אושר העובדים: לא תלוי רק במנהלי החברה

אושר העובדים: לא תלוי רק במנהלי החברה

הסוג הנכון של השקעה יתרום לעובדים מאושרים

שיתוף
אושר העובדים

אושר העובדים

התיאוריה היא, כי עובדים מאושרים הם עובדים פרודוקטיביים ועובדים פרודוקטיביים מייצרים יותר רווח.

היתרון המשני הוא, כי עובדים מאושרים ככל נראה לא "יקפצו מהספינה". המשמעות היא קיצוץ בעלויות גיוס ובעלויות הכשרת עובדים חדשים, לצד הגדלת רווחים נוספים. לכן, רוב הארגונים משקיעים בכבדות בטיפוח תרבות האושר ובכך סבורים שהם מקבלים החזר טוב עבור ההשקעה.

חברת Expedia, לדוגמה, היא משרד מלא בהטבות לעובדים המספק עד 14,000 $ בשנה לעובד, עבור הטבת נסיעות לחו"ל, כדי לשמור על האנשים מאושרים. חברות אחרות מציעות חופשות ללא הגבלה, ארוחות חינם, ואפילו צעצועים במשרד כדי לשמור על רמות האושר גבוהות.

אולם ההבטחה לעובד מאושר היא לא בהכרח באמצעות ארוחות צהריים ושולחנות פינג פונג. כפי שאותה חברת Expedia מראה, זו התרבות והזדמנויות הקריירה בחברה, שהופכות אותה לאחד המקומות הפופולריים ביותר לעבודה בבריטניה – ולא הסביבה הפיזית.

טיפוח רווחה

יש הבדל של ממש בין גימיקים ליצירת אושר לעומת עבודה בתרבות רווחה – כזו שמעריכה אנשים, מנהלת אותם בשבח ובגמול במקום במציאת תקלות, ומאפשרת להם לעבוד בצורה גמישה. בנוסף, מייצרת עבורם את האיזון בין העבודה לחיים האישיים. מחקרים מראים כי אלו הם המפתחות האמיתיים לאושר.

מחקר שנערך בשנת 2017 על סטארט אפים מצא, כי ב- 57% מהם היה לפחות עובד אחד שעבד מרחוק, או מהבית או מכל מקום שבו הוא רצה לעבוד. חברות שנסקרו אמרו כי זו בחירה לוגיסטית. האדם הטוב ביותר עבור העבודה לא יכול בהכרח להיות מקומי מלכתחילה, ובמשרדים יש רק מקום מוגבל.

אולם כאן ישנו יתרון נוסף ומשמעותי: האמון המרומז והאוטונומיה של מתן אפשרות לצוות לעבוד מרחוק יכולים לתרום יותר לאושרם מאשר לגרור אותם למשרד עם קפה ופירות חינם.

כפי שג'ון רסקין, הרפורמטור הבריטי, אמר ב -1851 (על פי הפרסומים): "כדי שאנשים יהיו מאושרים בעבודה, דרושים שלושה דברים: הם חייבים להיות מתאימים לכך, אסור להם לעשות יותר מדי, והם חייבים להיות בעלי שכל שיוביל אותם להצלחה".

סוגי אישיות

מחקרים מראים כי אושר העובד נקבע גם על ידי האישיות שלו. במחקר גדול שחקר 3,200 עובדים ממגוון של ארגונים ומגזרים, שבוצע על ידי רוברטסון קופר בע"מ, ייעוץ בתחום רווחת העבודה, נמצא, כי סוגי אישיות מסוימים חוו יותר "ימים טובים בעבודה" מאשר סוגים אחרים .

המחקר גילה כי עובדים אשר הראו רגשות חיוביים והתלהבות בעבודה, היו בנטיה נמוכה יותר לתחושות דיכאון, עצב, חוסר תקווה ובדידות. אותם אנשים פשוט בחלו במשימות ובצעו אותם עד תומן, ולהם היה את המספר הגבוה ביותר של ימים טובים בעבודה.

אם משלבים את שלושת מאפייני האישיות האלה, היו ל -79% מה"ימים הטובים בעבודה ", ואילו אלו שהיו להם ציונים נמוכים היו רק 57% מהימים הטובים. זה, בתורו, מתורגם לשביעות רצון בעבודה גבוהה יותר, בריאות טובה יותר ופרודוקטיביות גבוהה יותר.

ההשלכות כאן הן כי המעסיקים צריכים לנסות ולגייס אנשים עם מאפיינים כאלו, אבל, כמובן, גם לאנשים שחסרים במאפיינים אלו עשויות להיות מיומנויות מפתח שהן אפילו יותר חשובות. וגם אם אתה מגייס עובדים ם תכונות אושר, זה שהם יהיו מרוצים בעבודה יהיה במידה רבה יותר תלוי בתרבות העבודה, בערכי הצוות, בביטחון ובאמונה בהם, בניהול באנושית וחמלה וסיפוק איזון גדול יותר בחייהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה