שיתוף

יצירת תרבות ארגונית של גיוון והכלה הופכת בימים אלה לאחת מאבני היסוד להצלחתו של כל ארגון באשר הוא ולא פחות מכך, לפרודוקטיביות שלו.

בנוסף, כאשר העובדים תופסים את הארגון שלהם כמחויב לגיוון ולהכלה, החברה נהנית משיעורי שימור עובדים גבוהים יותר ובהתאם לכך שיעורי תחלופה נמוכים יותר.

אחת הדרכים לשמירה על גיוון והכלה בארגון, היא לטפח תרבות ארגונית חברה שבה כל עובד יכול לבטא את הייחוד שלו באופן שווה ומכבד.

למעשה, במקרים רבים, עובדים רבים השייכים לאוכלוסיות מגוונות עוזבים מקומות עבודה כאשר הם מרגישים שהייחודיות האותנטית שלהם אינה מוערכת והם עצמם אינם מוערכים בשל אותם מאפיינים שמייחדים אותם.

לכן יש הכרח ליצור סביבה שבה כל עובד שהינו שונה מהמיינסטרים, מרגיש תחושת מחוברות לחברה ולעובדיה האחרים.

יתרה מכך, כל עובד צריך להרגיש חופשי לבטא את עצמו בהתאם לנקודות המבט הייחודיות שלו. ארגונים חייבים לוודא שהעובדים מרגישים כלולים ושמכבדים אותם בלי קשר לגילם, למינם, לגזע, לדת ולמוצא שלהם, לנטייתם המינים, למצבם הפיזי, לרקע התרבותי שלהם וכדומה.

כלומר, על הארגון לאמץ שיטות ומדיניות שאינן מפלות אף עובד לרעה, מהבחינה החברתית והמקצועית כאחד.

זאת ועוד, עובדים מרגישים כלולים כשהם מרגישים בטוחים להביע את דאגותיהם ודעותיהם בלי לחשוש שיהפכו אותם לקרבן, או שיגרמו להם להרגיש רע בנוגע לייחודם.

החופש להתבטא בחופשיות מאפשר לארגון לא רק להקשיב לכל עובד, אלא גם לאמץ באופן פעיל נקודות מבט מגוונות.

אחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא להשקיע בפלטפורמת תקשורת פנימית. שילוב כל ערוצי התקשורת הפנימית בארגון על גבי פלטפורמה אחת, תאפשר לארגון להגיע אל כל עובד בערוץ המועדף עליו.

יתרה מכך, פלטפורמה כזאת מסייעת לכל עובד להרגיש מחובר וכלול ביוזמות וביעדים הרחבים יותר של החברה.

בנוסף, פלטפורמה כזאת מאפשרת להנהלת החברה לקבל תובנות מניתוח התקשורת כדי להבין טוב יותר איך ניתן לענות על הצרכים של כל אחד מהעובדים בצורה הטובה ביותר ולעזור לכל עובד להצליח ולשגשג.

דרך נוספת לשמירה על גיוון והכלה היא לפתוח דיאלוג על אי שוויון בשכר בין המינים, בין עובדים ממוצא שונה ובין עובדים צעירים למבוגרים.

ארגון שרוצה באמת לקיים תרבות ארגונית של הכלה והיעדר אפליה צריך להיות מסוגל לדבר בגלוי על פערי שכר פוטנציאליים בין המינים, בין עובדים צעירים למבוגרים (לעיתים גם עובדים שממשיכים לעבוד אחרי גיל הפרישה) ובין עובדים מרקע ומוצא שונה.

שוויון שכר מגדרי ושיוויון שכר לאוכלוסיות מגוונות אחרות, מהווה את נקודת המחלוקת הגדולה ביותר בחברות רבות.

תחושת ההכלה, האמון בארגון והיעדר האפליה לרעה, תלויים במידת השקיפות של החברה, במדיניות שלה, ובתקשורת לגבי מדיניות זו.

בחברות שיש בהן חוסר איזון בשכר בין המינים ובין אוכלוסיות מגוונות, חשוב לפתוח ערוצי תקשורת כדי שהעובדים יוכלו להביע את תחושותיהם ואת דעותיהם.

בנוסף, רצוי להציג בפני העובדים, בבהירות, את האסטרטגיה שהחברה מתכוונת ליישם כדי להתמודד עם הפערים ולגשר עליהם.

כך ירגישו כל העובדים בטוחים בידיעה שהחברה מחויבת לנקוט בפעולה כדי לגשר על פערי השכר.

ולבסוף, הכלה תוך גיבוש חברתי: אחת הדרכים, לדוגמה, לאפשר לכל אחד מהעובדים להרגיש שמכבדים את הרקע שלו, היא לחגוג את המנהגים והנוהגים הספציפיים לקבוצת האוכלוסייה אליה הוא משתייך.

בין השאר מדובר בלציין בצורה חגיגית את חג המולד עבור העובדים הנוצרים, ואת חג הקורבן והרמאדן עבור העובדים המוסלמים, בנוסף לציון החגים היהודיים. כמו כן מדובר גם בציון חגים היחודיים לעדות מסויימות בעם היהודי.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה