שיתוף

משאב אנושי, הון אנושי, איתור בעלי מיומנויות, ניהול כישרונות, כל אלה ועוד נמצאים בתחום האחריות של מחלקת משאבי האנוש, שהיא למעשה 'שומרת האוצר' החשוב ביותר של הארגון – העובדים.

בשנים הבאות צפויה מחלקת משאבי האנוש לעבור תהפוכות רבות, אולי יותר מכל תחום אחר בארגון.

עיקר השינויים צפויים להתרחש בעקבות כניסת טכנולוגיות חדשות לשוק, שחלקן כבר החלו להיות בפיתוח בימים אלה ואחרות עוד יפותחו בעתיד הנראה לעין.

יש כמה מגמות שצפויות להשתנות בעקבות השינויים הטכנולוגים והאחרים הצפויים בעולם משאבי האנוש:

1 בחינת המועמדים תתבסס בעיקרה על התאמה לתרבות הארגונית:

התרבות הארגונית צפויה לתפוס מקום מרכזי בעתידו של תחום משאבי האנוש. כאשר מנהל משאבי אנוש יבחן מועמדים לעבודה, השאלה המרכזית שתבחן תהיה ככל הנראה, האם המועמד מתאים לתרבות הארגונית, ורק אחר כך תיבחן התאמתו לתפקיד כזה או אחר.

2 חברות מכל התחומים צפויות לאמץ את מודל הסטרט אפ:

בעוד שעד עתה עסקים נהגו לשאוף לצמיחה והתרחבות למגוון רחב של תחומי פעילות, בעתיד צפויות רוב החברות לשאוף להשאר במתכונת של חברה קטנה וזריזה, המעסיקה פחות עובדים בכל תחום עיסוק והרבה יותר רובוטים.

3 הטכנולוגיה תניע את התקשורת הפנים ארגונית, את העברת המידע לעובדים ואת ניידותם של העובדים שיוכלו לעבוד מכל מקום ובכל עת:

המעבר להרבה יותר עבודה מהבית, מחייב כעת את הארגונים לאפשר לעובדים גישה מהבית אל מאגרי המידע של הארגון.

מצב זה מניע מגמה שבמסגרתה בעתיד, עובדים יוכלו לגשת למידע על ההטבות המגיעות להם, ולכל פרט אחר שקיים לגביהם בארגון, דרך הטלפונים הניידים שלהם.

4 יותר ויותר עובדים ירצו להמשיך לעבוד מהבית ולעבוד בלוחות זמנים גמישים:

טכנולוגיות מבוססות ענן יאפשרו לעובדים להגביר את התפוקה ולהשתמש לשם כך ברובוטיקה ובינה מלאכותית.

פונקציות רבות שעל העובד לבצע כחלק מביצוע המשימות המוטלות עליו יבוצעו על ידי רובוטים.

5 נתונים שינותחו על ידי טכנולוגיות מבוססות ביג דאטה יאפשרו לזהות את העובדים המתאימים ביותר לתפקידי ניהול:

מערכות טכנולוגיות ינתחו את הנתונים הקשורים למשאבי האנוש, את הנתונים ברשתות החברתיות ונתונים שיגיעו ממקורות נוספים, ויפיקו מהם תובנות מדוייקות לגבי זיהוי הדור הבא של המנהלים.

כלומר, ההחלטה לקדם עובד לתפקיד ניהולי, או מנהל זוטר לתפקיד ניהולי בכיר יותר, תתקבל על ידי מערכות טכנולוגיות מתדמות, ולא על ידי המנהלים של אותם עובדים ומנהלים, שיכולת קבלת ההחלטות הנכונות שלהם בנושא זה היא מוגבלת יותר.

סביר להניח שלבכירים בחברה יהיה מקום להביע את דעתם, אבל מה שיקבע בסופו של דבר מי יקודם ולאיזה סוג של תפקיד, יהיו הטכנולוגיות המתקדמות, על ידי ניתוח הנתונים שיגיעו מהשטח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה