אוסטרליה: המשק מתאושש, לצעירים צפוי דווקא משבר תעסוקתי

אוסטרליה: המשק מתאושש, לצעירים צפוי דווקא משבר תעסוקתי

אוסטרליה: המשק מתאושש ונרשמת דרישת שיא לעובדים - אולם לצעירים משכילים וחסרי ניסיון קשה להשתלב יותר מתמיד

שיתוף
הגירת עבודה
הגירת עבודה

אוסטרליה, הנמצאת אמנם בקצה השני של המפה, 'עלתה על המפה' בסוף 2011, בעקבות מגמת גיוס מואצת של אקדמאים מכל העולם. לראשונה מאז פרוץ המשבר הכלכלי, ב-2008, נרשמה מגמת גיוס חיובית מואצת, עם דרישה מוגברת לעובדים בענפי הטכנולוגיה, תקשורת, פיננסי ייצור ובנייה.

על פי סקר שנערך לאחרונה, עולה כי כיום ישנן הזדמנויות לאקדמאים זרים, יותר מבכל תקופה אחרת זאת בעוד ש-76% מהמעסיקים נרתעים מלגייס בוגרי אוניברסיטה חסרי ניסיון מקצועי.

ד"ר רוג'ר אלכסנדר, דיקאן בית הספר לניהול בסידני: "המעסיקים נרתעים מלגייס בוגרי אוניברסיטאות מקומיים בשם העדר ניסיון תעסוקתי. זהו מצב מסוכן לדור הצעיר שסיכויו להשתלב בשוק העבודה, על אף מגמת הגיוסים החיובית, היא נמוכה. המעסיקים חוששים ובצק מפני גיוס עובדים צעירים חסרי ניסיון, ידע ויכולות קונקרטיות להשתלב במהרה בשוק העבודה. אולם אם המעסיקים לא יתנו להם הזדמנות להשתלב וללמוד תוך כדי עבודה, הם לא יקבלו את ההזדמנות שלהם וזה מצב מסוכן הן לעובדים והן למדינה. על המגייסים להכיר בעובדה שקליטת עובדים צעירים דורשת עקומת למידה אולם, לאחר מכן, הם ירוויחו עובדים מלומדים, חרוצים ונאמנים שיסייעו רבות בטווח הארוך."

בעוד שכלל המגייסים במשק הגדירו את ההיסטוריה התעסוקתית כפרמטר החשוב ביותר בתהליך הגיוס, מגייסים בענף הפיננסי (חשבונאות ושוק ההון) מייחסים חשיבות עליונה דווקא לתוצאות האקדמיות, קרי שם המוסד האקדמי בו למד המועמד לגיוס וציוניו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה