מאזנים את המגדר: שדולת הנשים דורשת למנות נשים לבית המשפט העליון

מאזנים את המגדר: שדולת הנשים דורשת למנות נשים לבית המשפט העליון

שדולת הנשים בעתירה לבג"ץ: יש לדרוש מהוועדה למינוי שופטים למנות נשים לבית המשפט העליון

שיתוף
שדולת הנשים

שדולת הנשים בישראל עתרה לבג״ץ נגד הוועדה למינוי שופטים, בדרישה כי הוועדה תמנה נשים לכס השיפוט בבית המשפט העליון בסבב המינויים הקרוב שיוכרע ב-22 בפברואר. בעתירה מבקשת שדולת הנשים כי הוועדה תוביל ייצוג שוויוני גם ברשימת המועמדים והמועמדות למינוי לבית המשפט העליון וגם בסבבי המינויים הבאים, עד אשר יהא להן ייצוג שווה בבית המשפט העליון.

עו״ד ד"ר דוד תדמור, שמייצג יחד עם עו״ד יעל בארי לוזון ועו״ד מרב לויטן את שדולת הנשים בעתירה, אמר: ״בבית המשפט העליון מכהנות רק 4 שופטות מתוך 15 שופטים. ברשימת הוועדה לבחירת שופטים יש רק 5 מועמדות מתוך 25 מועמדים. בלהט הדיון על מינוי שופטים נשכחה העובדה, שיש חובת שוויון מגדרי גם בבית המשפט העליון. על כך הגשנו היום עתירה לבג״ץ בשם שדולת הנשים בישראל. אין שום סיבה שלא ימונו נשים נוספות לבית המשפט העליון, כפי שהדין מחייב״.

״הדין מחייב שוויון בין נשים לגברים, גם בבית המשפט העליון״, נכתב בעתירה. ״הוועדה לבחירת שופטים מתעלמת מהדין, כאילו אינו קיים. בית המשפט העליון מתבקש בעתירה זו לאכוף את הדין על הוועדה לבחירת שופטים, עד אשר יקום שוויון מגדרי בבית המשפט העליון עצמו״. העותרות אף ציינו כי ״בית המשפט העליון חייב לוודא כי גם הרכבו יבטא את עיקרון השוויון המגדרי, שהוא עצמו קבע״, בהתייחס לחוק שיווי זכויות האישה, תשי"א-1951, לחוק שירות המדינה (מינויים), תשי"ט-1959, להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ולפסיקת בית המשפט העליון, המחייבים מתן ייצוג שווה לנשים בבית המשפט העליון.

מנכ״לית שדולת הנשים בישראל, עו״ד מיכל גרא מרגליות, אמרה: ״בישראל ישנן משפטניות מהשורה הראשונה, שופטות מכהנות, עורכות דין ונשות אקדמיה, שראויות מאוד להתמנות לבית המשפט העליון. לא ייתכן שבית המשפט העליון יישאר מעוז גברי, ושכללי השוויון לא יחולו בו. לא ייתכן שבכל מבנה חברתי, קצה הפירמידה ומקום קבלת ההחלטות המרכזי יישארו גבריים. השנה היא 2018, והגיע זמן שנשים ייטלו מקום שווה בכל מרחב ציבורי״.

עו"ד ורד פרי, חברת הוועד המנהל של שדולת הנשים בישראל הוסיפה כי ״עיניי הציבור נשואות תמיד אל ראש הפירמידה. היעדר שוויון מגדרי בבית המשפט העליון מקבע את התחושה כי יש מקום שנשים לא ראויות להיות בו. הקפדה על שוויון מגדרי בקרב הרכב שופטי ושופטות העליון תעביר לציבור את המסר שאומר כי נשים ושוויון צריכים להיות בכל מקום״.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה