שיתוף

המאבק בהטרדות במקום העבודה אינו פשוט כמו הגדרת מדיניות ושמירה על דלת פתוחה לתלונות עובדים. זה משהו שמצריך לעמוד על המשמר כל הזמן, ואם החברה הולכת וגדלה במהירות זה יהיה אפילו קשה יותר להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק.

גם אם אתה לא חושב שהטרדה מינית היא בעיה בחברה שלך, אתה צריך לשאול את עצמך שאלות קשות, כי הכי קל להיות עיוורים לתופעה ולהתעלם ממנה והכי קשה להתמודד איתה באופן ישיר.

להלן שאלות שעליך לשאול את עצמך, כדי להבטיח שאין הטרדות במקום העבודה שלך:

האם אנשים נמנעים מעובדים מסוימים?

יש הרבה סיבות לכך שאנשים מבקשים לעבור לצוות אחר כגון: מנהל לא מתאים, התנגשות אישית או רצון לעבוד על משהו חדש. עם הסברים ברורים כאלה, ייתכן אפילו לא תצטרכו לשקול את האפשרות של הטרדה. אבל, מה אם הבעיה היא עמוקה יותר מאשר מיומנויות רכות לקויות? לפני בחינת המעבר לצוות אחר, מנהל משאבי אנוש צריך לעשות בדיקת נאותות כדי להבטיח שהוא לא מפספס את הסיפור האמיתי.

מה קורה באירועי החברה שלכם?

כנסים בתעשיית הטכנולוגיה בפרט, משכו את האש על מנת להמשיך ולהעלים עין מהטרדות ואיומים כלפי נשים. אירועי חברה פנימיים עשויים להיות בעייתיים בדיוק כמו אלה הפתוחים לציבור, וסטארט-אפים עם הרבה עובדים צעירים צריכים להיות זהירים במיוחד לגבי תרבויות העובדים שלהם.

חשוב להיות קשוב באירועי החברה ולראות מה מתרחש שם. לעתים, כשעובדים משתחררים, שותים אלכוהול וחוגגים.. הם עשויים "לשכוח" את הכללים.

האם יש דינמיקה בצוות שגורמת לעובדים חדשים להרגיש שהם לא שייכים?

בימים הראשונים שלהם, צוותי סטארט-אפ קטנים יכולים לבלות כמעט את כל שעות הערות שלהם יחד. תנאים כאלו הם חיוניים כדי ליצור את הקשר העמוק והמתמשך שסטארט אפ צריך, כדי לדחוף מעבר למצוקה ולהגיע למטרות שאפתניות. כך גם נוצרות קליקות חברתיות.

סטארט-אפים מצליחים גדלים ומגייסים במהירות, ועליכם לוודא כי כל חברי הצוות מרגישים שייכים ואין כאלו שנשארים בחוץ.

מצבים אלה קדים לזיהוי, כיוון שגם מנהלים לא יכולים להבחין בבעיה בדרך כלל. לכן, חשוב לבצע שיחות עם כל העובדים בצוותים ולוודא כי כולם מרגישים נוח. חשוב לבחון את התגובות וההתנהגויות ולשאול אם הם חשים מלוכדים וחלק מהצוות. זה מועיל במיוחד כדי למנוע הטיות בתוך הצוותים.

האם אתם מפקחים על מקום העבודה?

כאשר ההנהלה גלויה ונגישה לעובדים, זה הופך להיות יותר קל עבורם לשאול שאלות ולהעלות חששות מיד. קחו זמן להסתובב ולצפות בעובדים בזמן שהם עובדים. זה לא צריך להיעשות בצורה מאיימת, זה פשוט כדי לטפל בבעיות קלות שניתן לזהות במהירות ולטפל בהן. לדוגמה, אם לעובד יש תמונות לא הולמות בשולחן העבודה או על מסך המחשב, אל תחכו שהבעיה תחריף, אלא טפלו בכך מיד. פנו אליו והזכירו לו שהוא מפר את קוד ההתנהלות של החברה. שמירה על נוכחות פיזית במקום העבודה מסייעת למנהלים לזהות שינויים במורל ובדינמיקה של צוותים, שהם איתותים מרכזיים בזיהוי בעיות של הטרדה ואפליה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה