ערעורים הדדים לבית המשפט בהרשעתו ובגזר דינו של עודד דסאו

ערעורים הדדים לבית המשפט בהרשעתו ובגזר דינו של עודד דסאו

בעל השליטה בחברה ציבורית גולן מלאכת מחשבת, הורשע בגניבה. ערעורים הדדים הוגשו מטעמו ומטעם מהפרקליטות.

שיתוף
פרשת עודד דסאו
פרשת עודד דסאו

עודד דסאו, בעל השליטה בחברה הציבורית גולן מלאכת מחשבת, אשר הואשם בשורת עבירות כלכליות וביניהן גניבה, מערער על החלטת בית משפט השלום ובמקביל מבקש להקל בעונשו. הפרקליטות מנגד, מערערת על קולת העונש שקיבל (שנתיים מאסר בפועל וכנס של 100 אלף ₪).

דסאו הורשע לפני חודש בבית משפט השלום בתל אביב, על ידי השופטת דניאלה שריזלי, בגין העברות כספים בלתי חוקיות מחשבונות החברה הציבורית לחשבונו הפרטי.

 השופטת שריזלי הרשיעה את דסאו בדין בעבירות על חוק ותקנות ניירות ערך שעניינם גרימת הכללת פרט מטעה בדו"ח מיידי, אי קיום הוראות, וכן עבירות על חוק העונשין שעניינם גניבה בידי מנהל, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, אי גילוי מידע ופרסום מטעה בידי נושא משרה בכיר בתאגיד והדחה בחקירה. כאמור, דסאו נידון לשנתיים מאסר בפועל ולקנס על סך 100 אלף ₪.

כעבור חודש ממועד ההרשעה, הגישה הפרקליטות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על קולת עונשו של דסאו, בטענה כי העונש מקל יתר על המידה ואף חורג ממדיניות ענישה ראויה ואינו הולם את חומרת העבירות. במקביל לכך, מערער דסאו על חומרת העונש.

בערעורו טוען דסאו, הצפוי להתחיל לרצות את עונשו כבר בשבוע הבא, כי משיכת הכספים מחשבונות החברה נעשו בתום לב, מחוסר מודעות בדבר ההליכים הפרוצדוראליים הנדרשים מבעלי השליטה בחברה ציבורית. לדבריו, את הכספים שמשך מחשבון החברה והפקיד בחשבונות פרטיים על שמו, הוא החזיר לחברה בתוך כחודש בצורה שקופה, באופן המלמד על תום לב. עוד טוען דסאו במסגרת הערעור, כי חלק מחברי הדירקטוריון, לרבות מנכ"ל החברה, היו מודעים להתנהלות הכספית שלו. לבסוף מוסיף דסאו וטוען כי הוא אף הפקיד כספים מחשבונו הפרטי בחברה, שלא בדרך הנהוגה בחברות ציבוריות.

דסאו כופר בעבירת הגניבה ובמקביל, באם לא יתקבל ערעורו, מבקש דסאו מבית המשפט להקל בעונשו בהתחשב בעובדה שהוא החזיר את הסכום שנגנב לכאורה (17 מיליון שקלים) וזאת טרם שלב הטיעונים לעונש במשפטו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה