מחלקת משאבי אנוש חוזרת לעשות ספורט

מחלקת משאבי אנוש חוזרת לעשות ספורט

ראש מחלקת משאבי אנוש של מכון ויצמן פתח את יום הספורט של המכון שבו השתתפו הסגל האקדמי, הצוות הניהולי והתפעולי והסטודנטים של המכון - סיקור אירוע.

שיתוף
יום ספורט מכון ויצמן

כשראש מחלקת משאבי האנוש של מכון ויצמן, רונן קופמן, פתח את יום הספורט של המכון, מסביבו כבר התחוללה פעילות רבה של סטודנטים ומרצים שפקדו את התחנות הרבות שהקימה במדשאות המוסד חברת SWITCHACTIVE.

הפעילות הערה שהחלה בשעה שבע עם הזנקה של מרוץ למרחק של 2, 4 ו-6 קילומטרים סחבה לתוכה לא רק את קופמן עצמו, אלא את כלל הצוות הניהולי והתפעולי של מכון ויצמן, שהתרוצץ בעצמו בין תחנה לתחנה בשמחה ובהנאה רבה. זו גם הסיבה מדוע רונן קופמן עצמו מיעט ולא נשא נאום ארוך לרגל פתיחת היום אלא רק אמר כי "אני שמח לפתוח את שנת הלימודים ביום ספורט אתגרי, אני מאחל לכולנו יום כיף ושתצליחו לזכות גם בפרסים הרבים והשווים שהוכנו לצורך התחרויות השונות".

מאוחר יותר כששוחחנו עם רונן קופמן ועם שאר אנשי המנהלה של המכון: איתן אריאלי ורע"נ נוסף בשם חנוך, הם ציינו בהתרגשות רבה את תושת ההנאה והכיף שלהם ואת העובדה שלמרות גילם ובכירות תפקידים הם מתערים "בין כל החברה הצעירים" ונהנים ומזיעים כאחד האדם. תחושת ההתרוממות הסוחפת הזו בלטה בכך שרוב הסגל האקדמי, התפעולי וכן רוב הסטודנטים לקחו חלק ביום הספורט ונעו בשמחה ובחדווה רבה בין תחנה לתחנה. בנוסף נשים וגברים התחרו כאחד במסלול מכשולים שכלל מנהרה, מעבר בגשר מכשולים וצליחה של פירמידה גבוה כשלא פעם דווקא המין הנשי הראה את כוחו בהתמודדות עם האתגרים שהמסלול הניח לפתחן. בנוסף טורנירים בכדורסל ובכדורגל סחפו את הציבור כולו שרק אחר כך בשמחה רבה לאימונים וקפיצות על דלגיות, הרמת משקולות, ריקודי זומבה, תרגילי יוגה ועוד מתקנים רבים שפוזרו ברחבי הקמפוס הירוק של המכון.

על כלל האירוע פיקח באופן נמרץ ומחויך שלא פסח על שום פרט, ברק צור מייסד ובעלי חברת SWITCHACTIVE שהגה את השיטה המיוחדת הזו שמאפשרת לאנשים להשתתף מרצונם החופשי ביום ספורט אתגרי במיוחד מבלי צורך בעידוד רב וכשההנאה היא אחד המוקדים המרכזיים של החוויה.

ברק צור, שיש לו הכשרה והבנה מוקדמת בבריאות ובספורט היה מודאג מאד בשנים האחרונות ממגפת ההשמנה בקרב מבוגרים ובני נוער בעולם כולו ובישראל. חלק מהמגפה נובע גם מהעובדה כי רבים מאתנו כלל לא מניעים את הגוף במשך השבוע ומתקשים לשמור על כושר. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא הקושי שבאימונים, השעמום והמונוטוניות שלהם. ברק צור שהיה מודע לכלל הקשיים האלו הגה שיטה ספורטיבית חדשה ומיוחדת שפותרת את הבעיות האלו ומייצרת תהליך רציף בו האדם שומר על הכושר שלו תוך כדי שנגרמת לו גם הנאה רבה. לשיטה המיוחדת שפיתח ושזוכה להצלחה רבה בארץ, קרא ברק: סוויץ'. מלכתחילה היה מדובר בסדנא לטיפול בילדים ונוער עם עודף משקל, אך לאט, לאט התפתחה השיטה, כפי שניתן היה לראות היטב ביום הכושר המהנה של מכון ויצמן, לתפיסת אימון חווייתית אותה מעביר ברק ברחבי הארץ באירועי בית ספר.

אחד הסודות המרכזיים של השיטה היא ריבוי של תחנות הכוללות אתגרים למתאמן, תחרויות, פעילויות עם הנאה כשהסך הכולל הוא הנעה של כל הגוף במשך מספר שעות מבלי שהמתאמן משתעמם. ובכן במכון ויצמן ועל מרצים שחלקם עבר מזמן את גיל ה60 הרעיון היה הצלחה מלאה. חלק נכבד מהסגל צלח באופן ממרשים מתקנים שגם צעירים מתקשים לא פעם לעבור ללא מאמץ. כך גם ניתן היה לראות מרצים מתמודדים בשמחה ובהנאה נגד סטודנטים ואף לא פעם מנצחים אותם. כך גם כל חברי הסגל התפעולי בראשותו של רונן קופמן קפצו ונעו בהתלהבות ממתקן למתקן כשהם לא מסתירים את רוח הנעורים והשובבות שקפצה עליהם במסגרת יום הספורט שתכנן להם ברק צור.

עוד על ארגון יום הספורט במכון ויצמן ניתן לקרוא בקישור המצורף פה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה