שיתוף

המעבר המאסיבי למודל העבודה ההיברידי מטיל על מנהלי משאבי האנוש את רוב האחריות להצלחת השיטה.

מנהלי משאבי האנוש הם אלה שצריכים להוציא לפועל את כל סוגי המעקב אחר העובדים, לוודא שהעובדים מתקשרים היטב עם הארגון ובינם לבין עצמם, שהם מלאי מוטיבציה ושיש להם את כל הדרוש כדי לבצע את משימותיהם כראוי.

מחקרים מצביעים על כך שעובדים מהבית (בין אם על פי המודל ההיברידי או באופן מלא) הם לרוב מאושרים יותר מעובדים שעובדים מהמשרד, ומנהלי משאבי אנוש יודעים שעובד מאושר הוא בדרך כלל יותר מחובר לארגון מאשר עובד לא מאושר.

הודות להתפתחות המואצת של הטכנולוגיה המיועדת לנושא העבודה מהבית, שמירה על שביעות רצונם של העובדים מהבית תהפוך בשנים הקרובות פשוטה וקלה ליישום.

עד שזה יקרה באופן מלא, חשוב שמנהל משאבי האנוש ישאל את העובדים מהבית למה הם זקוקים ויוודא שהם מרגישים שמתייחסים אליהם ברצינות.

לפעמים כל מה שהם זקוקים לו הוא הכשרה נוספת בדבר ספציפי, או מחשב משודרג, או שינוי בשגרה כדי לסייע להם להשיג ביצועים טובים יותר.

יתרה מכך, בגלל הריחוק הפיזי של העובדים ממקום העבודה – ולמרות שהם מוכיחים כל יום מחדש שהתפוקה שלהם מתחרה או אף עולה על זו של עמיתיהם שעובדים במשרד – הם לא תמיד מקבלים הכרה על עבודה טובה שהם עושים.

לכן חשוב להקפיד להביע הכרה והוקרה בתרומתם של העובדים מהבית הודות לביצועים טובים ולמשקל התרומה שלהם לארגון.

חשוב להפוך את ההכרה לגלויה ופומבית, כך שעובדים אחרים בארגון יהיו מודעים – על בסיס יומי – לכל תרומה חשובה של כל עובד מהבית.

יש לשים דגש על הישגים משמעותיים של העובדים מביתם ולהעצים את שאר חברי הצוות שלהם כדי שגם הם יביעו את הערכתם.

נקודה חשובה נוספת שיש לשים עליה דגש היא, האם העובדים מהבית עומדים בציפיות ומשיגים את היעדים שהוצבו להם.

כדי שהם יוכלו לעמוד בציפיות, הם (העובדים מביתם) זקוקים – לא פחות מהעובדים מהמשרד – שיסמנו עבורם כיוון ברור של היעדים שהם צריכים להשיג, כמו גם את היעדים והמטרות של הארגון כולו ואיך הם משתלבים בכך.

בד בבד, יש לשים דגש על איכות העבודה ולא מתי היא נעשתה. כלומר, אם העובד מהבית מתפקד טוב יותר בשעות הערב, והתפקיד שלו לא דורש אינטראקציה עם עמיתים, לקוחות, ספקים ושותפים, יש לאפשר להם לעבוד במהלך הזמן הזה.

אותו דבר אמור לגבי עובדים שהם משכימי קום ורוצים לסיים את המשימה לפני הצהריים. יש לאפשר לכל עובד מהבית לעבוד בשעות הנוחות לו ללא הגבלות מיותרות.

זאת ועוד, עובדים שעובדים במשרדי החברה מכירים את תהליכי החברה ויודעים ומבינים למה תהליכים אלה נחוצים.

העובדים שהעובדים מהבית, לעומת זאת, לא תמיד מקבלים באופן שוטף את אותו מידע שמגיע בכל רגע נתון אל שולחנם של העובדים במשרד.

נקודה זו היא חשובה משום שעל מנהלי משאבי האנוש לוודא שהעובדים מביתם כן יקבלו באופן שוטף את כל העדכונים והמידע באופן שוטף.

יש לאפשר להם גישה לעדכונים הקשורים לפרויקטים ולכל מידע שנחוץ להם כדי לעמוד במשימות. זה יסייע להם לא רק לעמוד טוב יותר במשימות וביעדים, אלא גם להבין איך המשימות שהם מבצעים תורמות להצלחה הכוללת של החברה.

ברגע שהמידע הזה יגיע אל העובדים מהבית באופן שוטף, וכאשר הודות לכך הם ישתלבו טוב יותר במארג הארגוני, כך מידת המחוברות שלהם לארגון תהיה גבוהה יותר.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה