שיתוף

מוטיבציה של עובדים היא המפתח העיקרי להצלחתה של כל חברה, הדלק שמניע את הפרודוקטיביות והצלחת החברה.

רמת המסירות והמאמץ שעובד תורם במסגרת תפקידו מדי יום היא מכרעת לשגשוגה של החברה.

נקודת המוצא היא, שעובדים חדורי מוטיבציה שמוכנים להשקיע את מיטב ומירב מאמציהם, יכולים להגיע להישגים אף גדולים יותר מאלו שיגיעו אליהם עובדים מוכשרים ומיומנים שאינם חדורי מוטיבציה.

מנגד, בהיעדר המוטיבציה של העובדים, הפרודוקטיביות צפויה להיות נמוכה יותר, וכתוצאה מכך הארגון לא יוכל לעמוד ביעדים קריטיים.

כישלון של מנהלים בעידוד המוטיבציה של העובדים עלול לגרום ללחץ במקום העבודה, לניתוק של העובדים ואף לנטישת עובדים, דבר שעלול להשפיע לרעה על התפוקה.

ברגע שחברה מאבדת אפילו אחד מבין עובדי המפתח שלה בגלל חוסר מוטיבציה, מציאת מחליף עם כישורים דומים, מיומנויות וניסיון תיקח זמן, ובדרך יגרם לחברה נזק.

המשמעות היא, שכל חברה זקוקה לצוות עובדים שירצו להשאר בחברה וכדי שזה יקרה, יש למצוא דרכים לעודד את המוטיבציה של העובדים.

אם כן, איך ניתן להגביר את המוטיבציה של העובדים ולשמר אותה: ראשית ולפני כל דבר אחר, יש ליצור סביבת עבודה חיובית, גם כאשר העובדים עובדים מביתם.

מדובר באווירה חיובית בין העובדים לעובדים אחרים ובין העובדים למנהלים. אוויר חיובית יוצרת פרודוקטיביות גבוהה יותר, והחזר גבוה יותר על ההשקעה בעובדים.

שנית, יש לרתום את המנהלים ובעיקר את ההנהלה הבכירה. עידוד המוטיבציה של העובדים מתחילה בראש הפירמידה הארגונית.

על מנהל משאבי האנוש לרתום את המנהלים, ובעיקר את שכבת המנהלים הבכירים, לנקוט יוזמה ולקדם את המוטיבציה של העובדים.

המשמעות היא שעל המנהלים הבכירים להיות נגישים וידידותיים לעובדים, ולהיות מוכנים לסייע להם במצבים בהם הם זקוקים לסיוע.

לשם כך יש ליזום אינטראקציות תכופות בין העובדים למנהלים ולהקשיב להם כדי להבין את תלונותיהם. תשומת לב של המנהלים לעובדים מטפחת סביבה חיובית המגבירה את הפרודוקטיביות ומגבירה את התלהבות הצוות.

בנוסף על כך, חשוב שהמנהלים ישדרו לעובדים שהם סומכים עליהם ומאמינים לחלוטין בכישורים וביכולות שלהם. מנהלים שיעשו כך, יקטפו את הפירות ויבחינו באופן כמעט מיידי בעלייה במסירות ובפרודוקטיביות של העובדים.

זאת ועוד, על המנהלים לתת דוגמה אישית. לעובדים תהיה מוטיבציה לעשות את עבודתם אם המנהלים הבכירים שלהם נוהגים כפי שהם מצפים מהם (מהעובדים) לנהוג, ומשקיעים בעבודה כפי שהם מצפים מהעובדים להשקיע.

נקודה חשובה נוספת לצורך עידוד המוטיבציה היא לשמור על יעדים מציאותיים שמציבים לעובדים. חשוב מאוד להציב לעובדים יעדים ריאליים שהם יכולים לעמוד בהם.

זה נכון לגבי כל העובדים, בין אם הם עובדים מאוד מיומנים או עובדים חסרי ניסיון עם פחות מיומנויות.

יתרה מכך, חשוב מאוד לקבוע יעדים ולוחות זמנים להשגתם, על פי היכולות האמיתיות של העובדים שאמורים לבצע את המשימות הללו כדי לא לגרום להם לתסכול ותחושה של התשה.

ולבסוף, אין לשכוח לתגמל את העובדים שמשיגים את היעדים בהתאם לאיכות הביצועים שלהם. שכר עידוד יכול לתרום במידה רבה מאוד למידת המוטיבציה של העובדים.

בסיכומו של דבר חשוב לזכור, שכל עוד העובדים הם חדורי מוטיבציה, הרי שגם אם היכולות שלהם אינן גבוהות במיוחד והמיומנויות שלהם אינן יוצאות דופן, ברגע שיש להם מוטיבציה הם ממוקדים יותר ויכולים להגיע להישגים גבוהים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה