פלאפון לא בהסתדרות. עכשיו מתחילה העבודה הקשה

פלאפון לא בהסתדרות. עכשיו מתחילה העבודה הקשה

התאגדות העובדים בפלאפון נחלה הפסד: מתברר שלא מספיק עובדים חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות. אנחת רווחה להנהלה? ממש לא, תחתיה עובדים מאות אנשים לא מרוצים

שיתוף
התאגדות עובדים בפלאפון

התאגדות עובדים

בשבוע שעבר פורסמו ידיעות כי עובדי חברת פלאפון מתאגדים בהסתדרות, הישג מרשים לכל הדעות לחברה פרטית בענף הסלולר. השבוע כבר התבשרנו שבעצם לא: מתברר שבדיקת טפסי ההצטרפות העלתה כי חלה כפילות בחלק מהטפסים, עובדים חתמו פעמיים על אותו טופס ובפועל לא הושג שליש מקרב העובדים, כנדרש על פי החוק על מנת להצטרף להסתדרות.

בפלאפון 4,000 עובדים. זאת אומרת שלפחות כמה מאות מהם בכל זאת חתמו על טפסי ההתאגדות בהסתדרות, ובכל מקרה לכל הפחות הם חוששים מפני עתידם בעבודה.

השמועות אמרו שההנהלה הטילה אימה על העובדים שביקשו להתאגד בהסתדרות, שהופצו אגרות המטילות לחץ גדול ופחד על עובדים המבקשים לתאגד ולנהל משא ומתן עם ההנהלה על תנאי העסקתם. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע כי אין באגרות מוטיב הפחדה, אלא הסבר הגיוני ומאופק מצדה של הסיבות לכך שאין צורך בהתאגדות. מההסתדרות נטען כי אין שום שחר בטענת הנהלת פלאפון כי טפסי ההצטרפות אינם תקינים, וכי ההנהלה עושה כל שביכולתה למנוע את התאגדות העובדים.

ההנהלה אמרה כך, ההסתדרות והעובדים אמרו אחרת. כך או כך, אף אחד לא היה רוצה להיות במקומם של העובדים, שבשורה התחתונה מביעים תסכול רב. כמובן שאף אחד לא היה רוצה להיות במקום מחלקת משאבי האנוש בחברה, שצריכה להמשיך ולגייס עובדים חדשים לחברה, לשמור על מורל העובדים הקיימים, ולהבין שהוא לא בשמיים.

בתקופה זו צריכה הנהלת פלאפון בכלל ומחלקת משאבי האנוש בפרט להתמודד עם בעיית תסכול עובדים, שקיימת בארגונים רבים אך הבעיה אצלה מתעצמת: מספר העובדים המתוסכלים הוא גדול מאוד, הבעיה "זוכה" לסיקור מקיף בכלי התקשורת, תדמית החברה יורדת ובהתאם מטפסת רמת התסכול בקרב העובדים לעוד ועוד שלב.

תסכול וחוסר שביעות רצון של עובד מביאה לירידה בתפוקת עבודתו ובאיכות עבודתו. חוסר שביעות רצונם של עשרות ומאות עובדי פלאפון, גם אם הם לא מהווים שליש המאפשר הצטרפות להסתדרות – הוא מדבק. יש עובדים החוששים לפעול, המעדיפים "לסבול בשקט", והם יחשבו לעצמם ובקצב שלהם את מהלכיהם. התסכול יבוא לידי ביטוי גם בירידה באקטיביות של העובדים – ברתימה שלהם ובהעלאת רעיונות למען קידום החברה.

לטובת החברה כולה, על ההנהלה לבצע מהלך מבוקר שמטרתו היא אחת: להרגיע את הרוחות במסדרונות, להרגיע את העובדים לפחות לתקופה הקרובה. לאחר מכן אפשר להתחיל להתאושש ולחשוב מה עושים הלאה ואיך פותרים את הבעיות לטווח הארוך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. ועוד משהו קטן . מי שהביא את הצרה האיומה הזאת על פלאפון אלה רק אנשי משאבי אנוש בפלאפון . לכו חפשו מקצוע אחר יותר מכובד .

השאר תגובה