תחומי האחריות של מנהל אושר העובדים

תחומי האחריות של מנהל אושר העובדים

מהם תחומי אחריותו ותפקידיו של מנהל אושר העובדים?

שיתוף
מנהל אושר העובדים

מנהל אושר העובדים

ישנם תפקידים רבים הקשורים לכותרת זו, חלקם כוללים אחריות ספציפית הקשורה להגדלת ושמירת אושרם של העובדים בעוד שאחרים הם רק שינוי מונחים.

האם מדובר באמת בתפקיד חדש? מנהל אושר ראשי הוא במהותו/ה מנהל משאבי אנוש בעל הכשרה מיוחדת וכזה המאמין בכל לבו כי עובדים מאושרים הם עובדים טובים יותר.

מעורבות עובדים, שמירה על המוטיבציה והעלאת רמת הביצועים שלהם, כולם בגדר תחום האחריות של משאבי אנוש. עם זאת, מנהל ייעודי לשמירה והגדלת שביעות רצון ואושר העובדים יכול לעשות הרבה מעבר, בעוד הוא כולו מחויב לתהליך.

כל פעולה הקשורה לקשר בין העובד לחברה (כלומר כל תהליכי משאבי אנוש) ניתנים להגדרה מחדש כדי להבטיח חווית עבודה שמחה ומונחית אושר. גיוס וקליטת עובדים, תכנון קריירה, ניהול ביצועים, ניהול רצף עבודה, מעורבות והכרה, כל אלו תחומים שיכולים להפיק תועלת רבה מגישה מוכוונת אושר.

להבטיח כי העובדים שמחים זו המטה. כמנהל משאבי אנוש, אתה יכול לשאוף להגיע למטרה זו על ידי יישום סדרה של ערכים או עקרונות לכל אינטראקציה אחת עם אותו עובד בהווה ובעתיד.

מהם תפקידיו של מנהל אושר העובדים בארגון?

להתייחס לכל עובד כבן אדם חשוב

זה נשמע כמו הדבר הברור לעשות אבל טיפול גרוע בעובד הוא אחד הגורמים הקריטיים לנטישת עובדים. העובדים ראויים להיות מטופלים כמו לקוחות החברה במונחים של כבוד, תקשורת, פעולות והבטחות. שום דבר לא מקנה למעסיק לטפל בעובדים שלהם כמו ישות אחת גדולה, כל עובד הוא אדם לגופו וראוי ליחס אישי ואיכותי.

מחקרים מראים כי בעולם כולו, רק 44% מהעובדים מרגישים מוערכים על ידי המעסיק שלהם. כבוד הוא מרכיב חיוני של יחסי עבודה בריאים.

ווידוא היסודות

בעקבות העיקרון של מדרג הצרכים של מאסלו, אם אין הגשמה לצרכים הבסיסיים של העובד, אין טעם להציע להם משרד פינתי עם נוף. לפני שאתה עושה הכל כדי להפוך אותם מאושרים, יש לתגמל את עבודתם עם שכר הוגן, הכרה והוקרה ומניעת מאבקים מנהליים מיותרים.

לתת לעובדים קול

העובדים בארגון שלכם הם אנשים ייחודיים שקולם צריך להישמע. לשם כך, הם זקוקים לערוצי תקשורת ייעודיים, לקווים מנחים ולנתיב פעולה אשר מבטיח מענה לצרכים ולרעיונות שלהם.

בין אם מדובר בפגישות עם הצוות, העברת הודעות ומעקב בדוא"ל לאחר שיחה או משוב על עבודתם, העובדים צריכים לדעת שמישהו מקשיב להם.

ווידוא כי העובדים מפגינים את ערכי החברה

כמעט כל מאמר או דו"ח בנושא מעורבות העובדים יראה עד כמה ערכי החברה חשובים. ערכים אלו הם הבסיס עליו החברה נשענת ופועלת והם קושרים יחד את התמונה החיצונית (המותג שלכם) עם הערך הפנימי (התרבות שלכם). בכל פעם שיש לכם החלטה לעשות, סכסוך לפתור או צורך לחדש, הקרקע ההתחלתית שלכם צריכה להיות יישור קו עם ערכי החברה.

זה לא מספיק לרשום את הערכים על פיסת נייר. יש להגדיר אותם כל הזמן מחדש ולתקשר אותם לעובדים ולמנהלים בחברה. לשים לב שההתנהגויות בחברה מותאמות לערכים הללו ולוודא כי האנשים בחברה מפגינים אותם.

זה קריטי לגייס אנשים על בסיס ערכים אלה, להעריך אותם בהתאם ולתגמל אותם ככאלו.

להציע להם חופש

הכרחי להציע ולעודד אנשים בחברה לקחת חופש כדי להתרענן ולשוב לעבודה במלוא הפרודוקטיביות. הם מוכרחים לקבל את החופש להתאים לעצמם אישית את מרחב העבודה שלהם וליישם את הרעיונות שלהם.

לתמוך בצמיחה

לפעמים אנשים צריכים מישהו שיאמין בהם ובכך שהם יכולים לגדול. כמנהל משאבי אנוש, אתה יכול להיות האדם הזה בכל שלב בתהליך העבודה שלהם, על ידי דחיפתם לבניית קריירה בהתבסס על נקודות החוזק שלהם ולקיחת יותר אחריות. חשוב ליצור ולקדם הזדמנויות צמיחה לכל העובדים בחברה שלכם.

אין תגובות

השאר תגובה