שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

מנהלים רבים מקווים שמגיפת וירוס הקורונה תעצר ואף תעלם עם בוא האביב. בארגונים רבים מקווים ככל שנכנס לתוך מרץ-אפריל הווירוס ידעך, שכן ביולוגים טוענים כי וירוסים בדרך כלל לא שורדים את הטמפרטורות הגבוהות יחסית.

יתכן שזה יקרה אבל גם יתכן שלא. ואם המצב יחמיר, נראה יותר ויותר אנשים שיכנסו לבידוד, בהם עובדי ארגונים.

בעקרון, ארגונים אמורים לשלם דמי מחלה לעובדיהם שנאלצים להשאר בבידוד. ולכך יש השפעה ניכרת על התוצאות העסקיות של הארגון.

פעם אחת בשל התשלום עבור ימי המחלה ופעם שנייה בגלל המחסור בעובדים שאינם מגיעים לעבודה במשך שבועיים.

בעוד שהווירוס כבר משפיע לרעה על הכלכלה העולמית, זה הזמן לבחון שוב את האופציה של העסקה מהבית כהעסקה מרחוק.

כלומר, לאפשר לעובדים המבודדים בביתם לעבוד מביתם תוך שלוקחים בחשבון שהם לא יכולים להגיע למשרד אפילו לזמן קצר. במילים אחרות, כאילו העובדים שלכם עובדים ממדינה אחרת.

הלכה למעשה, וירוס הקורונה מהווה הכנה עבור מעסיקים רבים לקראת עידן בו רובם המכריע של העובדים יעבדו מביתם בלי להגיע למשרד כלל.

התקשורת כולה, מאלף ועד תו תצטרך להתבצע באמצעות כלים טכנולוגים. ולא מדובר בכלים טכנולוגים עתידיים.

הטכנולוגיות הדרושות כדי לעבוד מרחוק כבר נמצאות בהישג ידם של רוב הארגונים.

למעשה, כל עובד שעבודתו אינה דורשת הפעלת מכונות גדולות שצריכות להיות ממוקמות פיזית בארגון, או ביצוע עבודה המבוססת על מיקום פיזי, כמו לדוגמה קופאים בסופר, יכול לעבוד מביתו.

לכן, נסיבות אלה שנוצרות לנגד עינינו, מהוות מקרה מבחן לקראת העתיד הלא רחוק שבו, כאמור, יותר ויותר עובדים יעבדו מביתם והתקשורת בין חברי הצוות ובין העובדים למנהלים תתבצע כולה באמצעות טכנולוגיות יעודיות ורשתות חברתיות פנימיות לארגון.

כיום, המעבר לעבודה של יותר ויותר עובדים מרחוק (מהבית) מאפשר להפחית את אי הנוחות הכרוכה בנסיעות יומיומיות ועמידה בפקקים, להגדיל את שעות העבודה (על חשבון שעות הנסיעה).

בעתיד, ככל שיותר עובדים יעבדו מהבית, הארגון יוכל לחסוך בעלויות המשרד, לרבות עלויות הנדל"ן, ועלויות תקורה כמו חשמל, שירותי ניקיון ועוד.

לכן, בהנתן העובדה שיותר ויותר עובדים עלולים למצוא עצמם בתקופה הקרובה בבידוד, זה הזמן לבחון איך הארגון שלכם פועל במקרים של אסון בריאותי. האם הוא יוכל להמשיך לתפקד ולהיות פרודוקטיבי, או האם הפעילות תשותק.

כדי לעבור לעבודה מרחוק של יותר ויותר עובדים יש להגדיר מחדש את כללי האינטראקציה בין העובדים ובינם לבין המנהלים ואת אפשרויות התקשורת השוטפת.

כאמור, הטכנולוגיה שמאפשרת ליותר ויותר עובדים לעבוד מהבית קיימת כבר זמן רב, אך ארגונים  בקושי משתמשים בה.

זה יכול להיות ווטסאפ, דואר אלקטרוני, מערכות לשיתוף מסמכים ועוד. יותר ויותר חברות – בעולם המפותח וגם במדינות מתפתחות – כבר מנצלות את הטכנולוגיות הללו כדי להגביר את הפרודוקטיביות, להתקדם מהר יותר ואפילו כדי למשוך טלנטים.

כך שבשורה התחתונה, מנהלים בכירים ומנהלי משאבי אנוש יכולים לאחוז את ראשם בידיהם ולהיות מבוהלים ומיואשים מהעובדה שעובדיהם לא יגיעו לעבודה במשך שבועיים, או, הם יכולים לנצל את ההזדמנות כדי להערך לקראת העתיד שבו ממילא רוב העובדים לא יגיעו למשרד פיזית. 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה