שיתוף

נטלי חזאיבדור שכולנו עסוקים ב'סלפי' ומצלמים את עצמינו מכל זווית אפשרית, גם הארגון צריך לצלם את עצמו בדרך המיטבית בשביל למשוך אליו טאלנטים. נטלי חזאי אשת תוכן, שיווק וגיוס ובעלת חברת TalenTeam – חדשנות בגיוס עובדים תדבר בכנס הגיוס הקרוב על מיתוג מעסיק ועל 'סלפי' של ארגון.

אנחנו נמצאים בעידן של שוק עבודה משתנה הכולל מספר שינויים:

ראשית, אנו חווים שינויים טכנולוגיים לעיתים קרובות, עם כניסת הרשתות החברתיות, המודלים של התקשורת השתנו. אם בעבר הייתה תקשורת המונים שבה יש הגמוניה בה המוען מחליט למסור מסר לנמען, שזה הקהל. כיום, זה כבר לא מתקיים בעולם הרשתות החברתיות, כולם יכולים להשפיע וכולם מושפעים כשערוצי התקשורת פתוחים לכולם וזה משנה את כללי המשחק.

זה קורה כשמועמדים רוצים שקיפות ועומדים על כך שידעו מה קורה בארגון ואיך הדברים מתנהלים. אם בעבר בעת הגשת עבודה היה צריך לעשות עבודת תחקיר מה קורה בבניין הארגון, כיום זה מאוד שקוף. יש לנו חברים שאנו יודעים שהם עובדים בארגון דרך הרשתות החברתיות והם משתפים תמונות וחוויות מתוך החיים שם. ישנם רשתות חברתיות שאנשים כותבים בצורה אנונימית על הדרך לעבוד בארגון והמלצות כיצד לעבור ראיון.

יצירת מיתוג מעסיק

במהלך הכנס תציג נטלי את המטרות של מיתוג מעסיק, כשחלק מהם הוא לשלוט במידה מסוימת במסרים של הארגון ולא לתת לדברים להתפזר לכל עבר כשכל אחד יכתוב מה שהוא רוצה, אלא להיות אחראיים על המסרים שאני רוצה להעביר ומסרים אלו צריכים להיות בהלימה עם הערכים של הארגון אך מצד שני, צריך לדעת לדובב זאת לקהלים הנכונים, יכול להיות שבארגון יש לי מספר ערכים, כמה יתרונות או חסרונות ומה שמוטל עלי הוא לדעת לדובר את החלקים הנכונים לקהל המתאים.

אם ניקח ארגונים גדולים שבדרך כלל יש להם שכבה גדולה של תפקידי משאבי אנוש לדוגמה, שעבורם מעניין דברים מסוימים כמו: חברה וכסף, עבור אנשים אחרים, בגילאים מבוגרים יותר לדוגמה מעניינת היציבות. ארגונים צריכים לדעת לתקשר את המסרים האלו נכון עבור קהלים שונים, אשר נמצאים בפלטפורמות רבות או שונות ולתרגם את זה לשפה שתעביר את המסר הנכון באופן הנכון במטרה ליצור "סלפי" של ארגון. כלומר – בהקבלה ל"סלפי", בו כל אחד מסוגל לצלם את עצמו מכל זוויות אפשרית, מלמעלה, מלמטה או מהצד, כך גם הארגון, צריך לצלם את עצמו מכל מני זוויות כדי להתאים את עצמו לקהל המתאים שהוא רוצה להשיג ולמסר שהוא רוצה להעביר.

התחרות בעידן של היום

אנחנו נמצאים בעידן ובשוק תחרותי והמועמדים הם אלה שקובעים ומחליטים אם הם רוצים את המשרה ולא ייקחו את כל מה שבא ליד, כולנו מחפשים את הטאלטנים הכי מוכשרים וטובים, אך יש עליהם תחרות. התחרות יכולה להתבטא בשכר ובתנאים, אך אם יהיה לי איזשהו זיכרון מתוק על ארגון מסוים שהערכים בו הולמים אותי ואת הערכים שלי, הסבירות שהפנה לאותו ארגון או הסכים להצעתו גדלה.

כלומר, ברגע שאני כבר החליט שאני מחפשת עבודה כי הבוס באותו בוקר עצבן אותי, הדבר הראשון שאני רוצה לגרום למועמדים הוא להיכנס לאתר או לפייסבוק שלי ולגשת אלי, עוד לפני שהם מתחילים לעשות שופינג בכל מני מקומות אחרים. את הפנייה הזו ניתן ליצור על ידי "סלפי" נכון של הארגון שיעלה את הארגון כאסוציאציה ראשונה למקום בו אותו מועמד או מועמדת רוצים לעבוד. ארגון צריך להיכנס לתודעה של אנשים בצעירותם ולהטמיע את זה בהם כדי שהם ינסו לבוא ולעבוד אצלך כי אנחנו כבר אחרי המלחמה על הטאלנטים, הם נצחו.

כולם מדברים על פייסבוק וחשוב להיות בזירה הזאת, גם אינסטגרם זה מקום מעולה לעיצוב מעשי. ישנם כלים נוספים  משמעותיים למועמדים לגלות עלי מידע גם אם המעסיקים אינם נמצאים שם. "אני חושבת שהכוח המשמעותי של ארגונים הוא העובדים שלהם והמועמדים שלהם. כמות הטרפיק שארגון יכול להביא בעקבות הפעילות שלו היא מצומצמת, אך היא מתרחבת אם בעקבות הפעילות ישתפו את העובדים והמועמדים או לחילופין ייצרו תוכן של מיתוג מעסיק".

נטלי תלמד בכנס הגיוס הקרוב איך רותמים לקוחות, מועמדים ועובדים בה לתרום למיתוג המעסיק? וכן תביא בהרצאתה כלים פרקטיים ודוגמאות מהארץ והעולם למהלכי מיתוג מובילים. למידע נוסף לחצו למעבר לעמוד – כנס גיוס עובדים: מיתוג מעסיק – סורסינג – חוויית מועמד

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה