5 המרכיבים של תהליך קליטה מותאם אישית

5 המרכיבים של תהליך קליטה מותאם אישית

לכל המתרחש בימים הראשונים של קליטת העובדים בארגון ישנה השפעה נרחבת על תרומתם העתידית של אותם עובדים לחברה

שיתוף

מה הופך תהליך קליטת עובד למוצלח? התהליך אמור לשמש "רמפה" לעובדים ממנה יוכלו לזנק לפרודוקטיביות מהירה ועבודה משביעת רצון, תוך שמירה על חיסכון ויעילות של מחלקת משאבי אנוש.
הפיכת תהליך קליטה למוצלח נעשית באמצעות תהליך קליטה אישי ושונה לכל עובד בהתאם לצרכיו. למשל: אספקת חומרים רלוונטיים לתחום תפקידו, מיקומו במשרד סמוך למנהל הצוות שלו, ציוד טכנולוגי מתאים לתחום עיסוקו, וכד'.
תהליך קליטה מותאם אישית מייצר מוטיבציה אצל העובדים החדשים ומבטיח שזמן העבודה שלהם ינוהל ביעילות. זה מתאפשר באמצעות שתי טכנולוגיות שונות:

הטכנולוגיה הראשונה היא טכנולוגיה תומכת קליטה – קליטה שתפורה אישית לכל עובד למשל תוכנות מחשב שנפתחות על המסך של העובד הקשורות לתחום עבודתו, מסמכים רלוונטיים בתיקיה שלו, וכד'.
הטכנולוגיה השניה מתמקדת בהתקדמות של העובד החדש ומספקת למשאבי האנוש מידע לגביי ההתקדמות והביצועים של העובד מידי כמה ימים, למשך 90 הימים הראשונים שלו בארגון שנחשבים לימים הקריטיים ביותר בתהליך הקליטה. את הנתונים שהמערכת מספקת למשאבי האנוש ניתן יהיה להציג לעובד בהמשך.

להלן 5 דרכים להפוך את קליטת העובד החדש למותאמת אישית:

הכשרה תפורה אישית לעובדים חדשים

כל אחד מאיתנו לומד בצורה אחרת. מדוע להכביד על סיכויי העובדים החדשים שלך להצלחה, באמצעות תהליכי הכשרה שאינם מתאימים להם? אם הם משתעממים מהרצאות אפשר לספק להם סדנאות מקוונות כחלופה. אם הם מעדיפים ללמוד בעצמם, אין צורך "להאכיל" אותם בחומר. על ההכשרה לתפקיד להתאים לאופן הלימוד הנוח והיעיל של כל עובד בפני עצמו.

לאפשר לעובדים למצוא את הדרך שלהם בעצמם

תמיד יש יותר מדרך אחת להגיע מנקודת א' לנקודה ב' ולעובדים החדשים שלכם יהיה מגוון של דרכים לניהול המשימות שלהם. עם הזמן, תוכלו ללמד אותם את הגישה המתאימה ביותר לארגון, אך בתקופת החפיפה המכרעת אפשר להתנהגויות הליבה שלהם לנתב את הדרכים לפרודוקטיביות המקצועית.

לתת לעובדים החדשים את הזמן 

בדיוק כמו ניהול משימות, כך גם לגביי ניהול הזמן. חלק מהעובדים יקלטו בזמן קצר בעוד שלאחרים ייקח יותר זמן להיכנס לעניינים. המפתח באותם הימים הראשונים הוא לעבוד עם הצרכים והיכולות של העובדים החדשים, להתאים את הציפיות ליכולותיהם ולהפחית את הלחץ.

דרכים שונות לאינטראקציה

האינטראקציה עם העובדים החדשים אף היא צריכה להיות מותאמת אישית לכל עובד ועובד. ישנם עובדים שמעדיפים להתנהל במיילים, ישנם כאלו שיעדיפו לשוחח על המשימות שלהם פנים מול פנים עם המנהל. לכל עובד יש את האינטראקציה המועדפת עליו ובתקופה הראשונה לעבודתם אפשרו לעובדים החדשים שלהם את האינטראקציה המועדפת עליהם.

סיוע והכוונה

אם זיהיתם שהעובד החדש זקוק ליותר הכוונה וסיוע מאשר חבריו, ספקו לו זאת בתחילה ללא הגבלה. מנהל הצוות כמו גם חברי הצוות יכולים לעבוד איתו יחד עם המשימות עד שייקלט ויבין היטב כיצד לבצע אותן בעצמו. על העובד החדש להרגיש שהוא מגובה ומלווה בצוות ושכולם שם עבורו בתהליך הקליטה. עובד ש"נזרק למים" מבלי סיוע ומרגיש שהוא "טובע" מול המשימות, לרב לא יישאר בחברה זמן רב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה