האם ההתמקדות במעורבות העובדים מוגזמת?

האם ההתמקדות במעורבות העובדים מוגזמת?

משאבי האנוש יודעים עד כמה המעורבות חשובה, אבל האם אנחנו גורמים לה להיות חשובה מדי ומזניחים היבטים אחרים של הארגון?

שיתוף

מעורבות עובדים

מחקרים רבים מציעים שכוח עבודה מעורב יותר, סביר יותר שייחס חשיבות לאיכות העבודה שלו, כותב קולין פרייס מאתר משאבי אנוש Personnel Today. לדוגמה מחקר "מגמות בהון האנושי" של Deloitte גילה שארגונים שמתעדפים מעורבות עובדים, התאמה ארגונית והנהגה חזקה מגיעים להישגים טובים יותר ממקביליהם גם בהיבט הפיננסי וגם בהיבט של משיכת כישרונות. ואכן בשנים האחרונות מעורבות העובדים הפכה למדד מרכזי להצלחתם של ארגונים רבים.

אבל מה כל זה אומר על הבריאות ארוכת הטווח והתחרותיות של הארגון? האם ייתכן שתעדוף המעורבות על פני יעדים עסקיים אחרים מסיחה את דעתם של מנהיגים מהתמקדות בסוגיות אחרות שמניעות ביצועים וצמיחה? קחו לדוגמה מקרה של עסק שעובר שינוי מבני כלשהו. באופן טבעי, המנהיגים רוצים לשמור על מורל גבוה בקרב העובדים בתקופה זו. אך אם מעורבות מועסקים גבוהה מקבלת עדיפות מעל כל המדדים האחרים, ייתכן שההנהלה הבכירה תחשוש מהחלטות אסטרטגיות קשות שפוגעות במורל הצוות.

למשל קיצוץ בהטבות או סגירת משרדים, גם אם הם לטובת העסק בטווח הארוך, קשים לאלה שנפגעים מהם וגם למי שנשאר. לרוע המזל זה לא משנה את העובדה שאולי זוהי ההחלטה העסקית הנכונה. עם הזמן חברה עלולה לשלם מחיר גבוה על כך שאפשרה להשפעת רמות המעורבות של העובדים לקבל את קדמת הבמה. בעוד שמעורבות חשובה, אין להשיגה על מה שטוב לעסק בשורה התחתונה.

כאן ועכשיו זה לא הכול
למנהלים בכירים יש תפקיד כאפוטרופוסים כמטפחים של הוני המיזם. ההשלכות של זה חומקות מהעין לעתים קרובות: התמקדות בכאן ועכשיו חיונית, וחלק גדול של ביצועי המנהלים נשפט על פיהם, אבל הערך שלהם נמדד בסופו של דבר על ידי השאלה האם הם ניווטו את הספינה במסלול שימשיך זמן רב גם אחרי שהם יעזבו את תפקידם. על מעורבותם של המועסקים יש לצפות דרך העדשה הזאת.

סקר "מגמות במעורבות עובדים גלובלית" של Aon הראה שעל אף שהייתה עלייה במספרם העובדים המעורבים, חלקם של העובדים שמתכוונים להישאר עם מעסיקם הנוכחי לא השתנה. כלומר, על אף שחברות רבות משקיעות הרבה במיזמי מעורבות, יש להם השפעה קטנה מאוד על נאמנות העובדים בסוף היום. עיסוק במעורבות יותר מאשר עיסוק בביצועים דומה להתעסקות בתסמין במקום בגורם. בעוד שלמעורבות עובדים יש תפקיד חשוב, אין לאפשר לה להיות הדבר שמגדיר את הארגון. כדי לשמור על האיזון הנכון, מנהיגים צריכים להתחיל בהכרה בעובדה שבריאותו של העסק צריכה להיות בראש סדר היום שלהם.

 נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה