שיתוף

 

משבר הקורונה הציב את מנהלי משאבי האנוש באופן החד ביותר אי פעם, במוקד הפעילות הקריטית של הארגון.

בימים כתיקונם, מנהלי משאבי האנוש הם הגלגלים שמניעים את המערכת: הם אלה שמאתרים טלנטים, הם אלה שמשכנעים אותם להגיש מועמדות, הם אלה שממיינים ומסננים אותם, הם אלה שבודקים את התאמתם לצוות ולארגון, הם אלה שקולטים אותם ואמונים על הכשרתם והם אלה ששוקדים על שימורם לאורך זמן רב ככל האפשר.

אין ספק שבכל יום, בין אם בשגרה, במלחמה או במשבר, מנהלי משאבי האנוש הם אלה שבהם תלויה במידה רבה הצלחתו של הארגון.

אלא שבימי שגרה הם נמצאים רוב הזמן מאחורי הקלעים. משבר הקורונה, ששם במוקד תשומת הלב את העובדים, הציב את מנהלי משאבי האנוש בחזית כפי שלא היה מעולם קודם לכן.

בעת משבר הקורונה, מנהלי משאבי האנוש הם אלה שמוטל עליהם לשמור על בטיחותם ובריאותם של העובדים, לוודא שהעובדים שמגיעים לארגון ייבדקו בכניסה, ישמרו על מרחק בתוך הארגון, וישמרו על בריאותם בדרך לארגון ובחזרה הביתה.

בה בעת מנהלי משאבי האנוש הם אלה שמנהלים את העבודה מהבית של חלק מהעובדים, רובם או כולם, והם גם אלה שאחראים על העברת הטפסים הנכונים כדי שהעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום יקבלו את דמי האבטלה.

אין ספק שהמשבר מכניס את הארגון כולו לבעיה לא פשוטה. אבל בה בעת, זוהי גם שעתם הגדולה של מנהלי משאבי האנוש וההזדמנות שלהם לפרוח.

המנהיגות שהם יגלו בעת המשבר היא זו שתשדרג את מעמדם בעת היציאה ממנו ואולי זה גם מה שיקדם את מעמדם אל מרכז השולחן העגול של ההנהלה הבכירה – גם לאחר היציאה מהמשבר.

בימים אלה, כאשר שום דבר כמעט לא ברור, וכל ארגון מנסה למצוא את דרכו כדי להתנהל בדרך שתאפשר לו לשרוד גם לאחר המשבר, מנהלי משאבי האנוש הם אלה שבפועל מנווטים את הספינה, או לכל הפחות מהווים גורם משמעותי ביותר בניווט בתוך הים הסוער.

כדי שהם יוכלו למלא את תפקידם בצורה המיטבית, על ההנהלות הבכירות להשעות את הציפיות מהם שנהוגות בשגרה, ולאפשר להם לקחת את המושכות.

זה דורש מההנהלה הבכירה קודם כל לחוש בנוח עם העברת הפיקוד למנהלי משאבי האנוש.

שנית, ממנהלי משאבי האנוש עצמם המצב דורש הרבה מאוד רוח יזמית, אסרטיביות ויצירתיות, בכל הקשור להמשך הפעלה סבירה של הארגון, עם עובדים מהבית או במשמרות במשרדי הארגון, או שניהם.

בה בעת עליהם להחליט על הכללים שיאפשרו לשמר את העובדים הטובים ביותר, בעלי המיומנויות והכישורים, שכל כך הרבה מאמצים ומשאבים הושקעו בגיוסם.

בנוסף, הם נדרשים להיות עם עין פקוחה על הזדמנויות שעולות בימים אלה לגיוס טלנטים שפוטרו מחברות אחרות, ולרתום את יתר חברי ההנהלה הבכירה כדי לנסות למצוא תקציב עבור מגוייסים חדשים.

משימה אחרת שמוטלת על מנהלי משאבי האנוש היא ניהול כל הנושא של דיני עבודה, בכל הקשור לעובדים שנוצר צורך להפחית בשכרם או להוציא אותם לחל"ת, ועל שימור הקשר איתם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה