ארה"ב: גידול בשיעור של 60% בדרישה לאשרות עבודה

ארה"ב: גידול בשיעור של 60% בדרישה לאשרות עבודה

שלטונות ארה"ב מדווחים על גידול בשיעור של 60% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, בדרישה לאשרות עבודה לבעלי מקצועות נדרשים

שיתוף
שכר
שכר

בין מקבלי ההחלטות בסנאט האמריקאי קיימת מחלוקת בנושא אשרות עבודה. אל מול נציגי הציבור הטוענים שיש לשמור את מקומות העבודה לאזרחים האמריקאים, כדי שאלו יוכלו להשתקם לאחר המשבר, עומדים מקבלי החלטות שסבורים כי את המשק ניתן יהיה לשקם רק באמצעות גיוס עובדים מקצועיים, איכותיים, בעלי ידע וכישורים ספציפיים. ובעוד המחלקות הזו מתנהל, ארה"ב פותחת את שעריה בפני זרים. 

מה-2 באפריל התקבלו בשלטונות ההגירה בארה"ב 25,600 בקשות של מעסיקים לאשרות עבודה עבור עובדים זרים. מדובר על גידול בשיעור של כ-60% ממספר הבקשות שהוגשו בתקופה מקבילה אשתקד. הבקשות מתייחסות לתחילת העסקה כבר ב-1 באוקטובר 2012. בחודש אפריל אשתק היתה דרישה ל-10,400 אשרות עבודה בלבד משמע נרשם גידול בשיעור של 60% עד כה.

סטוארט אנדרסון, מנהל ב-National Founder for American Policy: "הביקוש לאשרות עבודה לבעלי מקצועות נדרשים מצביע על יציאה מהמיתון מוקדם יותר מכפי שצפינו."

בכל שנה מעניקים שלטונות ארה"ב מכסה של 65,000 אשרות עבודה לכל היותר, אשר מיועדות לעובדים מקצועיים בעלי ידע, ניסיון וכישורים ספציפיים על פי דרישה של מעסיקים במשק ועוד כ-20,000 אשרות עבודה לעובדים בעלי השכלה גבוהה.

"אנחנו כל כך עסוקים כיום. אחרי ארבע שנים של שקט, פתאום יש לנו עבודה ובשפע. זו מגמה מעודדת הבאה להוכיח שהמעסיקים מאמינים בחברות שלהם, מאמינים שתהיה צמיחה ומתחילים להיערך לקראת בגיוס הון אנושי", כך אמר עורך דין מסיאטל המתמחה בשירותי הגירה.

 ויזות העבודה האמריקאיות מיועדות לבעלי מקצועות נדרשים והשכלה גבוהה בתחומים להם יש ביקוש במשק המקומי. מרבית האשרות יינתנו לעובדים מענפי הרפואה (רופאים, אחיות מוסמכים, מנהלי מערכות מידע מענף הרפואה ועוד), מהנדסים (הנדסת חומרה, הנדסה אזרחית, הנדסת חשמל וכימיה), אנשי IT, מורים ועובדים סוציאליים, משפטנים ומגשרים, אנשי כיבוי אש והצלה, מנהלי מרכזי שליטה וחירום ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה