בשורת לחוסכים: קופת גמל חדשה להשקעה

בשורת לחוסכים: קופת גמל חדשה להשקעה

קופת הגמל החדשה שמשיק משרד האוצר, תהווה אפיק השקעה תחרותי ותאפשר לחוסכים לבחור מהי הדרך המתאימה עבורם לחסוך את כספם

שיתוף

שר האוצר, משה כחלון, הגיש לממשלה תזכיר חוק שיאפשר לחוסכים לקבל פטור ממס רווחי הון בעת קבלת הכספים כקצבה. בנוסף, תאפשר קופת הגמל למשוך את הכספים בצורה הונית, כלומר העמית יקבל במשיכה חד פעמית את כל כספי החיסכון שצבר. "קופת גמל להשקעה" מהווה אלטרנטיבה ליתר מוצרי החיסכון הקיימים כיום בשוק, כקרנות נאמנות, פיקדונות בבנקים, פוליסות חיסכון ועוד.

"קופת הגמל להשקעה" היא מוצר חדש ומשופר בדומה לקופת הגמל לתגמולים שבוטלה בעבר, בה ניתן היה לחסוך ולמשוך כספים בסכום חד-פעמי. השקת קופת הגמל החדשה תגדיל את מסלולי החיסכון האפשריים עבור ציבור החוסכים. בשל החשיבות בעידוד חסכון לטווח ארוך ולמטרות קצבה, קופת הגמל מאפשרת 2 אפיקים למשיכת כספי החיסכון, הוני וקצבתי.

לדבריו של שר האוצר, משה כחלון קופת הגמל החדשה מאפשרת להחזיר לציבור את האפשרות לחיסכון לטווח הזמן הבינוני והארוך והיא תהווה אפיק השקעה תחרותי ותאפשר לחוסכים לבחור מהי הדרך המתאימה עבורם לחסוך את כספם.  "בסביבה של ריבית אפסית האחריות שלנו היא לייצר עבור האזרחים אלטרנטיבות איכותיות להשקעה" מוסיף שר האוצר משה כחלון.

מהי קופת גמל

קופת גמל היא מכשיר חסכון לטווח ארוך או בינוני. לכל עמית בקופת גמל חשבון נפרד בו נרשמות: הפקדותיו לחשבון, משיכותיו ממנו, התשואה שנצברה על השקעתו בקופה ודמי הניהול הנגבים מחשבונו. כספי קופת הגמל מושקעים בהשקעות בהתאם להסדר התחיקתי. התשואה מחולקת בין עמיתי הקופה באופן יחסי לחלקם בנכסי הקופה. קופת גמל הינה מכשיר חיסכון הנועדה להבטיח לך, שכיר או עצמאי, הכנסה בעת הפרישה מהעבודה (למעט קרנות השתלמות). כיום קיימות בשוק מספר רב של קופות גמל, ומספר רב של חברות המציעות אותן.

סוגי קופות הגמל

קופות גמל לשכירים – בקופות הללו המעביד והעובד מפרישים כל חודש סכום מסוים לקופת הגמל. הסכום נצבר עם השנים, ולאחר הפרישה ניתן לפדות אותו תוך קבלת הטבות מס משמעותיות. החוק קובע גבול עליון מסוים, בכל הקשור לסכומים שמותר לעובד ולמעביד להפריש מדי חופש לקופת הגמל.

קופת גמל אישית לפיצויים – גם קופה זו מיועדת לשכירים והמטרה שלה היא לצבור כספים למטרת תשלום פיצויים. בקופה זו, המעביד מפקיד מדי חודש כספים על מנת שיוכל לשם פיצויים לעובד במקרה שהעובד יפוטר. חשוב לציין כי הכספים בקופה רשומים על שם העובד ולא המעביד.

קרן השתלמות לשכירים – קופת בה המעביד והעובד מפרישים מדי חודש כספים לקופה, שניתן לפדות אותה (עם הטבות במס) כעבור 6 שנים. בדרך כלל המעביד מפריש 7.5 אחוזים והעובד מפריש 2.5 אחוזים מהשכר לקופה. גם עצמאים רשאים להפקיד באופן עצמאי לקרנות השתלמות שונות.

קופות גמל לעצמאיים – גם עצמאיים יכולים לחסוך לימי הפנסיה באמצעות קופות גמל. כל עצמאי יכול להפריש מדי חודש לקופת גמל סכום מסוים ולצבור לקראת הפנסיה. גם שכירים, יכולים באופן עצמאי לפתוח קופות גמל ולחסוך מדי חודש, ללא תלות במקום עבודתם. בינואר 2006 הוכנס תיקון לחוק שקובע כי את הטבות המס על החסכונות של קופות הגמל, ניתן לקבל רק כאשר יוצאים לפנסיה (ובגיל המוגדר בחוק).

קופות גמל נוספות אשר נפתחו בעבר על ידי מעבידים הן – קופת גמל לדמי מחלה, קופת גמל לחופשה, קופות גמל למטרות אחרות (כמו מתנות לחגים, דמי הבראה ועוד).

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה