שיתוף

"אנחנו מתוכנתים משחר ילדותנו לענות על השאלה מה צריך לעשות. אבל לא סתם לעשות. אנחנו מאוד מוטי תוצאות. אנחנו רוצים לדעת מה אנחנו צריכים לעשות כדי להצליח בחיים, או כדי להביא את העסק שלי לתוצאות יוצאות דופן. ותמיד שואלים מה צריך לעשות. ואיך זה נראה בחיים שלנו", כך פתח אביאל אברמוביץ' את הרצאתו בכנס חשיפת מרצים של HRus.


להשתתפות ב – כנס חשיפת מרצים הבא שלנו – ללא עלות למנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה – לחצו על הקישור!


"תמיד משתמשים בפועל 'לעשות': מה עשיתם, בחג, מה עשיתם בסוף השבוע, מה תעשו אחרי הלימודים וכו. ויש את הפועל: 'תעשה כביסה', 'תעשה כלים', 'תעשה ארוחת ערב' וכו.

"הכול הפך להיות דברים שאנחנו רק עושים אותם. וזה, על פי התפיסה שלי, לעבוד על חצי כוח. למה? כי עולם המעשה מספק לנו המון דברים שאנחנו יודעים לעשות בחיים אבל הוא לא מספיק.

"ולמה? כי אם השאלה השכיחה שאנחנו יודעים לשאול את עצמנו היא: מה אני צריך לעשות, אז השאלה שלא יודעים לשאול את עצמנו היא: מי אני רוצה להיות. זה חוזר כמו בעשייה, מי אני רוצה להיות כדי שהתוצאות שלי בחיים או בעסק יהיו יוצאות דופן".

התודעה

"וכאן מגיעים לעולם אחר", אומר אברמוביץ', "עולם של התודעה שהוא עולם רחב מדהים ונפלא. ואיך הוא נראה העולם הזה של התודעה? התודעה היא משהו לא מוחשי. לא ברור. ולכן זו הסיבה שהעולם המערבי לקח את התודעה והעיף אותה.

"אני לא יודע איך זה (התודעה) נראה ולא יודע איך לכמת את זה. התודעה היא אכן מאוד חמקמקה. היא בלתי ניתנת לתפיסה בחמשת החושים. אי אפשר לשים אותה על פלטפורמה או תוכנה או אפליקציה. ויש המון הגדרות מהי התודעה.

"החמקמקות של התודעה היא הסיבה העיקרית לכך שאנחנו לא משתמשים בה. ועם זאת, לפחות 50% מהיכולות וההצלחה בחיים נובעים מהיכולת שלנו להיעזר בתודעה.

"לגוף יש שרירים לעשות את כל הפעולות שאנחנו מבצעים. בתודעה יש הוויות כדי לבחור מי אני רוצה להיות: שמח, מוביל, רהוט, חד, בהיר, עצבני, כועס, בוטה וכו. כל המילים האלה יחד אלה ההוויות שלנו. טיפ קטן: איך יודעים שזאת הוויה ולא שריר של עשיה? אם אפשר לשים לפני המילה את המילה 'להיות'. אני יכול לבחור מי אני רוצה להיות".

שילוב עשייה ותודעה

"אני לא אומר בואו נשכח מכל העשייה, נעשה מדיטציה ונחליט מי אנחנו רוצים להיות", מסביר אברמוביץ'. "לכן השילוב בין המעשה ובין ההוויה נותן לנו אורניום מועשר. משהו יוצא דופן.

"מה צריך לעשות לשם כך? צריך להתאמן. יש תוכנית אימונים יש מאמן, אפשר גם לקרוא ולעשות לבד אבל צריך גם הבנה וצריך מחוייבות.

"כל ההוויות, כל השרירים, הכול יחד מיועד לשדרג, לשכלל ולשנות את מערכות היחסים שלנו. יש לנו שלוש מערכות יחסים עיקריות: מערכת יחסים ראשונה היא אני מול עצמי. מערכת יחסים שנייה: בני זוג ומשפחה גרעינית. מערכת יחסים שלישית: עם כל שאר העולם.

"המפגשים שלי הם לא על יחסי אנוש. הדגש אצלי הוא להיות עם ההוויות הנכונות והמתאימות ביותר לסיטואציה שבה אתם נמצאים".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים avielab@bezeqint.net | 050-532-2822

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה