שיתוף

תמיד יהיה איזשהו סכסוך במקום העבודה, אך הצרה האמיתית יכולה לקרות כאשר העובדים לוקחים את הכעס שלהם צעד נוסף.

נקמה בעמית לעבודה לא יכולה להתבצע לעתים קרובות כמו נקמה בתיכון, אך נוכחותה עדיין משמעותית. עובדים רבים הודו בסקרים כי השתתפו בפעולות נקמה בעבודה, גם אלו בעלי ההכנסה הגבוהה ביותר וגם אלו בעלי ההכנסה הנמוכה ביותר, כמו גם מנהלים בכירים.

מחקר חדש שנערך על ידי InsuranceQuotes וסקר יותר מ -1,000 עובדים בארה"ב, מצא, כי 44% מהעובדים הודו בביצוע נקמה על עמית לעבודה.
מעשי נקם אלה נעים בין מעשה קטן עד מעשה חמור, ונעשו על ידי עובדים מכל רמות העבודה – אבל חלקם יותר מאחרים. אלו שהיה להם את הסיכוי הגבוה ביותר לנקום היו מנהלים בכירים, בעוד שהקבוצה שפחות סביר שינקמו היתה של עובדים ברמת הכניסה.

הסיבות לנקמה

סיבות הנקמה של העובדים השתנו במידה לא מבוטלת, כאשר התגובות העיקריות היו ש"גרמו להם להיראות רע" (51%) ועמית לעבודה שהיה "גס או לא מכבד" (50%).

להלן כמה סיבות פופולריות אחרות שהובילו לנקמת עובדים ע"פ המחקר:

ניצול כוח או מיקום (35%).

חיבלו בעבודתם (23%).

הפצת שמועות לא מחמיאות (20%).

לקחו קרדיט על הרעיונות שלהם (20%).

אכלו להם את ארוחת הצהריים (5%).

תכננו לפטר אותם (3%).

הדרכים הנפוצות ביותר לנקמה של עובדים:

צמצמו בכוונה את איכות או כמות העבודה שלהם.

הפיצו שמועה לא מחמיאה על עמית לעבודה.

הפסיקו את עבודתם בצורה מוזרה.

הסתירן רכוש של עמית לעבודה.

גרמו לפיטוריו של עמית לעבודה.

חיבלו בעבודתו של עמית.

טיפלו במחשב של מישהו מהעבודה.

אכלו את ארוחת הצהריים של עמית לעבודה.

גנבו מידע פרטי ממחשב של מישהו.

מחקו קבצים של עמית לעבודה.

חלק ממעשי התגמול הללו היו חמורים יותר מאחרים, אך לעתים קרובות, העובדים נקמו בשיטת "עין תחת עין" ובצעו את אותו מעשה שעמיתם לעבודה עשה להם בזדון.

מניעת נקמה

בעוד שמנהלים לא יכולים למנוע את כל מעשי התגמול של עובדיהם, הם יכולים לשמור מקרוב על העובדים שלהם ולבחון באופן מתמיד כיצד הם מבצעים אינטראקציה אחד עם השני. כמו כן, על המנהלים להעביר את המסר באופן חזק וברור, כי התנהגות שלילית ובריונית של עובדים בחברה תטופל במלוא המשמעת וכי יהיו סנקציות לא נעימות.

בניית תרבות החברה שבה העובדים חשים אמון אחד בשני ויש להם למי לפנות כדי לדווח על ועוד התנהגות בלתי הולמת היא מפתח נוסף למניעת נקמה במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה