משאבי אנוש שנת 2018

משאבי אנוש שנת 2018

הנה חלפה שנה ונכנסו לשנה חדשה ואחרת. שנת 2018 כבר כאן ועלינו לחשוב על מגמות משאבי אנוש שיחולו בשנה הקרובה

שיתוף
מגמות משאבי אנוש

מגמות משאבי אנוש

ע"פ מומחים בתחום, לא צפויים שינויים דרסטיים בין שנת 2017 לשנת 2018. מרבית המגמות של השנים האחרונות יתחזקו ויתעצמו, וחלקן יתעבו אף יותר.

להלן 4 מגמות משאבי אנוש לשנה הקרובה:

גמישות בעבודה

נושא הגמישות בעבודה יתחזק באופן משמעותי ויכתיב את הצלחת החברות בגיוס כישרונות. כיום, ברור לכל שהאיזון בין העבודה והבית הכרחי כדי לשמור על עובדים מאושרים ומעורבים. לכן, חברות שיאפשרו לעובדים את האיזון בין העבודה והבית, יאשרו שעות גמישות ועבודה מהבית לפחות לפרקי זמן מסוימים, ינצחו בתחרות על הכישרונות.

בשנת 2016, סוכנות לשוויון מגדרי במקום העבודה (the Workplace Gender Equality Agency) גילתה, כי ל -62.9% מהארגונים יש כיום מדיניות או אסטרטגיה להסדרי עבודה גמישים. זה עלה מ- 60.2% בשנת 2014-15.

עם זאת, דו"ח של 2016 CPA Australia הראה, גם כי עובדים רבים חשבו שלעבודה גמישה תהיה השפעה שלילית על הקריירה שלהם. עם כל כך הרבה דגש על גמישות וכל כך הרבה הסדרים גמישים שונים זמינים, 2018 יכול להיות גם השנה בה התפישה הזו תשתנה והמחשבה היא כי ארגון שמאפשר גמישות בעבודה יזכה ליתרון בגיוס ושימור כישרונות.

גמישות בעבודה היא עניין של מדיניות שיש להחילה ע"י סידורים תומכים, נהלי עבודה ויישור קו בין הציפיות של העובדים והמעסיק.

אלימות במשפחה תוכר כיותר מאשר עניין פנימי

הסוכנות לשוויון מגדרי במקום העבודה מצאה גם כי בשנת 2016, ל- 39.3% מהמעסיקים היתה מדיניות "אלימות במשפחה" במקום העבודה – עלייה של יותר מ- 7% לעומת השנה שעברה.

בעוד זה חשוב מנקודת מבט של בריאות ובטיחות, זה גם הגיוני מבחינה כלכלית. דו"ח של PwC השנה הראה כי ואין מקום עבודה שחסין מפני אפשרויות כאלו.
מדיניות "אלימות במשפחה" מספקת מסגרת תמיכה לעובדים שחוו אלימות, כולל שינוי הסדרי עבודה, מתן תמיכה וייעוץ, הקמת תכנית בטחון ומתן חופשה נוספת. אם לארגון שלכם אין מדיניות כזו, תמיד ניתן להתחיל ליישם. כמובן שקווים מנחים קפדניים סביב סודיות וסביבה בטוחה ולא שיפוטית חשובים אף הם.

בריונות במקום העבודה תקבל התייחסות רצינית

ברחבי העולם נכנסו בשנים האחרונות חקיקות חדשות נגד בריונות במקום העבודה והנושא נלקח ברצינות רבה ככל שיותר ויותר מקרים הגיעו לבתי המשפט.

ההחלטה האחרונה של PWC בבריטניה קבעה, כי תרבות במקום העבודה היא גורם מכריע בקביעת ההתנהגות הבריטית. במילים אחרות, אם ההנהלה בארגון מאפשרת לתרבות של בריונות להתקיים, הארגון עשוי להיראות כמספק את הבסיס להתנהגות בריונית ומאפשר אותה.

המדיניות צריכה להיות נתמכת על ידי תוכנית הכשרה יעילה אשר תסביר בבירור מה מהווה התנהגויות בריונית, מה מקובל ומה לא והיכן עובר הגבול. היא צריכה גם לעזור לאנשים לחשוף התנהגות בריונית שהם חווים במקום העבודה ולטפל בכך.

מגמת בריאות במקומות עבודה

היתרונות של כוח עבודה בריא ידועים לכל. עובדים בריאים נעדרים פחות מהעבודה, פרודוקטיביים יותר ושבעי רצון. לכן, תכניות בריאות במקומות עבודה מיושמות חזק בשנים האחרונות והקו הזה צפוי להמשיך.

יצירת מקום עבודה בריא היא הרבה יותר מאשר לעזור לאנשים לטפל בבריאות הגופנית שלהם, חשוב גם לשקול טיפול בבריאות הנפשית של העובדים. ניהול נושא בריאות הנפש צריך לכלול זיהוי סימפטומים של בעיות בריאות הנפש מוקדם ככל האפשר. יש ליישם תרבות של בריאות במקום העבודה עם ארוחות בריאות, חטיפי בריאות בפינות הקפה, מנויים לחדרי כושר, שיעורי פילאטיס ויוגה לעובדים, קבוצות ריצה, משחקי כדור משותפים, ועוד ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה