עובדי KLA מתנדבים בתוכנית לקידום מצויינות בקרב בני נוער בחברה הערבית

עובדי KLA מתנדבים בתוכנית לקידום מצויינות בקרב בני נוער בחברה הערבית

ויקי פלטניק, מנהלת גיוון והכלה של KLA בישראל ובאירופה: "כדי לעודד אוכלוסיות שונות להגיע אל תחומי המדע והטכנולוגיה, חשוב לתמוך גם במורים. לתת להם כלים לגשת לתלמידים ובעיקר לתלמידות בחטיבת הביניים"

שיתוף
ויקי פלטניק. צילום: Funia-Digital & Beyond

ויקי פלטניק, KLA. צילום: Funia-Digital & Beyond

חברת ההייטק KLA ישראל לא שוקטת על השמרים וממשיכה לפעול במרץ למען קידום נושא החינוך לטכנולוגיה ולמצויינות, בד בבד עם קידום נושא הגיוון התעסוקתי בארגונים.

בימים אלה מתנדבים עובדי חברת KLA ישראל במסגרת תוכנית לקידום המצויינות STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) של משרד החינוך בישובים של החברה הערבית בצפון הארץ.   

הרקע לתוכנית התנדבותית זו הוא הקשר הצמוד של חברת KLA ישראל עם תוכנית ה-STEM של משרד החינוך בפריפריה. יחד הן יוזמות פעילויות חינוכיות.

במסגרת אחת התוכניות הללו, מתנדבים עובדי KLA מהחברה הערבית בחטיבת הביניים ובתיכון, בישובים שפרעם ומשהד, ונפגשים פעם בחודש עם קבוצה של כ-20 תלמידים.

"המפגשים עוסקים בתכנים מתחום העיסוק של KLA כמו לדוגמה אלקטרואופטיקה, וכוללים פעילויות חווייתיות כגון הרכבה של מיקרוסקופ אופטי מדף נייר ועדשה", אומר ראמי סאלח, מהנדס תוכנה ואוטומציה, ומוביל פעילות המתנדבים של פורום החברה הערבית בKLA.

"בהמשך אנחנו מתכוונים לארח עמיתים שלנו – עובדי ועובדות KLA מהחברה הערבית – שיבואו לספר לתלמידים את הסיפורים האישיים שלהם, איך הגיעו להייטק, ובמיוחד אל קיי.אל.איי, במטרה לספק לנערים ולנערות מודלים להזדהות ולחיקוי".

בנוסף, תומכת חברת KLA  כלכלית בקבוצת הרובוטיקה בבית הספר בכפר אכסאל. וואסים נמרי, מהנדס אלקטרוניקה בכיר בחברה, משמש כמנטור של הקבוצה, אשר זכתה במקום השני בארץ וצפויה לנסוע לתחרות בארה"ב בחודש מאי.

משרד החינוך יזם את התוכנית הלאומית למצויינות STEM על רקע כמה ממצאים, בהם מחקר שערכה חברת KLA בשיתוף עם חברת המחקר הגלובליתIPSOS .

במשרד החינוך יזמו את התוכנית הלאומית למצוינות STEM בפריפריה במטרה לעודד את התלמידים לבחור במקצועות ה-STEM במסגרת לימודיהם.

"התוכנית הלאומית למצוינות STEM בפריפריה מבקשת לקדם את המצוינות בחינוך המדעי טכנולוגי כמנוע לפיתוח תרבות כללית של מצוינות.

"אנחנו עושים זאת תוך צמצום פערים ומתן הזדמנויות שוות לכלל האוכלוסייה על כל גווניה", אומרת יפית כהן, מנהלת התוכנית הלאומית למצוינות STEM בפריפריה, במרחב צפון.

ויקי פלטניק, מנהלת גיוון והכלה של KLA בישראל ובאירופה אומרת, כי "על רקע ממצאי המחקר של KLA בשיתוף עם חברת המחקר הגלובלית  IPSOS, ויחד עם השותפים שלנו במשרד החינוך, הגענו למסקנה שאם אנחנו רוצים לעודד אוכלוסיות שונות להגיע אל תחומי המדע והטכנולוגיה, חשוב לתמוך גם במורים. לתת להם כלים כיצד לגשת לתלמידים ובעיקר לתלמידות בחטיבת הביניים.

"המטרה שלנו לטפח אצל התלמידות חלום להשתלב בקריירה טכנולוגית, לעודד תחושה של מסוגלות וכן הלאה.

"לשם כך יזמנו, עם משרד החינוך ועם הטכניון את אירוע 'מחנכים מהנדסות לעתיד' אליו צפויים להגיע כ-100 מורים מכל  הארץ.

"במשך יום שלם הם ישמעו הרצאות ודיונים בהשתתפות מרצות מהטכניון ועובדות KLA. בנוסף, צפויים המורים להשתתף בשולחנות עגולים שם יוזמנו להביע דעה ולהעלות רעיונות כיצד לעודד בנות לבחור בלימודים טכנולוגים".

מהמחקר שערכה KLA בשיתוף עם חברת המחקר הגלובלית  IPSOS עולה, כי כ-65% מהמשתתפים, בהם מהנדסים  וסטודנטים להנדסה, למדו הנדסה מתוך שאיפה לעסוק בתחום שיכול לשנות חיים של אנשים.

מהמחקר עולה עוד, כי כ-54% מהנשים אמרו שהמוטיבציה לבחירת מקצוע ההנדסה נבעה מהשאיפה לשבור את תקרת הזכוכית.

המחקר אף מצביע על כך שבישראל צעירים נחשפים למקצוע ההנדסה בגיל צעיר יחסית.

כ-48% מהמהנדסים הישראלים שהשתתפו במחקר, שקלו לראשונה קריירה של הנדסה כבר בתיכון וכ-30% קיבלו החלטה סופית בנושא הקריירה.

מהי תוכנית STEM:

החינוך ל-STEM תופס יותר ויותר מקום בבתי הספר בעולם וגם בישראל. לימודי STEM מהווים זרז בהכשרת דור ההייטק הבא ומסייעים בצמצום פערים חברתיים והענקת בסיס משותף לתלמידים על מנת שיוכלו לתפקד כאזרחי העתיד בהצלחה, בעולם שממשיך להתפתח טכנולוגית. 

כיום עובדת התוכנית הלאומית של משרד החינוך עם 26 רשויות, 16 בצפון הארץ ו-10 בדרום הארץ, כאשר מחצית הרשויות בצפון הן מהחברה הערבית.

"חברת KLA, כמו גם חברות הייטק נוספות, מסייעת לנו לצייר לתלמידים תמונת עתיד, לפתח חוסן נפשי ותחושת מסוגלות עצמית, כדי לבחור במקצועות הלימוד המדעיים ולהתמיד עימם. מבחינתנו זוהי רק ההתחלה ואנחנו מעוניינים להגדיל את מעגל השותפים שלנו מתעשיית ההייטק" מסכמת יפית כהן, מנהלת התוכנית הלאומית למצוינות STEM בפריפריה, במרחב צפון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה