סא"ל גיא לייטר שסיים לאחרונה את תפקידו כסגן ראש מספן כח אדם...

סא"ל גיא לייטר שסיים לאחרונה את תפקידו כסגן ראש מספן כח אדם מחפש את האתגר המקצועי הבא

סא"ל לייטר סיים את שירותו הצבאי לאחר 26 שנה של תפקידי משאבי אנוש, כשבראשם תפקיד סגן ראש מספן כ"א בחיל הים ונושא פניו לתפקיד אזרחי כמנהל משאבי אנוש במגזר העסקי

שיתוף
סאל גיא לייטר

גיא לייטר

סא"ל גיא לייטר השתחרר בחודש מרץ האחרון מצה"ל, כשסיים את תפקידו הבכיר כסגן ראש מספן כ"א, לאחר שרשרת תפקידים ארוכה ומאתגרת בתחום משאבי האנוש. בתפקידו כסגן רמכ"א בחיל הים, היה לייטר אחראי לניהול, ופיתוח המשאב האנושי בזרוע הים, וכפוף לאגף כוח האדם במטה הכללי של צה"ל.

בין תחומי אחריותו של סגן רמכ"א: איתור, תכנון, ניהול והקצאת תגבורות כוח האדם בזרוע הים ובמטכ"ל, תכנון האיוש, הקידום וסיווג כוח האדם בזרוע הים ובמטכ"ל, קביעת מדיניות הכשרת כוח האדם ופיקוח על ביצועה, קביעת עקרונות ואמצעים לטיפול ברווחה, שכר ופרט.

התפקיד הבכיר אותו מילא לייטר עד תום שירותו במרץ 2017, סיכם 26 שנים של תפקידים בכירים בחיל הים בצה"ל, ביניהם תפקידים מקצועיים וניהוליים ומקצועיים בתחום משאבי האנוש.

לדברי סא"ל גיא לייטר: " כמנהל משאבי אנוש הינך שותף אסטרטגי לארגון אליו אתה שייך ולמול זאת נמדד. ישנה חלוקה ברורה ל- 2 סוגי תפקידים במערך משאבי אנוש בצה"ל: תפקידי השטח, בהם אתה נושא את כובעי כל הדיסציפלינות של כ"א ומשמש יד ימינו של מפקד הבסיס, ותפקידי המטה של החיל הרלוונטי (במקרה שלי חיל הים) בהם אתה ממלא תפקידים ספציפיים ומתמחה בכל אחד מהם כגון: מערך הגיוס, מערך דיני עבודה, מערך הרווחה, פיתוח קריירה".

אילו תפקידים מילאת במהלך שירותך הצבאי בחיל הים?

"במשך השנים נעתי בין היחידות ובין המטה ונגעתי בקשת תפקידים רחבה. הייתי מנהל משאבי אנוש של שייטת 13 (הקומנדו היומי) בין השנים 2004-2006 בתקופת ההתנתקות שהיתה בשנת 2005 ובמלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. שרתתי בתפקיד בשנתיים מאוד סוערות מאוד ברמת הלאומית. ביצוע תפקיד של מנהל משאבי אנוש של יחידה מובחרת בתקופות סוערות כאלו בהחלט היה מאתגר ומרתק ותרם לעיצוב תפיסת מנהל משאבי האנוש. ברמת המטה, התמקצעתי בעולם הגיוס,הייתי מנהל ענף הגיוס של חיל הים שיש בו אתגרים רבים ומשתנים".

מה בין ניהול משאבי האנוש בצבא לבין המגזר האזרחי?

"בהחלט קיים דימיון רב כמו גם שוני, הדמיון הוא שיש תחרות עצומה בין יחידות צה"ל בכל הרמות. התחרות היא על המובחרים ביותר, כלל יחידות הצבא רוצות למשוך אליהן את הטובים ביותר וכאן האתגר הגדול להתאים את עצמך לרחשי הנוער אחרת פשוט לא תהיה רלוונטי.

תכנון קריירה של עולם סגל המפקדים בחיל זה עולם שהתמקצעתי בו, המשמעות היא לשמר כוח אדם לטווח הארוך בצבא כשהפיתויים האזרחיים בחוץ גדולים מאוד והשכר בצה"ל אינו משתווה למה שמציעים בחברות ההייטק לדוגמה, האתגר הוא כל הזמן להמשיך ולשמר את כוח האדם בארגון אליו אתה שייך דרך שימור חווית העובד, יצירת תחושת משמעות והזדהות עם הארגון.

כמנהל משאבי אנוש עליך למצוא את האיזון הנכון בין צרכי הנהלת הארגון לבין צרכי העובד, זוהי מיומנות מיוחדת אשר מצביעה על כישורים גבוהים מאוד".

מה ניסיונך בתחום דיני העבודה?

"דיני העבודה הינם חלק בלתי נפרד מהעיסוק בטיפול במשאב האנושי גם בצה"ל, בשנים האחרונות הרחבנו את מודלי ההעסקה וזאת בנוסף להסכם הקיבוצי אשר הייתי שותף לסיכומו בשיתוף עם ועד העובדים."

מה כלל התפקיד האחרון הבכיר שלך בצה"ל – סגן רמכ"א?

"התפקיד האחרון היה מנהל משאבי אנוש של חיל הים – סגן רמכ"א שם הבאתי לידי ביטוי את כל הניסיון הרב שצברתי במשך 26 שנה של תפקידי משאבי אנוש. אבל סיפורי האישי אינו הדבר החשוב אלא הצוות שלי שהיה שותף מלא ואף ניתן לומר שותף אסטרטגי לצרכים, לייעוד, ולמשימות של חיל הים.

העיסוק במשאב האנושי הוא דרך חיים עבורי ואני מוצא בו סיפוק רב, הדרך בה ניתן להשפיע על אנשים ולו בדברים הקטנים היא זו שהופכת תחום זה למקצוע כה מיוחד".

כיצד אתה רואה את עתידך?

"תחביבי הוא ריצת מרתון ועד כה השלמתי שבעה וככזה אני מסתכל קדימה ולטווח רחוק בתחילה אני מעוניין להשתלב במגזר האזרחי העסקי, נוטה יותר לתחום העסקי פרטי, בתפקיד מנהל משאבי אנוש בארגון/ חברת הי –טק האתגרים והמשמעות היצוקה בתפקיד חשובים לי יותר מכל תואר כזה או אחר. בהמשך ימים יגידו אך השאיפות הן רבות ומגוונות".

פרטי השכלתו של סא"ל גיא לייטר:

תואר ראשון בניהול משאבי אנוש ומנהל עסקים מאונ' בן גוריון בשנים: 1998-2000.
תואר שני במדעי המדינה ומנהל ציבורי מאונ' חיפה בין השנים: 2013-2014.
בשבוע הבא מסיים קורס דירקטורים.

ליצירת קשר עם סא"ל גיא לייטר:

טלפון: 052-9276602 אימייל: laytter.guy@gmail.com

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

4 תגובות

  1. גיא הינו שחקן נשמה.מסור .איש של אנשים.בעל יכולות לבצע שינויים ולהוביל להתייעלות
    מעל הכל הוא אדם זהב …שתמיד האדם בראש מעייניו.
    זכיתי לשרת לצידו
    כל ארגון שיעסיק את גיא ירוויח מקצוען אמיתי וקולגה למופת

  2. קסם של אדם, שחקן נשמה ומקצוען בכל רמ"ח אבריו. .

  3. גיא הינו אדם מיוחד עם יחסי אינוש מדהימים, באמת איש של אנשים.
    מקצוען אמיתי , ערכי ובעל יכולת ניהול מהגבוהים שיש.

השאר תגובה