שיתוף

המגמה שבבסיסה ניצבת ההבנה לגבי חשיבותה של מידת המחוברות של העובדים לארגון הולכת וגוברת. ארגונים בכל העולם כבר יודעים שאיתור וגיוס של טלנטים יחודיים ושימורם אינם מספיקים.

ההכרח לשמר את המוטיבציה של העובדים, את נאמנותם לארגון, את המעורבות שלהם במשימות, ואת המחוייבות שלהם לארגון ולהשגת יעדים, ניצב בבסיס הצלחתו של כל ארגון.

כדי להשיג את כל אלה, כל ארגון נדרש לבנות, להגדיר וליישם אסטרטגיות מחוברות עובדים. מידת המחוברות של העובדים היא למעשה המדד לנכונותם של העובדים לתרום להצלחת הארגון ולמידה שבה הם יעדיפו להמשיך לעבוד בו לאורך זמן.

למעשה, ביצועי החברה פורחים כאשר לעובדים יש תחושת מחוברות לארגון ושייכות. כדי שעובדים ירגישו תחושת חיבור לארגון, הם צריכים לדעת שיש להם על מי לסמוך.

כמו כן עליהם לדעת איך המשימות שהם מבצעים משתלבות בתמונה הגדולה ובשביל מה הן נועדו. בנוסף, עליהם גם לדעת כיצד הם יכולים לתמוך בעמיתיהם לעבודה.

חוקרים של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ טוענים, כי אחד התנאים המוקדמים החשובים ביותר לעבודת צוות יעילה, הוא שיחות מתמשכות בין מנהלים, עובדים וחברים לצוות.

כל עוד תקשורת זורמת ובריאה היא חלק בלתי נפרד מהדרך בה מבוצעות המשימות ומהדרך בה מתנהל הארגון, סביר יותר שיהיו לעובדים ציפיות ברורות שמתאימות ליעדים שמציבים המנהלים.

תקשורת טובה גם מאפשרת לעובדים להבין טוב יותר זה את זה, ולשתף פעולה כדי להתגבר על מכשולים, להשיג מטרות ולהתנהל בחוכמה בתקופות של שינוי.

אחרי הכול, עבודת צוות מצוינת תומכת במחוברות לארגון, בתוצאות העסקיות של הארגון, בשימור עובדים, בחווית עובד חיובית, ובסופו של דבר בחוויית לקוח יעילה ומועילה.

לדברי החוקרים של גאלופ, הגורם החשוב ביותר לחיזוק התקשורת בתוך הצוות הוא המנהל הישיר.

מנהלים ישירים מצויינים בודקים באופן עקבי את מצבם החברתי של העובדים, ועוזרים להם לבנות קשרים חברתיים בארגון. מנהלים ישירים מצויינים גם מאפשרים קשרים אמיתיים בין חברי הצוות ושיחות פרודוקטיביות המניעות לשיפור ביצועים.

אין די ברק לדבר יותר או לקיים יותר דיונים, טוענים החוקרים של גאלופ. לדיונים צריכות להיות מהות ותכלית, בלי לגרום לעובדים להרגיש שעומדים להם מעל לראש ומנהלים אותם במיקרו.

מנהלים צריכים לתקשר עדכונים ולשאול שאלות. אבל מה שחשוב יותר, העובדים צריכים להרגיש שהדעות שלהם נחשבות והם יכולים לדון בחופשיות עם חבריהם לצוות ועם המנהלים שלהם, על מכשולים, על רעיונות שיש להם לשיפור או לפיתוח חדשני, ועל דאגות שיש להם במקום העבודה.

ממחקר שערכה גאלופ עולה, כי רצוי שמנהלים יקיימו שיחות עדכון והתעדכנות עם העובדים הכפיפים להם בתדירות גבוהה, כדי לבסס ציפיות, להוות מנטורים לעובדים וליצור אצלם תחושת אחריות.

עוד עולה מהמחקר, כי כאשר מנהלים ישירים מנהלים שיחות עדכון והתעדכנות באופן קבוע, הם מעודדים בכך את המוטיבציה של העובדים. אלה האחרונים הופכים מחוברים יותר לארגון, מה שהופך אותם לעובדים שתורמים יותר לצוות.

פרט לכך, כאשר מנהלי צוות מכנסים את הצוות שלהם לפגישות שנועדו לשיחות אלו, הם מחזקים בכך את הקשרים בין חברי הצוות ויוצרים חוויות צוות משמעותיות המעודדות מוטיבציה ומחוברות עובדים.

שיחות מסוג זה מאפשרות למנהלים להעביר לעובדים מסרים לגבי איך צריכה להראות הצלחה בתפקיד, ולהגדיר עבורם יעדים שמאפשרים לעובדים להשיג את הביצועים הטובים ביותר שלהם.

שיחות מסוג זה גם עוזרות לעובדים לראות איך המשימות שהם מבצעים תורמות להשגת יעדי החברה הכוללים, ובה בעת תורמות להשגת היעדים של הצוות ולחיזוקם של חברי הצוות האחרים.

שיחות אלה מסייעות גם לעובדים להבין איך לכוון את נקודות החוזק שלהם למטרות משותפות נוספות, דבר שבסופו של דבר תורם לשיפור ביצועי הצוות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה