיבים בעתיד.

אנשים היום מוטרדים מרפורמת ועדת גרמן ושאר שינויים רגולטוריים ובצדק. במהלך השנים האחרונות חלו הרעות ושינויים בתקנות שהחלישו את הביטוח הרפואי הפרטי או הקבוצתי כמו נושא הסיעוד וביטול הפיצוי. הסיעוד יצא ממסגרת הביטוח הפרטי וכן בוטל ההחזר לאנשים שהיה להם ביטוח פרטי, אך הם בחרו לעבור ניתוח דרך מערכת הבריאות הציבורית. הביטוח הפרטי למעשה החזיר למבוטח כספים שנחסכו היות שהמבוטח פנה למערכת הבריאות הציבורית ולא הפעיל את הביטוח הפרטי. הרגולטור שינה את זה ונוספה פגיעה בביטוח הפרטי על מנת להעלות את קרנו של הביטוח הציבורי.

כולנו רוצים לראות את מערכת הבריאות הציבורית מתחזקת, אך יחד עם זאת אנחנו יודעים שהיא לעולם לא תתן למבוטח את מה שמערכת הבריאות הפרטית נותנת. הביטוח הפרטי מאפשר למבוטחים לבחור לאיזה רופא ללכת, לאיזה בית חולים ללכת (בארץ או בחו"ל), לעבור ניתוח מיידי ולא להמתין בתור…

מצד אחד יש את הרפואה הפרטית שהיא נותנת ותמיד תיתן למבוטחים יותר מכפי שמערכת הבריאות הציבורית נותנת. אולם, יש אינדיקציה ברורה לכך שהיקפי הכיסוי של הרפואה הפרטית יצטמצמו בחודשים הקרובים ותהיה מגמה נוספת של החלשת מערכת הביטוח הרפואי הפרטי על מנת לחזק את המערכת הציבורית.

כך שהחודשים הקרובים טומנים בחובם חלון הזדמנות נדיר למי שרוצה להבטיח לעובדים שלו ביטוח רפואי מטיב, רווחה וביטחון לאורך השנים. 

בואו לפגוש את גיל ורדי ומרצים בכירים נוספים בכנס בריאות עובדים וסביבת עבודה. (לחצו כאן)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה