שיתוף

ההתפתחויות בכל מגוון תחומי הטכנולוגיה, יוצרות מהפיכה בשוק העבודה, ומציבות אתגרים חדשים בפני הארגונים והעובדים העתידיים כאחד. העובדים של הדור הבא, שהם התיכוניסטים של היום, יזדקקו למיומנויות S.T.E.M (Science/Technology/Engineering/Math) ולכישורי יזמות. בלי מיומנויות וכישורים אלה, הם יתקשו מאוד ליצור את החדשנות והזדמנויות העסקיות, שיאפשרו להם לעמוד בדרישות התחרות של כלכלת הידע בעולם.

חברת נוקיה ישראל נענתה לאתגר ושילבה פעילויות להגברת מחוברות העובדים לארגון, יחד עם הקמת הבסיס וחיזוק היסודות לגיוס עובדי העתיד. בתחילת יוני התקיים במשרדי החברה בכפר סבא, ההאקתון הישראלי NOKIA Israel STEM Innovation Camp 2017.

"קיום ההאקתון תורם לחינוך בני הנוער תוך הלימה לצרכים העסקיים העתידיים. בה בעת הוא מגביר את מחוברותם של עובדי נוקיה לארגון, בכך שהוא מאפשר להם לצאת מהסביבה השגרתית של עבודת היום יום ולשמש מנטורים לעובדי העתיד, ותורם רבות למיתוג המעסיק של נוקיה בקרב עובדי העתיד", אומרת עינת בר, Global Business HR, חטיבת CloudBand בנוקיה.

"כ-100 בני הנוער שהשתתפו בתחרות, הגיעו אלינו מכל הארץ, מהצפון עד הדרום, חילוניים ודתיים, יהודים וערבים, בנים ובנות, שייצגו מגוון אוכלוסיות ורבדים רבים בחברה הישראלית", מספרת בר. "במסגרת ההאקתון נדרשו בני הנוער לפתח פתרון, או להמציא חידוש למוצר קיים, שיתרום לשיפור איכות החיים, דרך יסודות של האינטרנט של הדברים (IoT)".

היא מוסיפה, כי "היזמים הצעירים נדרשו להפגין ולפתח מיומנויות עסקיות ויזמות מעשיות, תוך שיפור ופיתוח מיומנויות רכות כמו ביטחון עצמי, יצירתיות, יוזמה, עבודת צוות, תושייה, אחריות והתמדה. הם נחשפו לאתגרים העיסקיים בעולם האמיתי. אלה אתגרו אותם לחשוב בצורה קונסטרוקטיבית גם על עתידם שלהם".

באיזו מידה תורם ההאקתון למותג המעסיק של נוקיה וליכולתה לגייס עובדים מוכשרים בעתיד?

"ההאקתון חושף את המשתתפים הצעירים למותג של נוקיה ולטכנולוגיה שלה, כמו גם לרוח היצירה, היזמות והחדשנות בחברה. הוא מעניק לבני הנוער הזדמנות ללמוד תוך כדי עשייה ולקבל כלים בתחום הבין-אישי והמקצועי. כל אלה מכינים אותם לשוק העבודה העתידי ומסייעים להם בפיתוח הקריירה ובעתידם המקצועי.

"כמובן שנרצה לראות את הצעירים המוכשרים הללו, מצטרפים בעתיד לנוקיה ולקבוצת CloudBand שהיא חטיבה טכנולוגית גלובלית בעלת מספר אתרי פיתוח בעולם (הודו, הונגריה, ארה"ב וישראל), עם מרכז מחקר ופיתוח בישראל. אנחנו בהחלט מקווים למשוך עוד כישרונות בהתאם לצרכים העיסקיים שלנו".

מה היה תפקידם של עובדי נוקיה בהאקתון ואיך הוא תרם למחוברותם לארגון?

"לכל אחד מהצוותים שהשתתפו בהאקתון התלווה עובד נוקיה כמנטור טכנולוגי ועסקי. מבחינת העובדים שלנו זו היתה חוויה יוצאת דופן, שאפשרה להם לתרום תרומה משמעותית לעתיד המקצועי של בני הנוער. היה מרגש מאד לראות את כל היזמים הצעירים מתחברים עם המנטורים שצירפנו אליהם מבין עובדינו, מעלים רעיונות מבריקים, משרטטים דיאגרמות, בונים תוכניות עיסקיות, עושים חקר שוק, מתלהבים וסוחפים אותנו בהתלהבות שלהם.

"הפעילות של מעורבות מסוג זה בקהילה, מעניקה לעובדים את היכולת להשפיע על נערים ונערות, ולסייע להם להבין כיצד מיומנויות S.T.E.M ניתנות ליישום באמצעות אתגרים ותרחישים עיסקיים. העובדים-המנטורים הופכים למעשה לשותפים משמעותיים בפעילות העיסקית-חינוכית של נוקיה בישראל, ומהווים חלק מתרומת החברה לשיפור מיומנויות כוח האדם העתידי.

"במילים אחרות, התרבות הארגונית שלנו, שמשלבת טכנולוגיה עם אחריות חברתית, פותחת בפני העובדים את האפשרות להטביע את חותמם. היא מאפשרת להם לטפח חדשנות, יוזמה, ויכולות נוספות בקרב בני נוער".

בר מוסיפה כי, "הקבוצה הזוכה בהאקתון תזכה להשתתף בארוע הגמר הגדולGlobal On-Line STEM Innovation Camp Finals שבו יתחרו שש קבוצות מכל העולם. האירוע ינוהל ממטה נוקיה באספו שבפינלנד באופן מקוון, כך שהקבוצות יהיו ממוקמות במדינות השונות (ספרד, ברזיל, פינלנד, ניו-ג'רזי, שיקגו וישראל) וישתמשו בווידאו-צ׳ט להגשה ולהצגה של המוצרים שלהם".

בר מסכמת, כי "נוקיה משקיעה בפיתוח האינטרנט של הדברים, מפתחת אפליקציות מתקדמות בתחומי מציאות מדומה ורפואה דיגיטלית ועוד. אבל בה בעת היא מקדמת למידה חדישה וחוויתית. אנחנו מאמינים בהשקעה בחינוך בשילוב עם יוזמה וטכנולוגיה, והעצמת הנוער שלנו לשינוי והשפעה על עתידם והצלחתם הכלכלית, שבסופו של דבר תתרום לכוח הקהילה והכלכלה בישראל ובעולם כולו".

לדבריה, נוקיה מעסיקה כיום כ-100 אלף עובדים בעולם, בהם 40% מדענים, חוקרים ומהנדסים ומשקיעה כ-20% מההכנסות השנתיות שלה בפיתוח. בחודש שעבר אף ביקרו במשרדי החברה בארץ, נשיא ומנכ"ל נוקיה העולמית, רג'יב סורי, והממונה על האסטרטגיה, קתרין בובאק. הם ציינו לטובה את הטכנולוגיה החדשנית שפותחה אצלנו, ואת העובדה שישראל היא המקום להיות בו. הם פגשו את מנהיגי תעשיית הטכנולוגיה הישראלית וחברות סטארט-אפ בעלות פוטנציאל להאיץ את מימוש החזון העתידי של נוקיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה