שיתוף

מנהיגות חיובית של הנהלת הארגון היא חלק מאסטרטגיית מנהיגות המתמקדת בנקודות החוזק של העובדים ובפוטנציאל שלהם.

מטרת אסטרטגית המנהיגות החיובית היא לבנות תחושת שייכות וליצור תרבות של משוב מתמשך ופיתוח עצמי.

מנהלים שפועלים על פי אסטרטגית המנהיגות החיובית הם יעילים יותר ויוצרים סביבה שבה כל העובדים מרגישים מוערכים.

הרעיון שמאחורי אסטרטגית המנהיגות החיובית הוא לא רק לתת הרגשה טובה לעובדים אלא הרבה מעבר לכך. לאסטרטגיה זו יש השפעות מוחשיות מאד על הארגון.

אסטרטגית 'מנהיגות חיובית' בארגון מתייחסת לגישת ההנהלה להתמקד בטיפוח סביבת עבודה אופטימית, תומכת ומעצימה.

זהו סגנון מנהיגות המדגיש לא רק השגת יעדים עסקיים אלא גם קידום הרווחה, הצמיחה והמורל של העובדים. מנהיגות חיובית מאופיינת בתכונות כמו אמפתיה, תקשורת יעילה, חונכות ועידוד חדשנות ופתרון בעיות.

כל חברה צריכה לאמץ מנהיגות חיובית ויש לכך כמה סיבות. בראש ובראשונה, זה משפר את מחוברות העובדים ואת שביעות הרצון בעבודה.

כאשר עובדים מרגישים מוערכים, נתמכים ושמקשיבים להם, הם בעלי מוטיבציה ומחויבות גדולה יותר לעבודתם. זה מגביר את הפרודוקטיביות ועוזר בשימור עובדים.

מנהיגות חיובית גם מטפחת תרבות של אמון ושיתוף פעולה. עובדים נוטים יותר לשתף פעולה, לחלוק רעיונות ולעבוד יחד בצורה מלוכדת כאשר יש להם אמון במנהיגים ובעמיתיהם. אמון זה, כשלעצמו, מניע חדשנות ויצירתיות.

יתרה מכך, אסטרטגיה של מנהיגות חיובית מטפחת חוסן ארגוני וכושר הסתגלות. בעולם העסקים המהיר של היום, שינויים מתרחשים כל הזמן, והעובדים צריכים להסתגל אליהם במהירות.

מנהיג בעל גישה חיובית יכול לעזור לעובדים לנווט בשינויים ולהתמודד עם אתגרים, לאמץ חשיבה יוצרת צמיחה, להפחית מתח ולשפר את יכולת הארגון להתפתח.

לא פחות חשובה מכך היא העובדה, שלמנהיגות חיובית יש השפעה מהותית על המוניטין של החברה ועל יכולתה למשוך כישרונות מובילים.

ארגונים הידועים בסביבות העבודה החיוביות שלהם הופכים למגנטים למועמדים בעלי מיומנויות, כישורים, ומוטיבציה.

מהותה של מנהיגות חיובית היא שהיא תורמת לתרבות ארגונית בריאה יותר ופרודוקטיבית יותר, המועילה הן לעובדים והן לעסק בכללותו.

נקודה חשובה נוספת היא שמנהיגות חיובית קשורה קשר הדוק לרווחת העובדים. הסיבה לכך היא שכאמור, יסודותיה של אסטרטגיית המנהיגות החיובית מבוססים על טיפוח סביבת עבודה שבה אנשים מרגישים נתמכים ומוערכים.

הגישה שגורסת, שלארגון לא צריך להיות אכפת אם העובדים מרוצים אלא לייחס חשיבות רק למידת הפרודוקטיביות שלהם, היא גישה מוטעית.

ממחקר שנערך על ידי של אוניברסיטת אוקספורד עולה, כי עובדים מאושרים הם פרודוקטיביים יותר ב-13% בממוצע. נתון זה ממחיש את החשיבות הגדולה יותר של מנהיגות חיובית.

ולבסוף, אותנטיות: הצלחתה של אסטרטגית המנהיגות החיובית תלויה במידת האותנטיות של ההנהלה הבכירה. בהיעדר אותנטיות לא תהיה הצלחה.

הסיבה לכך היא שמנהלים שחולקים בגלוי את הערכים שלהם, שמודים בטעויות ושמתקשרים בשקיפות, יוצרים בכך תרבות ארגונית של אמון בארגון.

בשורה התחתונה, עובדים מגיבים בחיוב למנהלים שהם אמיתיים ונוהגים בשקיפות.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה