סטוריטלינג – הסיפור שלך להצלחה

הרצאתה של אסתי גרוסמן בכנס משאבי אנוש שנערך במסגרת יריד משאבי אנוש HRexpo2023. ההרצאה שתקפיץ את המסרים שלך לסיפור זכיר ומעניין. יחד נבין למה ואיך סיפור הוא הדרך הטובה ביותר לבניית מותגים, חברות וא.נשים להעברת מסרים הן ללקוחות והן לעובדים.

שיתוף

* מאת: אסתי גרוסמן, מנטורית לעמידה מול קהל, סטוריטלרית, מרצה ומאמנת מרצים.

כוחו של הסיפור

סיפורים הם הדרך העתיקה והקדומה ביותר שהאדם מכיר להעברת מסרים, ידע, מורשת והיסטוריה. הם היוו את הדרך הראשונה שבה העבירו בני אדם מידע מדור לדור, לפני ציורי הקיר והתפתחות הכתב.

עמים ושבטים השתמשו בכלי הזה להעביר את מהותם לדורות הבאים. אגדות עם, סיפורי ילדים ומשלים התפתחו בכל התרבויות. הוכחה ליעילותו של הסיפור לשמר בזיכרון הקולקטיבי את המסרים שנבחרו.

סיפורים הם כלי רב עוצמה שמעורר רגשות, להשאיר רושם ולהשפיע על התנהגות. כיום אנחנו יכולים לראות את השימוש בסיפורים בפרסומות, בפוליטיקה, ברשתות החברתיות ובוודאי בעולם העבודה בו חיבור לחזון, לערכים ולאינטרס של הארגון הוא כלי ניהולי או מכירתי חשוב.

סיפור טוב נוגע ברגש, ורגש מניע אותנו לפעולה.

סיפור טוב מחבר בין אנשים, מייצר תחושת השתייכות וקהילה, ומקדם שינוי.

סטוריטלינג – להעביר מסר בכלים של סיפור

בעולם העבודה המודרני, שבו אנשים חשופים לאלפי מסרים בכל יום, הסטוריטלינג הוא כלי חשוב במיוחד. הוא עוזר לארגונים להתחבר ללקוחות, לעובדים ולשותפים עסקיים על ידי מציאת הסיפור הייחודי לחברה, לערכיה ולמוצרים.

סטוריטלינג הוא כלי שכל אדם, בכל תפקיד בארגון יכול להשתמש בו. מנהלים יכולים להשתמש בסטוריטלינג כדי להעביר מסרים לעובדים, ללקוחות או משקיעים. עובדים יכולים להשתמש בסטוריטלינג כדי להציג את העבודה שלהם, להעביר מידע או לעורר השראה באחרים.

סטוריטלינג, למי זה חשוב?

סטוריטלינג הוא כלי חשוב עבור כל מי שרוצה להשפיע על אחרים. זהו כלי יעיל למשל עבור:

  • מנהלים: סטוריטלינג מחבר עובדים לחזון ולערכים של הארגון, מעודד מוטיבציה ומשפר את התקשורת הפנימית.
  • צוותי מכירות: סטוריטלינג מייצר חיבור רגשי עם לקוחות, מדגיש את היתרונות של המוצר או השירות ומעודד רכישה.
  • אנשי שיווק: סטוריטלינג הוא כלי מעולה לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, מעורר עניין במותג ומעודד שיתוף ושיתוף פעולה.
  • פעילים חברתיים: סטוריטלינג מעלה מודעות לנושאים חברתיים, מעורר אמפתיה ומעודד שינוי.

המקום של סטוריטלינג בארגונים

למטרות פנים-ארגוניות כגון:

  • זהות: סטוריטלינג עוזר לארגונים להעביר מסרים מורכבים בצורה פשוטה וברורה, ובכך משפיע על ההתנהגות של העובדים ומחבר את העובדים לערכי החברה ולחזון.
  • ניהול: סטוריטלינג עוזר למנהלים לעודד מוטיבציה בקרב העובדים, מייצר תרבות של חדשנות ומעודד מצוינות. סיפורים עוזרים למנהלים להעביר מסרים בצורה פשוטה ובכך מעודדים שינוי בתוך הארגון.
  • גיוס והשמה: סטוריטלינג עוזר לארגונים בגיוס מועמדים איכותיים ומשאיר עובדים מרוצים.

למטרות חוץ-אירגוניות כגון:

  • חיזוק המותג: סטוריטלינג עוזר לארגונים ליצור קשר רגשי עם לקוחות ולייצר תדמית מותג ייחודית.
  • מכירות: סטוריטלינג עוזר לארגונים להציג את המוצרים או השירותים שלהם בצורה מעניינת ומושכת.
  • חיבור לערכי החברה: סטוריטלינג עוזר לארגונים להתחבר עם הלקוחות ברמה הערכית, מייצר אמון ומעודד רכישה חוזרת. סטוריטלינג טוב מייצר השפעה על דעת הקהל ומיצוב ערכי של הארגון.

איך לספר סיפור טוב

ישנם כמה יסודות מרכזיים שחשוב לקחת בחשבון בעת בניית סיפור טוב:

  • גיבור: כל סיפור צריך גיבור, דמות שאנו יכולים להזדהות איתה ולהתעניין בסיפור שלה.
  • קונפליקט: כל סיפור צריך קונפליקט, אתגר או בעיה שגיבור הסיפור צריך להתמודד איתה.
  • פתרון: הסיפור צריך להסתיים בפתרון של הקונפליקט.
  • משמעות: הסיפור צריך להיות בעל משמעות, מסר או לקח שאנו יכולים לקחת איתנו.

בנוסף ליסודות אלה, חשוב להשתמש בשפה בהירה, ברורה וקצרה, לייצר במוחו של השומע דימוי לתמונות מוחשיות ודיאלוג אמיתי כדי לחבר אותו אל המצב והלך הרוח שבו מתקיים הסיפור.

סיכום סטוריטלינג

סטוריטלינג הוא כלי רב עוצמה שמשמש ארגונים למגוון מטרות. על ידי הבנת העקרונות הבסיסיים של הסטוריטלינג, כל אדם, גם המנהלים והעובדים בארגון שלך, יכולים ללמוד לספר סיפורים טובים שיקדמו את הפרט ואת החברה להצלחה.

כנס קהילת הגיוס השנתי

כנס ההדרכה והלמידה השנתי

אין תגובות

השאר תגובה