אסף ארנרייך: "תהליך מדרוג ארגוני יכול וצריך להיות פשוט"

אסף ארנרייך: "תהליך מדרוג ארגוני יכול וצריך להיות פשוט"

לקראת הרצאתו בכנס שכר ב-31 ויולי, מסביר ארנרייך, מנהל שכר ותגמולים בטבע, כיצד לתפישתו יש ליישם תהליך מדרוג ארגוני באופן חלק ומוצלח.

שיתוף
מדרוג ארגוני

לקראת הרצאתו בנושא "תהליך מדרוג ארגוני ברטליקס" בכנס שכר והטבות שייערך ב-31 ביולי בבית וואהל, אסף ארנרייך, מנהל שכר ותגמולים גלובלי ביחידת התפעול בטבע, מסביר מהם הקשיים הצצים בתהליך מדרוג ארגוני וכיצד ניתן להתגבר עליהם.

למידע נוסף על כנס שכר והטבות – לחץ כאן!


 

בעברו, כיהן ארנרייך כמנהל שכר והטבות גלובלי בחברת ריטליקס, וכמנהל שכר והטבות גלובלי במכתשים אגן. בהשכלתו הינו מהנדס תעשייה וניהול ובעל תואר שני במנהל עסקים.

במה עוסקת ההרצאה שלך?

"ההרצאה תתאר תהליך מדרוג ארגוני בחברת 'ריטליקס'. התהליך היה מהפרויקטים החשובים של מחלקת משאבי אנוש לשנת 2012, ומטרתו הייתה לייצר מדרוג ארגוני שטוח וברור בארגון גלובאלי, מתפתח ודינמי. תהליך זה מייצר תשתית לפעילות משאבי אנוש בארגון ומייצר שפה משותפת. ייחודו של התהליך בריטליקס הינו משך הזמן הקצר יחסית שהוקצב לו – 3-4 חדשים בלבד, לא עניין של מה בכך כשמדובר בתהליכים מסוג זה".

ארנרייך מרחיב בנושא ומוסיף כי: "קיימות תיאוריות רבות ודרכים שונות ליישום מדרוג ארגוני. מספיק חיפוש פשוט בגוגל להעלות מגוון תרשימים ושיטות. כמו כן לכל אחת מחברות הייעוץ הגלובליות המוכרות יש מודלים שונים ושיטה מועדפת ומומלצת משלה. אני מעוניין להתמקד בשלב המגיע לאחר בחירת השיטה, להפוך את התאוריה למציאות בארגון, חלק גדול ממה שנדרש ממנהל שכר והטבות זה יכולת לנהל ולקדם פרויקטים חוצי ארגון, זה למעשה הדגש בהרצאה שלי, הדבר נכון למגוון סוגים של פרויקטים בתחום משאבי האנוש".

מדוע צצים קשיים רבים בתהליכים אלה?

"קיימות לא מעט סיבות… החל מכניסה לדיונים אינסופיים מבלי לקבל החלטות, דרך התנגדויות מתוך הארגון – בסופו של דבר להחלטות המתקבלות יש השלכות על חיי היום יום בארגון ובהחלט לגיטימי שיהיו התנגדויות. צריך לדעת לבחון את ההתנגדויות להתיר את הפלונטר ולהמשיך קדימה, לדעת היכן צריך להרים דגל אדום ולקבל את תמיכת ההנהלה ולפעמים לדעת גם איפה ומתי נכון להתגמש. הפרויקט רגיש ומערב גורמים רבים – הנהלה, מנהלי ביניים ועובדים בארגון, משאבי אנוש, יועצים, IT… מנהל הפרויקט צריך להיות הדבק שמחבר את הכל – לשמחתי היו לי שותפים מצוינים בכל תחום".

מהי אחת השיטות ליישם בהצלחה את התהליכים?

ישנם בפרויקט מספר בעלי תפקידים: ועדת ההיגוי שמלווה את הפרויקט ומחליטה החלטות, צוות HR, מנהלים בארגון המהווים "מומחי תוכן" ומכירים את העולם העסקי על בוריו, חברת הייעוץ התומכת מקצועית ועוד, כל אלה שותפים קריטיים שצריכים לרוץ יחד. ההצלחה תלויה בעבודה המשותפת ובמטרה המשותפת. צריך להיות לוח זמנים ברור וקשיח לפרויקט ותוצרים מוגדרים לכל שלב, כולם צריכים לדעת בכל שלב מה עושים, מה לוח הזמנים ומהו התוצר הנדרש".

מהו הערך המוסף למשתתפי ההרצאה?

"ההרצאה תתאים לכל מי שמנהל פרויקטים או שותף לפרויקטים במשאבי אנוש. ההרצאה לוקחת פרויקט הנחשב למסובך, מפשטת אותו על שלביו השונים ומציגה את יחסי העבודה והתוצרים הנדרשים – הכל מנקודת מבטו של מנהל הפרויקט בארגון. אני מניח כי בארץ ובטח בעולם יש ארגונים עם מדרוג ארגוני "משוכלל" יותר ומעמיק יותר, אולם בזמן יחסית קצר, עבודה ממוקדת ועלות לא גבוהה ניתן להגיע לתוצאה אשר מתאימה בדיוק לארגון עבורו "תופרים את החליפה" ובהרצאה אתן דגשים העשויים לעזור.

מהו המסר שלך למשתתפי הכנס לסיכום?

"שני מסרים עיקריים- האחד "Keep it simple and practical" בפרויקטים במשאבי אנוש קיימת רגישות מובנית, אחרי הכל מדובר בעובדים – הנכס החשוב והמורכב ביותר בארגון, מוטב לא לסבך היכן שלא צריך, לשמור על שלבים קצרים וממוקדים ותוצרים ברורים ופשוטים לכל שלב.

שנית, מנהל הפרויקט מחבר בין השותפים לעשייה: כדאי, ככל שניתן, לבחור שותפים אלו בקפידה – צוות משאבי אנוש חזק חרוץ ורתום למשימה, מנהלים שאינם חוששים לקבל החלטות וחברת ייעוץ שגם עושה ולא רק מייעצת. ללא שותפים חזקים קשה מאד להגיע לתוצאות".


את הרצאתו המלאה של אסף ארנרייך, נהל שכר ותגמולים גלובלי ביחידת התפעול בטבע (ומנהל שכר והטבות ברטליקס לשעבר), תהליך מדרוג ארגוני ברטליקס, ניתן יהיה לשמוע בכנס שכר והטבות שייערך השבוע.

למידע נוסף ורישום לכנס שכר והטבות – לחץ כאן!

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה