שיתוף

היציאה ממשבר הקורונה כבר מציצה מעבר לפינה, וזה הזמן להתחיל להתארגן לקראת היום שאחרי המיתון.

אם הכניסה למשבר אופיינה בהוצאה המונית של עובדים לחופשות ללא תשלום (חל"ת) ופיטורי עובדים, שעדיין ממשיכים להתקיים בימים אלה, הרי שבעוד כמה חודשים, יזדקקו הארגונים לעובדים שלהם.

הם יזדקקו לאותם טלנטים שהארגון עמל כה קשות כדי לאתר אותם, לגייס אותם, לקלוט אותם, להכשיר אותם ולשמר אותם.

אחת המשימות החשובות שצפויות להיות מוטלות על כתפיהם של מנהלי משאבי האנוש עם היציאה מהמשבר תהיה להגביר את המוטיבציה ולהעלות את המורל של העובדים שיחזרו לעבודה.

אחרי הכול, במקרים רבים מדובר בעובדים ששהו בחופשות ללא תשלום (חל"ת) במשך כמעט שנה והתפרנסו מדמי אבטלה. וכעת עליהם לחזור לשגרת עבודה.

במסגרת המשימה לדאוג להגברת המוטיבציה להעלאת המורל של העובדים, יש צורך לדאוג לאושרם האישי של העובדים במקום העבודה.

בנוסף, כחלק מהמשימה להגביר את מוטיבציה של העובדים וחיבור לארגון, יהיה על מנהלי משאבי אנוש ליצור הלימה בין רצון הארגון לרצון העובדים ולוודא שמתקיים דיאלוג בין הארגון לבין העובדים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא ליצור חיבור מחדש של העובדים לחזון הארגוני, ברמת החיבור הרגשי והערכי כאחד.

דרך נוספת היא ליצור אקלים ארגוני שמאפשר ליצור מתאם גבוה בין העובדים לסביבת העבודה. יצירת מתאם כזה מחייבת להקפיד על עבודת צוות.

זו האחרונה יוצרת תחושת שייכות גבוהה לארגון, מגבירה את המוטיבציה בקרב העובדים ומאפשרת התנהלות נכונה ואפקטיבית יותר, החל מתהליך מתן משוב לעובד ועד חשיבה יצירתית משותפת. 

דרך שלישית להגברת המוטיבציה של העובדים עם חזרתם מהחל"ת היא להתוות עבורם מסלול עתידי שיאפשר להם פיתוח אישי ומקצועי.

ארגון שיתווה לעובד מסלול התפתחות שידאג להתפתחות האישית והמקצועית שלו כאחת, יגרום בכך לעובד לחוש מוערך ולהרגיש שהוא נמצא במקום שמאפשר לו לצמוח להתפתח ולהרחיב את סל המיומנויות הקיים שלו.

האפשרות שהארגון מעניק לעובד להתפתח במישור האישי והמקצועי, מעצים אותו, מאפשר לו ערוצי קידום והתפתחות ומאפשר לו להאמין בעצמו.

עובדים שיהנו מסביבת עבודה כזאת, יחושו צורך להשקיע בארגון את מיטב כישוריהם ומרצם על אף העובדה שהם לא יקבלו העלאות שכר ויתכן ששכרם אפילו יופחת.

גורם נוסף שיכול להגביר את המוטיבציה בקרב העובדים הוא שיתוף ושקיפות מצד הנהלת הארגון, והעברת המסר שלארגון ולעובד יש מטרות משותפות.

בד בבד יש להקדיש לכל עובד זמן לשיחות אישיות שיקנו לו תחושה שהוא מקבל יחס אישי. המטרה היא לתת לעובד תחושה שהוא לא רק בורג קטן במערכת אלא שיש לו אוזן קשבת.

ולבסוף נזכיר, כי חשוב לחגוג הצלחות, לקיים ערבי גיבוש חברה, ולהשקיע במרקם החברתי בתוך הארגון, כדי לגרום לעובד לחוש שהוא מאושר לבוא לעבודה.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה