מונה מפרק לחברת האבטחה "סופר סקיוריטי"; 150 עובדיה יפוטרו

מונה מפרק לחברת האבטחה "סופר סקיוריטי"; 150 עובדיה יפוטרו

רישיונה של החברה נשלל בשל הרשעתו בפלילים של הבעלים. שופט המחוזי השתכנע שהחברה הלינה שכר עובדיה

שיתוף

חברת אבטחה נוספת עולה לכותרות בהקשרים תעסוקתיים מפוקפקים.

בית המשפט המחוזי מינה את עו"ד ערן אטלס כמפרק זמני לחברת השמירה סופר סקיוריטי, לבקשת חלק מ-150 עובדיה.

אטלס משמש בתקופה האחרונה כמנהל מיוחד של החברה, ויהיה רשאי מעתה לתפוס כספים ונכסים שיסייעו בתשלום המשכורות והזכויות הסוציאליות המעוכבות של העובדים.

רישיונה של סופר סקיוריטי נשלל לפני כמה חודשים על-ידי בית הדין הארצי לעבודה ובית המשפט העליון. מייסדה, יואל וג'ימה, הורשע לפני כמה שנים בניהול פנקסי חשבונות כוזבים כדי להתחמק מתשלומי מס. הוא ריצה חמישה חודשים עבודות שירות ושילם קנס בסך 100 אלף שקל.

החברה הגישה בקשה לרישיון ובמסגרת הליך הבדיקה עלה חשד כי מי שמוצגת כבעלת ומנהלת החברה אינה הבעלים והמנהלים האמיתיים של החברה. מי שעומד מאחורי החברה הוא בן-זוגה ובעלה, אשר מנוע לקבל רישיון בהיותו פושט רגל שהורשע בפלילים.

אף על פי כן, החברה המשיכה לפעול הגם שרישיונה נשלל ממנה בתחום האבטחה, ובכך ביצעה למעשה עבירה פלילית. עו"ד אריה אביטן, המייצג חלק מעובדי החברה, טען בדיון בבית המשפט המחוזי כי החברה מלינה את שכרם של רבים מעובדיה ולא העבירה את ההפרשות לקרן הפנסיה או לביטוח הלאומי לעובדים אחרים.

אביטן גילה בדיון בפני השופט אילן שילה, כי חלק מעובדי סופר סקיוריטי קיבלו את שכרם "מתחת לשולחן", כלומר ללא תלושי שכר ולכן העדיפו שלא להצטרף לתביעות שהוגשו נגד החברה.

בא כוח מע"מ, שהצטרף להליך נגד החברה, טען שיש חשש שהחברה לא תשלם את המסים בהם היא חייבת. שאול שלמה, עובד החברה, העיד שיש עובדים שחברה לא העבירה עבורם הפרשות לקרן הפנסיה. לדבריו, חלק העובדים לא קיבלו את משכורות פברואר האחרון והאחרים קיבלו אותה בצ'קים דחויים לסוף מארס "ואני יודע שהצ'קים הללו לא ייפרעו לעולם", כלשונו.

השופט שילה קבע בסיכומו של הדיון כי החברה אינה יכולה להמשיך בעסקיה, על אף הבטחתו של בא כוחה, עו"ד דניאל ברדוגו, ולפיה החברה יכולה להמציא את הרישיון בתוך ימים אחדים. "הרושם הוא שהחברה אינה יכולה לשלם את חובותיה, ולו לאותם בעלי דין שלפני", קבע השופט.

 

תביעת ענק בסך 86 מיליון שקל נגד חברת "השמירה"

מאבטחי "מודיעין אזרחי" בי-ם בוועדת הרווחה: "פוגעים בשכרנו"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה